نماد سایت خبرکده

‌?در پی تعلل در احیای برجام نر …

‌?در پی تعلل در احیای برجام نر … 080636001661661002 819x1024

 

 

‌?در پی تعلل در احیای برجام نرخ دلار دوباره روند صعودی گرفت و دوباره به مدار ۳۰ هزار تومان بازگشت.
@VahidHadlin

? در بحبوحه «نگرانی عمیق اسرائیل» از قریب الوقوع بودن توافق واشینگتن و تهران برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام، یائیر لاپید، نخست وزیر این کشور درخواست کرده است که در جریان سفر به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با جو بایدن٬ رئیس‌جمهور آمریکا٬ دیدار کند.
کانال ۱۱ اسرائیل می‌گوید، یائیر لاپید امیدوار است در روز ۲۰ سپتامبر با جو بایدن دیدار کند. قرار است رئیس جمهور آمریکا در این روز در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.
@VahidHadlin

?گزارش‌ها از ایران حاکی است که کسری نوری، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد حقوق بشر و درویش گنابادی زندانی، روز شنبه پنجم شهریور از بند سیاسی زندان عادل‌آباد شیراز به «مکانی نامعلوم» منتقل شده است.
پوریا نوری بعدازظهر شنبه با ابراز «نگرانی شدید» در مورد وضعیت برادر خود در توییتی نوشت که کسری نوری را با اجبار و ارعاب و وحشت از زندان خارج کرده‌ و به مکانی نامعلوم انتقال داده‌اند.
@VahidHadlin

?معاون وزیر امور خارجه قطر در امور منطقه‌ای در تهران با علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران برای احیای توافق هسته ای موسوم به برجام دیدارکرده است.
به گزارش حساب کاربری وزارت امور خارجه قطر در توییتر، محمد بن عبدالعزیز بن صالح الخلیفی در این دیدار ضمن تاکید بر طی مسیر در زمینه احیای برجام برای تثبیت امنیت و ثبات منطقه٬ گفته است، دوحه در انتظار توافق قریب الوقوع آمریکا و جمهوری اسلامی ایران است.
این دومین سفر محمد بن عبدالعزیز الخلیفی به تهران در کمتر از یک ماه گذشته است.
@VahidHadlin

?دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد حمله هوایی روز پنجشنبه اسرائیل به حومه شهر مصایف در شمال غربی سوریه انباری را با بیش از هزار موشک ساخت ایران منهدم کرد.
طبق این گزارش، در این انبار که در مرکزی موسوم به «مرکز مطالعات و تحقیقات علمی» قرار داشت بیش از هزار موشک میان‌برد و زمین به زمین نگهداری می‌شد.
این گزارش خاطرنشان کرد که افسران سپاه پاسداران بر نگهداری از این موشک‌ها نظارت می‌کردند.
@VahidOOnLin
پیش‌تر: یک شرکت تصاویر ماهواره‌ای اسرائیلی عکس‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌دهد سامانه دفاع موشکی روسی اس ۳۰۰ که در منطقه نظامی مهم مصیاف سوریه مستقر بود، برداشته شده است.
این شرکت گفته است که روسیه این سامانه را به دلیل نیازهای جنگی خود با توجه به درگیری در اوکراین به کشورش برگردانده است.
این گزارش‌ در حالی منتشر شده که پس از مدتی سکوت نسبی، حملاتی در دو شب پیاپی علیه منطقه مصیاف در سوریه رخ داده که به نیروی هوایی اسرائیل نسبت داده شده است.
@VahidHadlin

?با ادامه بارش‌های سنگین موسمی و جاری شدن سیلاب‌های ویرانگر در پاکستان، مقام‌های این کشور روز شنبه پنجم شهریور ماه «وضعیت اضطراری ملی» اعلام کردند و از جان باختن نزدیک به هزار تن خبر دادند.
علاوه‌بر صدها کشته، گزارش‌ها حاکی است که تداوم بحران کنونی در پاکستان میلیون‌ها تن را آواره کرده و هزاران مجروح برجای گذاشته است.
@VahidHadlin

?در پی جهش چشمگیر قیمت گاز در بازارهای جهانی، قیمت برق در فرانسه و آلمان به رکورد تاریخی ۹۰۰ یورو برای هر مگاوات ساعت رسید که ۱۰ برابر قیمت‌های شهریور پارسال است.
خبرگزاری بلومبرگ می‌نویسد روز جمعه قیمت برق برای فروش در بازارهای آتی نسبت به روز پنج‌شنبه حدود ۱۵ درصد افزایش داشت.
جهش قیمت برق در فرانسه به دنبال آن رخ داد که شرکت «الکتریسیته دو فرانس» اعلام کرد بازگشت نیروگاه‌های هسته‌ای خاموش شده به مدار زمان‌بر خواهد بود.
@VahidHadlin

?رئیس‌ جمهور صربستان، از لغو مراسم رژه سالانه دگرباشان اروپا که قرار بود در ماه آینده میلادی در پایتخت این کشور برگزار شود، خبر داد.
الکساندر ووچیچ در یک نشست خبری گفت: «در توافق با اکثریت اعضای دولت و نخست ‌وزیر رژه افتخار یا هر چیز دیگری که نام این واقعه است، تعلیق یا لغو شده است.»
@VahidHadlin

?ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که برای اولین بار سفیر «ویژه و سیار» برای منطقه قطب شمال تعیین می‌کند.
تقویت حضور نظامی روسیه به همراه استقرار مراکز تحقیقات چین در این منطقه باعث شده است آمریکا تصمیم به تعیین سفیر ویژه برای قطب شمال بگیرد.
@VahidHadlin

?وزارت بهداشت دولت وحدت ملی لیبی اعلام کرد، درگیری‌ها در طرابلس پایتخت این کشور دست‌کم ۲۳ کشته و ۱۴۰ زخمی برجای گذاشته است.
@VahidHadlin

? @VahidOnlin

خروج از نسخه موبایل