• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌?نخست‌وزیر اسرائیل روز چهارشن …

  • کد خبر : 27220
  • 03 شهریور 1401 - 0:30
‌?نخست‌وزیر اسرائیل روز چهارشن …

    ‌?نخست‌وزیر اسرائیل روز چهارشنبه دوم شهریور از قدرت‌های جهانی خواست که مذاکرات با ایران برای احیای برجام را متوقف کنند و گفت که این توافق منجر به پر شدن خزانه ایران و «تضعیف» ثبات در خاورمیانه می‌شود. یائیر لاپید به خبرنگاران گفت: «در حال حاضر توافق بدی روی میز است. این توافق باعث […]

 

‌?نخست‌وزیر اسرائیل روز چهارشن … 075042001661371202

 

‌?نخست‌وزیر اسرائیل روز چهارشنبه دوم شهریور از قدرت‌های جهانی خواست که مذاکرات با ایران برای احیای برجام را متوقف کنند و گفت که این توافق منجر به پر شدن خزانه ایران و «تضعیف» ثبات در خاورمیانه می‌شود.
یائیر لاپید به خبرنگاران گفت: «در حال حاضر توافق بدی روی میز است. این توافق باعث می‌شود که ایران سالانه به ۱۰۰ میلیارد دلار دست یابد».
نخست‌وزیر اسرائیل عنوان کرد که این پول خرج گروه‌های شبه‌نظامی حماس، حزب‌الله و دیگر گروه‌های جهادی اسلام‌گرا می‌شود و «ثبات در خاورمیانه را تضعیف خواهد کرد و در سراسر جهان وحشت می‌پراکند».
@VahidHadlin

?شبکه العربیه اعلام کرد آمریکا هیچ کدام از خواسته‌های اضافی ایران برای احیای برجام را نپذیرفته و در پاسخی که به اتحادیه اروپا ارائه داده، تأکید کرده است غنی‌سازی اورانیوم ایران نباید از چهار درصد فراتر برود.
العربیه همچنین گزارش داده که آمریکا در این پاسخ خواستار لغو هر گونه محدودیت ایران بر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شده است.
آمریکا روز چهارشنبه دوم شهریور ماه پاسخ خود به خواسته‌های ایران را به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارائه کرد که نقش میانجی در مذاکرات احیای برجام را به عهده دارد.
@VahidOOnLin
مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران: ادعای العربیه مبنی بر نپذیرفتن هیچ کدام از خواسته‌های جدید تهران از سوی امریکا کاملا غلط است.
@VahidEEnLin

?برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی است که در صورت احیای توافق هسته‌ای با ایران، بخت روسیه برای دور زدن تحریم‌های غرب که در نتیجه تهاجم نظامی پوتین به اوکراین اعمال شده است، افزایش خواهد یافت.
پایگاه خبری-تحلیلی «پولیتیکو» به نقل از دیپلمات‌های غربی گزارش داد که مسکو در صدد است تا از تهران به عنوان واسطه‌ای برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی به‌ویژه در رابطه با فروش نفت خود به بازارهای جهانی استفاده کند.
@VahidHadlin

?بنا بر اخبار منتشرشده توسط سازمان حقوق بشر ایران، دست‌کم ۱۰ نفر طی سه روز اخیر در ایران اعدام شده‌اند.
@VahidHadlin

?سرپرست دادسرای ویژه امور جنایی تهران اعلام کرد که خبر آزادی مادر بابک خرمدین از زندان قرچک ورامین صحت ندارد، او به مرخصی رفته و با پایان مرخصی باید خود را به زندان معرفی کند.
@VahidOOnLin

?آمریکا می‌گوید که ظرفیت بررسی تقاضاهای ویزای آمریکا در ترکیه را افزایش دهد تا یکی از مناقشه‌ها میان دو کشور کاهش یابد.
متقاضیان دریافت ویزای آمریکا در ترکیه باید مدت‌ها در صف انتظار نوبت بمانند و به گزارش رویترز زمان انتظار برای قرار مصاحبه در سفارت تا ۱۵ ماه افزایش یافته است.
مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، روز سه‌شنبه، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی را متهم کرد که عمداً روند درخواست روادید را کند کرده‌‌اند تا رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را در آستانه انتخابات پیش روی ترکیه شرمسار کنند.
@VahidHadlin

?بریتانیا برای نخستین بار طی ۲۵ سال گذشته توانست در ماه ژوئن واردات سوخت از روسیه را به صفر برساند، امری که نشان از تشدید تحریم‌های غرب علیه مسکو در واکنش به تهاجم نظامی آن به اوکراین دارد.
آمارهای رسمی بریتانیا که روز چهارشنبه دوم شهریور منتشر شد گویای آن است که صادرات کالاهای روسی به این کشور ۹۷ درصد کاهش یافته است.
@VahidHadlin

?کمیسیون آزادی مذهبی بین‌المللی کنگره آمریکا در گزارش تازه خود گفته است که وضعیت آزادی مذهبی و عقیده در افغانستان در یک سال حاکمیت طالبان «به شدت رو به وخامت» گذاشته است. «برخی از اقلیت‌های مذهبی با خطر نابودی روبرو هستند، برخی دیگر به خاطر ترس از انتقام، مراسم مذهبی خود را پنهانی انجام ‎می‌‎دهند.»
@VahidAfLin

?در حالی که قیمت سوخت در جهان افزایش یافته است، دولت ژاپن روز چهارشنبه دوم شهریور سیاست بازگشت پرشتاب به برنامه هسته‌ای خود را اعلام کرد.
فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، گفت که کشورش نیروگاه‌های هسته‌ای راکد خود را فعال خواهد کرد و توسعه راکتورهای نسل نوین را نیز مدنظر قرار خواهد داد.
از جمله ساخت یک نیروگاه جدید هسته‌ای بر اساس آخرین فن‌آوری‌ها در دست بررسی است.
@VahidHadlin

?همزمان با شش ماهه شدن تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه دوم شهریور اعلام کرد که واشینگتن یک کمک نظامی دیگر به ارزش ۲.۹۸ میلیارد دلار به کی‌یف می‌دهد که به نیروهای آن کشور کمک خواهد کرد سال‌ها بجنگند.
جو بایدن در بیانیه‌ای گفت: «این کمک به اوکراین امکان می‌دهد سامانه‌های دفاعی، توپخانه و مهمات، پهپاد و سایر تسلیحات را خریداری کرده و مدتی طولانی از خود دفاع کند».
@VahidHadlin

? @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=27220

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.