• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

?‌سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گف …

  • کد خبر : 26904
  • 02 شهریور 1401 - 11:30
?‌سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گف …

    ?‌سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که دستیابی به توافق برای احیای برجام نزدیک‌تر از دو هفته پیش است. ند پرایس که با خبرنگاران صحبت میکرد، در واکنش به ادعای تهران در مورد تعلل آمریکا برای پاسخ دادن به پیشنهادات ایران گفت واشینگتن حتی‌الامکان تلاش می‌کند که فورا به نظرات ایران در رابطه با […]

 

?‌سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گف … 165950001661322627

 

?‌سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که دستیابی به توافق برای احیای برجام نزدیک‌تر از دو هفته پیش است.
ند پرایس که با خبرنگاران صحبت میکرد، در واکنش به ادعای تهران در مورد تعلل آمریکا برای پاسخ دادن به پیشنهادات ایران گفت واشینگتن حتی‌الامکان تلاش می‌کند که فورا به نظرات ایران در رابطه با متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام پاسخ مناسب دهد.
او همچنین گفت عقب‌نشینی ایران از برخی خواسته‌های خود، از جمله خروج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا، امیدوارکننده بود.
آقای پرایس در عین حال گفت که هنوز برخی موضوعات حل نشده وجود دارد.
@VahidHeadline

?رئیس سازمان انرژی اتمی، رافائل گروسی، می‌گوید که او به هیچ وجه حاضر نیست که پرونده مربوط به مسائل حل نشده با ایران را بدون دریافت پاسخ معتبر از ایران ببندد.
مجری برنامه تلویزیونی سی‌ان‌ان، بکی اندرسون، از گروسی پرسید که در گزارشی که در ماه ژوئن منتشر کرد، گفته بود ایران به سوالات آژانس نتوانسته است پاسخ قانع کننده فنی بدهد، و آیا حالا او حاضر است آن پرونده را بدون دریافت پاسخ‌های مورد نظر ایران ببندد؟
گروسی در پاسخ به این پرسش گفت که برای اعضای این سازمان قابل قبول نیست که به خاطر مسائل سیاسی وظایف خود را انجام ندهند چرا که این نهاد یک وظیفه حقوقی دارد.
@VahidHeadline

?نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه ۳۱ مرداد در تماس تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، گفت که کشورش مخالف بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است و اگر این توافق احیاء شود، به آن متعهد نخواهد بود.
بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیر اسرائیل، یائیر لاپید «این نکته را برای رئیس‌جمهوری [فرانسه] روشن ساخت که اسرائیل با بازگشت به این توافق مخالف است و نسبت به آن متعهد نخواهد بود».
او افزود: «اسرائیل هرکاری انجام خواهد داد تا ایران را از دستیابی به قابلیت هسته‌ای باز دارد».
نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شد که شرایط تعیین شده در توافق جدید «فراتر از محدودیت‌های تعیین شده در برجام اولیه است».
آقای لاپید تاکید کرد: «این موضوع راه را برای تزریق سرمایه وسیع در شبکه تروریستی ایران فراهم خواهد کرد و توان نظامی آن را تقویت می‌کند».
@VahidHeadline

? @Vah

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=26904

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.