نماد سایت خبرکده

‌?هم‌زمان با هشدار مسئولان وزا …

‌?هم‌زمان با هشدار مسئولان وزا … 235360001661322612 1

 

 

‌?هم‌زمان با هشدار مسئولان وزارت بهداشت درباره روند افزایشی آمار کرونا در کشور، یک مقام وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی کرد که بیش از پنج میلیون نفر به مناسبت اربعین از مرزهای کشور تردد کنند.
در همین حال وزارت بهداشت ایران روز پنج‌شنبه ۲۰ مرداد از جان باختن ۸۴ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.
@VahidHeadline

?رسانه‌های آرژانتین از بازداشت چهار «ایرانی» که گذرنامه جعلی فرانسه داشته‌اند، خبر داده‌اند. این افراد خود را عراقی‌تبار جا زده و در راه سفر به آمستردام بودند.
رسانه‌های آرژانتین گفته‌اند که دریافت اطلاعات از «منابعی ناشناس» باعث دستگیری این چهار تن شد و احتمال ارتباط میان آنها با سپاه پاسداران در دست بررسی است. در مورد این «منابع» جزئیات بیشتری منتشر نشده است.
@VahidHeadline

?پس از آن که وزارت دادگستری آمریکا یک «عضو نیروی قدس سپاه پاسداران» را به توطئه برای قتل جان بولتون، مشاور امنیت ملی دوره دونالد ترامپ متهم کرد، آمریکا و ایران در این باره هشدارهایی تند به هم دادند.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای با اشاره به این خبر، به جمهوری اسلامی هشدار داده است که هرگونه اقدام علیه مقامات کنونی و سابق آمریکا برای ایران پیامدهای شدیدی به همراه خواهد داشت.
پس از آن، بامداد پنج‌شنبه، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز در پیامی نوشت: «پیام ما به ایران روشن است: ما تهدید به خشونت علیه آمریکایی‌ها را تحمل نخواهیم کرد – و این قطعاً شامل مقامات دولتی سابق نیز می‌شود. هر حمله‌ای با عواقب شدید روبرو خواهد شد.»
در واکنش به این سخنان، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، بامداد پنج‌شنبه ۲۰ مرداد گفت که «جمهوری اسلامی ایران نسبت به هرگونه اقدام علیه اتباع ایرانی به بهانه این اتهامات مضحک قویا هشدار می‌دهد و تأکید می‌کند حق هرگونه اقدام در چارچوب مقررات حقوق بین‌الملل برای دفاع از حقوق دولت و اتباع جمهوری اسلامی ایران را برای خود محفوظ می‌داند.»
@VahidHeadline
مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه دولت ترامپ در توییترش درباره گزارش وزارت دادگستری آمریکا نوشته فرد دوم که یک «عضو سپاه قدس» قرار بوده یک میلیون دلار برای کشتنش بپردازد، مایک پومپئو،‌ وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ بوده است.
خانم اورتگاس نوشته برای مایک پومپئو برنامه بدتری داشتند و ایران به مامورانش گفته بوده برای این کار با پرداخت یک میلیون دلار به یک عملیات محاسباتی وسیع نیاز دارد.
@VahidHeadline

?یک مقام انتظامی استان سیستان و بلوچستان از بازداشت زنی با «کمربند انتحاری قلابی» در سراوان خبر داد.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی این استان گفته ماموران بازرسی از زنان «در ورودی محل مراسم عزاداری شب دهم محرم متوجه ورود یک زن حدوداً سی ساله با حرکات مشکوک به چادر گیت بازرسی بانوان شدن که پس از اینکه مأمورین نسوان [زنان] قصد بازرسی وی را داشتند تهدید به انتحار نمود.»
به گفته علی رحیمی، پس از بازداشت این زن، ماموران «متوجه بسته بودن چیزی شبیه جلیقه انفجاری به دور کمر وی شدند که پس از باز کردن آن مشخص شده این جلیقه فاقد قابلیت انفجار» بوده است.
@VahidHeadline

?سازمان اطلاعات سپاه الغدیر یزد اعلام کرد که «در یک عملیات اطلاعاتی سرشبکه و هفت نفر» از فعالان عرفان حلقه را در سطح این استان بازداشت کرده است.
@VahidHeadline

?تصاویر ماهواره‌ای حاکی از وارد شدن خسارات گسترده به پایگاه هوایی ساکی روسیه در شبه جزیره کریمه در پی انفجارهای روز سه‌شنبه در این پایگاه است. این پایگاه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری پشت خط جبهه قرار دارد.
دست‌کم ۹ هواپیمای جنگی از جمله هواپیماهای «سوخوی ۳۰ اس‌ام» و بمب‌افکن‌های «سوخوی ۲۲ ام» در این انفجار نابود شده‌اند. همچنین چند حفره ناشی از انفجار دیده می‌شود و منطقه وسیعی سوخته است.
دلایل این رشته انفجارها هنوز روشن نیست.
? @VahidHeadline

?کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در جریان همه‌گیری کرونا در کشورش «به شدت بیمار» بوده اما از آن رهایی یافته است.
کیم یو جونگ، خواهر کوچک و بانفوذ کیم جونگ اون، ورود کرونا به کره شمالی را به کره جنوبی نسبت داد و مدعی شد که «اشیاء آلوده که با بالون از مرز ارسال شد منشأ انتقال ویروس به این کشور بوده است.»
او این را نیز گفت که اگر کره جنوبی به اقدامات «بسیار خطرناک» مانند به ادعای او «رخنه دادن ویروس به کشور ما ادامه دهد، نه تنها ویروس، بلکه حکومت کره جنوبی را از بین خواهیم برد.»
@VahidHeadline

? @VahidOnline

?استاندار تهران با اعلام مرگ ۴۴ نفر و برجای ماندن خسارت چهارهزار میلیارد تومانی در کل استان تهران در پی سیل اخیر گفت: مقام قضایی دستور تخریب همه مغازه‌ها و رستوران‌هایی که در بستر و حریم رودخانه ساخته شده را صادر کرده است.
@VahidHeadline

خروج از نسخه موبایل