نماد سایت خبرکده

‌?مشاور حقوقی کانون عالی شوراه …

‌?مشاور حقوقی کانون عالی شوراه … 527735001661322622 1024x1024

 

 

‌?مشاور حقوقی کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اعلام این‌که سالانه حدود هشتصد کارگر ‌به‌ دلیل «قصور کارفرمایان و کسب منفعت» می‌میرند، از قوه قضاییه خواست در حمایت از جان کارگران «به میدان بیاید».
احسان سهرابی، فعال کارگری و مشاور حقوقی کانون، می‌گوید به‌رغم وجود قوانین متعدد و ساختار معاونت پیشگیری از جرم در استان‌ها، «باز هم شاهد حوادث کار منجر به فوت و همچنین خودکشی‌های مکرر کارگران هستیم».
بر اساس گزارش ایلنا، تنها در کمتر از سه ماه اخیر دست‌کم ده کارگر خودکشی کرده‌اند و ۲۲ کارگر نیز تنها از ابتدای مرداد تاکنون به مرگ دلخراش مرده‌اند.
@VahidHeadline

?یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه در گفت‌وگویی تلفنی با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، خواستار پایان یافتن تلاش‌ها برای احیای برجام شد.
آقای لاپید همچنین با تد دویچ، رئیس بخش خاورمیانه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، و تام ناید، سفیر آمریکا در اسرائیل، گفت‌وگو کرده است.
به گفته لاپید، نمی‌توان به ایران اجازه داد به صورت بی‌پایان در وین زمان بخرد.
@VahidHeadline

?دادگاه تجدید نظر حسین دهباشی، در حکم خود به طور تلویحی و برای اولین بار پس از مرگ احمد خمینی، دلیل مرگ او را بر اثر «مصرف بی‌رویه دارو» اعلام کرده است.
@VahidHeadline

?رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به «خشکاندن و قطع ۱۸۷اصله درخت» در مجموعه ورزشی انقلاب از وزارت ورزش و جوانان خواست این موضوع را بررسی کند.
@VahidHeadline

?وزیر اقتصاد ایران، می‌گوید ستاد هماهنگی دولت طرحی ده ماده‌ای برای مبارزه با خروج غیر رسمی ارز از کشور تصویب کرده است.
احسان خاندوزی تایید کرده که خرید ملک در خارج از کشور از طرف ایرانیان افزایش یافته که یکی از عوامل خروج غیر رسمی ارز از کشور است.
در سال‌های اخیر بسیاری از ایرانیان در ترکیه، دوبی و دیگر کشورهای همسایه با سرمایه‌گذاری چند صد هزار دلاری اقدام به خرید خانه و مراکز تجاری کرده‌اند.
@VahidHeadline

?موساد، سازمان جاسوسی اسرائیل، اعلام کرد که برای نخستین‌بار یک زن به مقام ریاست اطلاعات این سازمان منصوب شده است.
سازمان جاسوسی اسرائیل در بیانیه کم‌سابقه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار داد، با اشاره به انتصاب دو زن به عنوان مقام‌های ارشد موساد تصریح کرد که فرد دوم در «سِمت کلیدی» ریاست بخش ایران کار خود را آغاز کرده است.
این دو زن که با حروف نخست نام‌شان در زبان عبری به عنوان «الف» و «ق» معرفی شده‌اند نخستین زنانی هستند که در تاریخچه موساد به مقام ریاست در این سازمان می‌رسند.
@VahidHeadline

?کتاب «آیات شیطانی» سلمان رشدی یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون شد.
نسخه چاپی آیات شیطانی در هفته‌های گذشته در بین صد کتاب پرفروش آمازون قرار نداشت ولی در روزهای اخیر به رده هشتمین کتاب پرفروش این سایت رسیده است.
کتاب یاد شده نخستین بار ۳۴ سال پیش منتشر شد که به‌دنبال آن فتوای قتل سلمان رشدی از طرف آیت‌الله خمینی صادر شد.
هفته گذشته پس از سوء قصد ناموفق به جان سلمان رشدی در نیویورک نام او و کتاب آیات شیطانی بار دیگر در صدر اخبار جهان قرار گرفت.
@VahidHeadline

?انفجار بمب در یکی از مساجد شهر کابل، پایتخت افغانستان، در روز چهارشنبه به کشته شدن دست‌کم ۲۱ نفر، از جمله یک روحانی سرشناس، انجامید و بیش از سی نفر نیز مجروح شدند.
@VahidAfLine

?جریان سیاسی صدر به رهبری مقتدی صدر، روحانی پرنفوذ شیعه، اعلام کرد در گفت‌وگوهای سیاسی که مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور خواستار انجام آن شده است، شرکت نخواهد کرد.
@VahidOOnLine

?بانک مرکزی ترکیه روز پنجشنبه ۲۷ مرداد در اقدامی غیر منتظره نرخ بهره بانکی را از ۱۴ درصد به ۱۳ درصد کاهش داد.
ساعتی پس از اعلام این خبر ارزش لیر ترکیه سقوط کرد و ارزش برابری دلار به بالای ۱۸ لیر رسید.
این اقدام بانک مرکزی ترکیه در حالی‌که نرخ تورم در آن کشور بالای ۸۰ درصد است، از طرف محافل اقتصادی غیرمنطقی توصیف شده است.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، برخلاف رهبران دیگر کشورها و اقتصاددانان برجسته جهان معتقد است نرخ بهره بالا تورم زاست.
@VahidHeadline

?وزارت خارجه چین به واشینگتن درباره گسترش روابط تجاری و اقتصادی ایالات متحده و تایوان هشدار داد.
در بیانیه وزارت خارجه چین گفته شده که پکن اقدامات لازم را برای دفاع از حق حاکمیت خود بر تایوان انجام خواهد داد.
@VahidHeadline

?وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه ۲۷ مرداد اعلام کرد سه فروند میگ مجهز به موشک‌های مافوق صوت کینژال را به کالینینگراد در دریای بالتیک منتقل کرده است.
کالینینگراد یک منطقه بیرون از خاک اصلی روسیه در حد فاصل لهستان و لیتوانی است.
روسیه می‌گوید که این جنگنده‌ها در پایگاه هوایی چکالوفسک در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.
@VahidHeadline

? @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل