• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌?شورای سازماندهی اعتراضات کار …

  • کد خبر : 26688
  • 02 شهریور 1401 - 11:03
‌?شورای سازماندهی اعتراضات کار …

    ‌?شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت روز شنبه ۲۲ مرداد خبر داد که طی روزهای اخیر «بیش از ۵۰۰ تن» از کارگران در پروژه‌های مختلف نفت و گاز جنوب ایران در پی گرمازدگی و ضعف ناشی از ساعت‌ها کار طاقت‌فرسا در گرمای شدید به مراکز درمانی منتقل شده و شماری نیز «جان باخته‌اند». […]

 

‌?شورای سازماندهی اعتراضات کار … 097642001661322619

 

‌?شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت روز شنبه ۲۲ مرداد خبر داد که طی روزهای اخیر «بیش از ۵۰۰ تن» از کارگران در پروژه‌های مختلف نفت و گاز جنوب ایران در پی گرمازدگی و ضعف ناشی از ساعت‌ها کار طاقت‌فرسا در گرمای شدید به مراکز درمانی منتقل شده و شماری نیز «جان باخته‌اند».
در همین زمینه، اتحادیه آزاد کارگران ایران اعلام کرد که تنها در هفته گذشته «دو کارگر» شرکت سکاف پالایشگاه آبادان جان باخته‌اند. به هویت این دو کارگر اشاره‌ای نشده است.
گزارش‌ها حاکی است که روز ۲۶ تیر ماه نیز یک کارگر دیگر از «پالایشگاه جفیر» شرکت دریاساحل در اهواز بر اثر گرمازدگی جان باخته بود.
@VahidHeadl

?سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» می‌گوید یک کولبر ١٨ ساله اهل ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه بر اثر شلیک نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شد.
به گزارش هه‌نگاو، محمد نادری که غروب روز جمعه ٢١ مرداد همراه عده‌ای دیگر از کولبران از طریق مرز شیخ صله از کردستان عراق بازمی‌گشت، هدف تیراندازی قرار گرفت.
@VahidHeadl

?رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت خارجه ایالات متحده در امور ایران در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «پی‌بی‌اس» آمریکا گفت تاکنون مذاکرات احیای برجام به نتیجه ای که واشنگتن را نسبت به برچیدن تحریم‌های ایران متقاعد کند، نرسیده است.
او همچنین برخی گزارش ها درباره اینکه دولت جو بایدن در متن توافق ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا، به جمهوری اسلامی امتیازهایی داده است را قویا رد کرد.
@VahidHeadl

?رئیس اتحادیه برنج‌فروشان بابل از رکود در بازار برنج و توقف خرید و فروش آن در ایران خبر داد و سیاست دولت را عامل از بین رفتن انگیزه خرید عمده برنج اعلام کرد.
حسن تقی‌زاده گفت حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز اقدامی برای خرید و ذخیره برنج انجام نداده‌اند.
به گفته این مقام صنفی، دولت «قیمت دستوری» برای برنج اعلام نکرده اما به طور ضمنی به فروشگاه‌ها اعلام کرده که برنج بالاتر از کیلویی ۸۵ هزار تومان نباید عرضه شود، به همین دلیل فروشگاه‌ها رغبتی برای خرید برنج سال زراعی جدید از خود نشان نداده‌اند.
@VahidHeadl

?بازپرس قضایی ناحیه شتوکوآ، روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هادی مطر، ضارب ۲۴ ساله سلمان رشدی، به‌طور رسمی به «قتل درجه دوم» و نیز «تعرض از نوع درجه دوم» متهم شده است.
در همین حال، علی تحفه، از مقام‌های محلی روستای «یارون» در جنوب لبنان، روز شنبه به خبرگزاری رویترز گفته است که هادی مطر «اصالتا اهل لبنان است و خانواده او به یارون تعلق دارند».
به گفته این مقام محلی، والدین مطر پیش از تولد فرزند خود به ایالات متحده مهاجرت کرده بودند و او متولد و بزرگ‌شده آمریکا است.
همزمان با افشای «تبار لبنانی» و گرایش‌های سیاسی متهم، حزب‌الله لبنان، گروه شیعی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه اعلام کرد که این گروه «مطلقا از موضوع بی‌خبر است».
@VahidHeadl
سلمان رشدی در مصاحبه با مجله آلمانی اشترن که دو هفته پیش انجام شده و قرار بود هفته آینده منتشر شود، گفته بود که زندگی او پس از سال‌ها مخفی شدن به دلیل تهدید به مرگ، اکنون «نسبتا عادی» است. رشدی خود را فردی «خوشبین» خواند و گفت که فتوای روح‌الله خمینی، مدت‌ها قبل صادر شده است.
@VahidOOnL

?رهبر جریان صدر فراخوانی را برای گسترش اعتراضات و ورود معترضان از سرتاسر عراق به میدان تحریر بغداد صادر کرد. او همچنین به چارچوب هماهنگی گروەهای شیعی «آخرین مهلت» برای انحلال پارلمان عراق را داد.
@VahidOOnL

?آژانس گارد ساحلی و مرزی اتحادیه اروپا در تازه‌ترین گزارش خود می‌گوید، بدون احتساب ۷.۷ میلیون پناهنده اوکراینی، ورود پناهندگان خارجی به اروپا در هفت ماهه ابتدایی امسال رشدی ۸۶ درصدی داشته است.
همچنین شمار پناهجویان خارجی که از کانال مانش به بریتانیا رفته یا تلاش کرده‌اند وارد شوند، ۵۵ درصد رشد داشته و به ۲۸ هزار نفر رسیده است.
اخیرا جان کر سفیر سابق بریتانیا در آمریکا اعلام کرد ایرانی‌ها بیشترین شمار پناهجویان خارجی را تشکیل می‌دهند که از طریق کانال مانش و به‌صورت قاچاقی و خطرناک از فرانسه وارد بریتانیا می‌شوند.
@VahidHeadl

?به دنبال مهار موفقیت‌آمیز آتش‌سوزی طبیعی «هیولا» از سوی آتش‌نشانان فرانسوی، روز شنبه مقامات تصمیم گرفتندکه بزرگراه‌ها و جاده‌های اطراف محل این آتش‌سوزی را بازگشایی کنند.
هزاران آتش‌نشان فرانسوی به کمک صدها هم‌قطار خود از برخی کشورهای اروپایی موفق به مهار این آتش‌سوزی شدند که از روز سه‌شنبه منطقه‌ای در جنوب غرب فرانسه را در بر گرفته و ١٠ هزار نفر از ساکنان محلی را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده بود.
@VahidHeadl

? @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=26688

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.