نماد سایت خبرکده

‌?شبکه الجزیره از قول منابع آگ …

‌?شبکه الجزیره از قول منابع آگ … 242831001661322624 1

 

 

‌?شبکه الجزیره از قول منابع آگاه گزارش داده است که لغو تحریم‌های ایران در چهارچوب احیای برجام، دو مرحله‌ای و در چهار فاز خواهد بود.
منابع آگاه که نامی از آنها برده نشده است، روز جمعه ۲۸ مرداد به الجزیره گفته‌اند که آمریکا به ایران تضمین خواهد داد که طی ۱۲۰ روز، ۵۰ میلیون بشکه نفت خود را بتواند بفروشد. همچنین ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی آزاد خواهد شد و تحریم‌ها علیه ۱۷ بانک و ۱۵۰ نهاد اقتصادی ایران برچیده می‌شود.
این منابع گفته‌اند در مجموع روند لغو تحریم‌های ایران در دو مرحله ۶۰ روزه و چهار فاز انجام خواهد شد.
به گفته این منابع، آمریکا همچنین در صورت خروج مجدد از برجام، باید به ایران غرامت پرداخت کند.
@VahidHeadli

?یک مقام ارشد دولت آمریکا به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت، ایران رسماً از یک خواست و شرط کلیدی «خط قرمز» خود که یک مانع بزرگ در تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام بود، صرف‌نظر کرده است.
این مقام ارشد آمریکایی گفته است، ایران در این متن درخواست حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی وزارت امور خارجه ایالات متحده را مطرح نکرده است.
@VahidHeadli

?خبرگزاری ایسنا می‌گوید اطلاع یافته که موضوع تبادل چهار زندانی ایرانی در مقابل چهار آمریکایی که در ایران زندانی هستند، در جریان مذاکرات احیای برجام مورد بررسی قرار گرفته است.
@VahidHeadli

?جامعه جهانی بهائی گزارش‌های مربوط به آموزش آموزه‌های این آیین در برخی مهد کودک‌ها در ایران را «صحنه‌سازی» و «ترفند تبلیغاتی تکان‌دهنده و ظالمانه جدید» جمهوری اسلامی خواند.
این مرکز با انتشار گزارشی اعلام کرد: «همزمان با یورش ماموران امنیتی به خانه بهائیان به بهانه دستگیری مربیان پیش‌دبستانی در روز نهم مرداد، شماری از این ماموران نیز وارد مهدکودکی در یکی از شهرهای بزرگ ایران شدند، کتاب‌ها و جزوه‌های بهائی را میان معلمانی که هیچ کدام بهائی نبودند پخش کردند. سپس به کارمندان مهدکودک دستور دادند که در مقابل دوربین بگویند که این مواد آموزشی را بهائیان به مهدکودک آورده و میان مربیان توزیع کرده‌اند.»
@VahidHeadli

?وزیر ارشاد جمهوری اسلامی از تصویب «لایحه جامع نظام روزنامه‌نگاری» توسط کمیسیون فرهنگی دولت ابراهیم رئیسی خبر داد و گفت که این طرح، برای فعالیت در رسانه‌های ایران «چارچوب قانونی» تعیین می‌کند.
محمدمهدی اسماعیلی با بیان این‌که این طرح هم‌اکنون آماده ارائه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است، افزود که پس از تصویب آن، به همه فعالان حوزه خبر و اطلاع‌رسانی در ایران «پروانه روزنامه‌نگاری و خبرنگاری ارائه می‌شود».
@VahidHeadli

?مرکز رسانه قوه قضاییه انتشار خبر خودکشی سُعدا خدیرزاده در رسانه‌های خارج از ایران را «تکذیب» کرد و آن را «داستان‌سرایی با استناد به منابع مجهول» خواند.
با وجود انتشار اخباری از وضعیت این زندانی سیاسی در ارومیه، قوه قضاییه تاکنون درباره این موضوع سکوت اختیار کرده بود.
مرکز رسانه قوه قضاییه در ادامه خبر داد که «با تبدیل قرار بازداشت این زندانی، مقدمات آزادی او فراهم شده است.»
@VahidHeadli

?برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرد دست‌کم ۲۲ میلیون نفر تا ماه سپتامبر، ماه میلادی آینده، در منطقه شاخ آفریقا، جایی که با خشکسالی شدید روبه‌روست، در معرض خطر گرسنگی قرار خواهند گرفت.
@VahidHeadli

?بلا حدید، سوپرمدل آمریکایی فلسطینی‌تبار، در رشته گفت‌وگوهای رسانه‌ای در این هفته گفته است از زمانی که به موضع‌گیری در حمایت از فلسطینیان برخاسته، دوستان زیاد و موقعیت‌های شغلی فراوانی را از دست داده است.
@VahidHeadli

?یک نشریه هوانوردی نوشته است دو خلبان شرکت هواپیمایی اتیوپی که در ارتفاع ۱۱۰۰۰ متری به خواب رفته بودند، در ابتدا نتوانستند به موقع در باند فرودگاه فرود بیایند.
برج مراقبت فرودگاه پس از آن که دریافت این دو خلبان از نقطه فرود در فرودگاه آدیس آبابای اتیوپی گذشتند، با آن‌ها تماس گرفت.
به گفته نشریه هوانوردی هرالد این دو خلبان در نهایت از خواب بیدار شدند و توانستند در دومین تلاش هواپیما را به زمین بنشانند.
@VahidHeadli

? @VahidOnli

خروج از نسخه موبایل