• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌?رهبران آمریکا، بریتانیا، فرا …

  • کد خبر : 26891
  • 02 شهریور 1401 - 11:30
‌?رهبران آمریکا، بریتانیا، فرا …

    ‌?رهبران آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان در مورد تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای با ایران بحث و تبادل نظر کردند. کاخ سفید روز یکشنبه ۳۰ مرداد اعلام کرد جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس با رهبران بریتانیا، فرانسه و آلمان در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران، لزوم تقویت شرکای غرب در خاورمیانه و […]

 

‌?رهبران آمریکا، بریتانیا، فرا … 122651001661322625 1

 

‌?رهبران آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان در مورد تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای با ایران بحث و تبادل نظر کردند.
کاخ سفید روز یکشنبه ۳۰ مرداد اعلام کرد جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس با رهبران بریتانیا، فرانسه و آلمان در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران، لزوم تقویت شرکای غرب در خاورمیانه و تلاش‌های مشترک برای جلوگیری از اقدامات بی‌ثبات‌کننده منطقه‌ای ایران مذاکره کرد.
کاخ سفید اطلاعات بیشتری از جزئیات مذاکرات ارائه نکرده و بخش عمده‌ای از بیانیه آن مربوط به مذاکرات رهبران کشورهای یاد شده پیرامون اوکراین است.
@VahidHeadline

?گزارش‌ها از ایران حاکی است که حسین رزاق، فعال رسانه‌ای منتقد جمهوری اسلامی، روز یکشنبه ۳۰ مرداد بار دیگر توسط نیروهای امنیتی در آمل بازداشت و به «مکانی نامعلوم» منتقل شده است.
در همین زمینه، آرش صادقی، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق، در توئیتی نوشت آقای رزاق در پی تماس تلفنی دادستان آمل در مسیر دادسرا بود که به‌دست نیروهای امنیتی و به شکل خشونت‌آمیز بازداشت شد.
@VahidHeadline

?یک هفته پس از انتشار گزارش مجلس درباره اختلاس و رانت ۹۱ هزار میلیارد تومانی در شرکت فولاد مبارکه که از جمله به توزیع رانت بین ائمه جمعه، مسئولان صداوسیما، سپاه پاسداران و برخی نهادهای دیگر اشاره کرده است، ابراهیم رئیسی گفت متخلفان برکنار شوند.
@VahidOOnLine

?استانداری سیستان و بلوچستان اعلام کرد همه ادارات پنج شهرستان‌ منطقه سیستان در روز دوشنبه به علت افزایش غلظت ذرات گرد و غبار تعطیل است
@VahidOOnLine

?معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: «حجم ذخیره آب سد اکباتان همدان به حدود یک میلیون متر مکعب رسیده و پیش بینی می‌شود این سد در پایان هفته نخست شهریور خشک و از مدار خارج شود.»
@VahidHeadline

?وزارت خارجه امارات متحده عربی از بازگشت سیف محمد الزعابی، سفیر این کشور به تهران و از سرگیری وظایف او طی روزهای آینده خبر داد.
در بیانیه وزارت خارجه امارات آمده است که اتخاذ این تصمیم «هم‌راستا با تلاش‌های امارات متحده عربی برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران» و در ادامه رایزنی‌های پیشین بین وزیران خارجه دو کشور مبنی‌بر «ارتقای سطح نمایندگی‌های دیپلماتیک تا سطح سفیر» صورت گرفت.
@VahidHeadline

?دو حزب کُرد مخالف جمهوری اسلامی با هم ادغام شدند
حزب دمکرات کردستان (حدک) و حزب دمکرات کردستان ایران (حدکا) پس از حدود ۱۶ سال انشعاب، یکشنبه با هم ادغام شدند.
مقامات هردو حزب موافقت کرده‌اند که تحت نام حزب دمکرات کردستان ایران (حدکا) به فعالیت خود ادامه بدهند.
این دو حزب سال ۱۳۸۵ به دلیل اختلافات داخلی از هم انشعاب پیدا کردند.
@VahidHeadline

?بیش از ۲۵۰ فعال سیاسی، فرهنگی و مدنی ایرانی ضمن محکوم کردن حمله به سلمان رشدی، نویسنده کتاب «آیات شیطانی»، در بیانیه‌ای خواستار «زمین گذاشتن دشنه‌ها» و «به دست گرفتن قلم» شدند.
ابوالفضل قدیانی، هاشم‌ آقاجری، علیرضا رجایی، عبدالفتاح سلطانی، صدیقه وسمقی، و عبدالعلی بازرگان از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند که این اقدام را «مغایر با وجدان عمومی جهان» دانسته و تاکید کرده‌اند که ارعاب و ترور ممکن است در کوتاه مدت دهان‌ها را ببندد، امّا بذر نفرت و خصومتی را می‌پروراند راه گفت‌وگو و تبادل فکر و اندیشه را مسدود می‌کند.
پیشتر نیز گروهی از نواندیشان دینیِ ایرانی و کانون نویسندگان ایران حمله به سلمان رشدی را محکوم کرده‌ بودند.
@VahidHeadline

?وزارت بهداشت سومالی اعلام کرد که حمله گروه شبه‌نظامی الشباب به هتلی در پایتخت این کشور و محاصره ۳۰ ساعته آن ۲۱ کشته بر جای گذاشته است.
حمله مسلحانه این گروه مرتبط با القاعده به هتل معروف حیات در شهر موگادیشو و انفجار بمب در این هتل باعث تخریب بخش‌هایی از این هتل شده است در حالی که شمار زیادی از شهروندان غیرنظامی از لحظه آغاز این حمله در شامگاه جمعه آنجا به دام افتادند.
به گفته وزارت بهداشت سومالی، این حمله ۲۱ کشته و ۱۱۷ مجروح بر جای گذاشته که جراحت ۱۵ نفر از آنها شدید است.
@VahidHeadline

?سئول اعلام کرد که ایالات متحده و کره جنوبی روز دوشنبه بزرگ‌ترین مانور نظامی مشترک خود از سال ۲۰۱۸ تاکنون را آغاز کردند، اقدامی که واکنش احتمالی کره شمالی را به دنبال خواهد داشت.
واشینگتن متحد کلیدی سئول در حوزه امنیت محسوب می‌شود به طوری که کره جنوبی میزبان حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی است که از این کشور در برابر همسایه شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای آن حفاظت می‌کنند.
@VahidHeadline

?سیل و رانش زمین ناشی از باران‌های موسمی شدید در شمال و شرق هند در سه روز گذشته دست‌کم ۴۰ کشته برجای گذاشت.
@VahidHeadline

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=26891

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.