• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌?دور جدید مذاکرات احیای برجام …

  • کد خبر : 26760
  • 02 شهریور 1401 - 11:30
‌?دور جدید مذاکرات احیای برجام …

    ‌?دور جدید مذاکرات احیای برجام که از روز پنج‌شنبه ۱۳ مردادماه در وین آغاز شده است همچنان ادامه دارد و برخی از خبرها حاکی است که اختلافات میان ایران و آمریکا هنوز حل نشده است. @VahidHeadline همزمان با دیدارهایی که روز یکشنبه ۱۶ مرداد میان هیات نمایندگی اعزامی ایران به وین با یک […]

 

‌?دور جدید مذاکرات احیای برجام … 896313001661322604 1

 

‌?دور جدید مذاکرات احیای برجام که از روز پنج‌شنبه ۱۳ مردادماه در وین آغاز شده است همچنان ادامه دارد و برخی از خبرها حاکی است که اختلافات میان ایران و آمریکا هنوز حل نشده است.
@VahidHeadline
همزمان با دیدارهایی که روز یکشنبه ۱۶ مرداد میان هیات نمایندگی اعزامی ایران به وین با یک مقام ارشد اتحادیه اروپا در چارچوب دور جدید کوشش‌های احیای برجام برگزار شد، وزیر خارجه جمهوری اسلامی از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مسائل «غیرسازنده سیاسی» «فاصله بگیرد».
حسین امیر عبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با آنتونیو گوترش گفت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید «از مسیر فنی» موضوع‌های باقیمانده پادمانی را با تهران حل کند.
او گفت در آن صورت می‌توان به «طور کامل» به حل‌وفصل این مسائل رسید.
@VahidHeadline

?وزارت بازرگانی سوریه روز یکشنبه ۱۶ مرداد اعلام کرد که قیمت بنزین در آن کشور ۱۳۰ درصد افزایش می‌یابد.
قیمت بنزین یارانه‌ای به دو هزار و ۵۰۰ پوند سوریه (حدود ۳۰ هزار تومان)، و بنزین آزاد نیز به چهار هزار پوند افزایش یافته است.
این سومین بار در سال جاری میلادی است که سوریه قیمت بنزین را افزایش می‌دهد.
ایران تامین‌کننده بخش بزرگی از نفت و بنزین مورد نیاز سوریه است ولی تاکنون قیمت فروش مواد انرژی به سوریه اعلام نشده است.
@VahidHeadline

?در سومین روز از حملات هوایی سنگین اسرائیل در باریکه غزه نخست‌وزیر دولت انتقالی شامگاه یکشنبه ۱۶ مرداد گفت که اهداف کشورش از عملیات غزه «حاصل شد».
یائیر لاپید در پی بازدید از مناطق مرزی جنوب اسرائیل در نزدیکی غزه، در نشست شهرداران شهرک‌های این نواحی، گفت «ما به مرحله آخر (عملیات) رسیدیم».
او افزود که طولانی‌تر کردن عملیات زیان دارد تا فایده.
پیش از آن، شبکه کان اسرائیل گزارش داد که دولت با میانجی‌گری مصر برای پایان دادن به عملیات «موافقت کرد» و اسرائیل به مصر قول داده است که از ساعت ۲۰ (به وقت محلی) به غزه حمله نکند.
@VahidHeadline

?عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای از «رنج و خشم» ناشی از گزارش سه روز پیش این سازمان که اوکراین را متهم کرده بود جان غیرنظامیان را به خطر انداخته است عذرخواهی کرد.
عفو بین‌الملل با وجود عذرخواهی از «رنجی که ایجاد کرده»، افزوده است: بر اطلاعاتی که در گزارش اخیر ارائه کرده است، کماکان پافشاری می‌کند.
عفو بین‌الملل روز ۱۳ مرداد در گزارشی نوشته بود که استقرار نیروهای نظامی اوکراین در مناطق مسکونی، از جمله بیمارستان‌ها و مدارس، خطرات جانی را برای غیرنظامیان در مناطقی که عملیات جنگی در آن‌ها جریان دارد، افزایش داده‌ است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، با طعنه به نام عفو بین‌الملل گفت این سازمان با این گزارش منحرف و کاملا بی‌اساس در واقع روسیه را که مرتکب جنایات جنگی و کشتار انسانی شده، عفو کرده است.
به نوشته روزنامه گاردین، عفو بین‌الملل در بیانیه عذرخواهی خود نوشته است که گزارش‌های این سازمان در راستای «تضمین جان و محافظت از غیرنظامیان» تهیه می‌شود و گزارش آن در مورد اوکراین هدفی جز این نداشته است.
@VahidHeadline

?چهار کشتی باری حامل غلات، ذرت و دیگر محصولات کشاورزی اوکراین بنادر این کشور در دریای سیاه را ترک کردند.
@VahidHeadline

? @Vahid

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=26760

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.