نماد سایت خبرکده

‌?در حالی که هنوز مشکل قطعی و …

‌?در حالی که هنوز مشکل قطعی و  … 826967001661322622 1

 

 

‌?در حالی که هنوز مشکل قطعی و افت فشار آب در شهرهای همدان و شهرکُرد حل نشده است، گزارش‌های مردمی حکایت از بروز مشکلات مشابه در ارومیه دارد.
شهروندان ارومیه‌ای اعلام کرده‌اند که در بیش از یک هفته گذشته برخی مناطق این شهر با افت فشار آب روبه‌رو بوده و در برخی مناطق این مشکل از صبح آغاز می‌شود و از ساعت ۱۶ تا ساعت‌های پایانی شب شدت می‌گیرد. در همین حال برخی شهروندان نیز گفته‌اند که در ساعت‌هایی از روز آب به‌ طور کامل قطع می‌شود.
@VahidHadlin

?شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که دولت بایدن هیچ تضمینی به جمهوری اسلامی در زمینه توقف تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و معافیت تحریمی شرکت‌های غربی فعال در ایران با هدف احیای برجام نداده است.
حساب کاربری شورای امنیت ملی آمریکا پس از انتشار گزارش‌های غیررسمی در این زمینه از طرف جمهوری‌خواهان نوشت: «ما هرگز چنین شرایطی را نمی‌پذیریم. در عین حال توافقی را هم که کارآمد بود ترک نمی‌کردیم تا الان شاهد سرعت گرفتن برنامه اتمی ایران باشیم.»
@VahidHadlin

?دادگاه انقلاب سمنان با ادعای «کشف اسناد»، حکم مصادره املاک شماری از شهروندان بهائی ساکن این شهر را به نفع ستاد اجرایی امام «صادر کرد».
آقای دهقان در توئیت خود پرونده‌سازی جدید عليه بهائيان سمنان را «تصویری بزرگ‌تر» از «پروژه نسل‌کشی تدریجی بهائيان» در ايران از سوی جمهوری اسلامی نامید و از جمله مصادیق آن را «پلمب بیش از ۲۰ مغازه» بر اساس نظر «کمیسیون فِرَق و مذاهب استان سمنان» عنوان کرد.
همزمان با تشدید فشار بر جامعه بهائیان ایران در ماه‌های گذشته، تخریب و مصادره خانه‌های آن‌ها نیز ادامه دارد. از جمله بیش از ۲۰۰ مامور حکومتی ایران روز ۱۱ مرداد با حمله به خانه بهائیان ساکن روستای روشنکوه مازندران اقدام به تخریب آن‌ها کردند.
در سال ۱۳۹۹ نیز دادگاهی در ایران مالكیت اراضی ۲۷ بهائی روستای «ایول» ساری را «غیرقانونی» اعلام كرد و حکم به مصادره این اراضی به نفع «ستاد اجرایی فرمان امام» داد.
@VahidHadlin

?دست‌کم ۹۰ شهروند بهائی که در کنکور امسال شرکت کردند، از ادامه تحصیل در دانشگاه در ایران محروم شده‌اند.
این شهروندان بهائی در نتایج کنکور سراسری امسال با پیام «نقص پرونده» در سایت سازمان سنجش مواجه شده‌اند.
@VahidOOnLin

?اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، روز پنج‌شنبه، ۲۷ مردادماه، به افرادی که آنها را «فتنه‌گران و بیانیه‌نویسان داخلی» نامید، هشدار داد.
با آن که وی اشاره‌ای به جزئیات نکرده، اما با انتشار گزارش‌هایی از افزایش فشار بر گروهی از سینماگران در داخل کشور به نظر می‌رسد اشاره او به بیانیه‌ای با عنوان «تفنگت را زمین بگذار» باشد که ده‌ها سینماگر آن را امضا کرده بودند.
@VahidHadlin

?مصطفی نیلی، وکیل کیوان صمیمی، زندانی سیاسی از تشکیل یک پرونده جدید علیه موکلش خبر داد.
او در پیامی توئیتری نوشت: «امروز اتهام اجتماع و تبانی موضوع ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی، به آقای کیوان صمیمی تفهیم شد.»
سال گذشته پس از آن که آقای صمیمی جان باختن بکتاش آبتین، نویسنده زندانی، را «قتل شبه‌عمد» خواند، به زندان سمنان تبعید شد.
@VahidHadlin

?ضیا نبوی، فعال دانشجویی با انتشار متنی اعلام کرده که برای بار سوم از ادامه تحصیل محروم شده‌ است. او نوشته با وجود قبولی در آزمون دکترای جامعه شناسی با رتبه ۱۲ ، به او اعلام شده که «صلاحیت عمومی» برای ادامه تحصیل در دانشگاه را ندارد. به گفته نبوی او برای بار سوم ستاره دار شده‌ است.
@VahidHadlin

?پیش‌نویس یک طرح جدید ارائه شده به مجلس سنای آمریکا با حمایت چهار سناتور از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، خواهان دائمی شدن تحریم‌های سال ۱۹۹۶ در عرصه انرژی ایران شد.
این لایحه همزمان با افزایش گزارش‌ها در مورد احتمال حصول پیشرفت‌های جدی در مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی با هدف احیای برجام ارائه شده است.
@VahidHadlin

?مردی که متهم به چاقو زدن به سلمان رشدی، نویسنده کتاب «آیات شیطانی»، است روز پنجشنبه برای دومین بار در دادگاهی در ایالت نیویورک حاضر شد و اتهامات وارده علیه خود را نپذیرفت و گفت که «بی‌گناه» است.
هادی مطر به اقدام برای قتل از نوع دوم متهم شده است. او در صورت محکومیت در دادگاه به ۲۵ سال حبس محکوم می‌شود.
@VahidHadlin

?رابین ناندی نماینده صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف) در ایران گفته است که سال گذشته با ایجاد بحران و تسلط طالبان بر افغانستان «بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر پناهجوی جدید افغان وارد ایران شده است.»
@VahidHadlin

? @VahidOnlin

خروج از نسخه موبایل