• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

‌?خبرگزاری «هرانا» در گزارشی ن …

  • کد خبر : 26650
  • 02 شهریور 1401 - 11:03
‌?خبرگزاری «هرانا» در گزارشی ن …

    ‌?خبرگزاری «هرانا» در گزارشی نوشت که هویت شش تن دیگر از شهروندان بهایی که علی‌رغم گذراندن کنکور سراسری امسال به دلیل باورهای دینی خود از حق تحصیل در دانشگاه محروم شده‌اند را احراز کرده و اکنون شمار آن‌ها دست‌کم به ۴۳ تن رسیده است. @VahidHeadli ?گارد ساحلی یونان می‌گوید در پی غرق شدن […]

 

‌?خبرگزاری «هرانا» در گزارشی ن … 952446001661322611

 

‌?خبرگزاری «هرانا» در گزارشی نوشت که هویت شش تن دیگر از شهروندان بهایی که علی‌رغم گذراندن کنکور سراسری امسال به دلیل باورهای دینی خود از حق تحصیل در دانشگاه محروم شده‌اند را احراز کرده و اکنون شمار آن‌ها دست‌کم به ۴۳ تن رسیده است.
@VahidHeadli

?گارد ساحلی یونان می‌گوید در پی غرق شدن یک قایق در دریای اژه حدود پنجاه مهاجر ناپدید شده‌اند و تلاش برای یافتن آن‌ها علیرغم وزش شدید باد ادامه دارد.
بنابر گزارش‌ها، این قایق از شهر ساحلی آنتالیا در ترکیه به سمت ایتالیا در حرکت بود که در نزدیکی جزایر یونان دچار مشکل شد.
گارد ساحلی یونان از نجات ۲۹ نفر که همگی مرد بودند، خبر داده است که بنابر گزارش‌ها از اتباع ایران، افغانستان و عراق بوده‌اند.
@VahidHeadli

?منابع مطلع می‌گویند که مصطفی آل‌احمد، یکی از سه فیلمساز زندانی در ایران، روز چهارشنبه ۱۹ مرداد به قید وثیقه آزاد شده است.
مشخص نیست میزان این وثیقه چقدر بوده و اکنون شرایط سلامت آقای آل‌احمد به‌دنبال ابتلای او به بیماری کرونا در زندان چگونه است.
@VahidHeadli

?برخی گزارش‌ها حاکی است که دوتابعیتی‌های ایرانی-کانادایی، به‌ویژه مردانی که دوران خدمت سربازی را در سپاه پاسداران گذرانده‌اند هنگام سفر به ایالات متحده با سخت‌گیری‌های مضاعف از جمله بازرسی‌های طولانی توسط ماموران مرزبانی و گمرک این کشور روبه‌رو هستند.
شبکه «سی‌بی‌سی نیوز» کانادا در مصاحبه با شماری از ایرانیان مقیم کانادا به شرح مواردی پرداخته است که طی آن، افراد یا از ورود به خاک آمریکا منع شده‌اند و یا پس از پشت سر گذاشتن بازرسی‌های طولانی و طاقت‌فرسا شامل مصاحبه و وارسی کلیه متعلقات مانند گوشی تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی، اجازه ورود به آمریکا را یافته‌اند.
مصاحبه‌شوندگان ایرانی-کانادایی به سی‌بی‌سی نیوز گفته‌اند که احساس می‌کنند هنگام سفر به آمریکا مانند «شهروندان درجه دوم کانادایی» با آن‌ها برخورد می‌شود و گویی «به قدر کافی کانادایی نیستند».
@VahidHeadli

?مقتدی صدر، روحانی پرنفوذ شیعه، از قوه قضائیه عراق خواست که مجلس را تا پایان هفته آینده منحل کند و از هواداران خود نیز خواست به تحصن در اطراف ساختمان مجلس عراق ادامه دهند.
به دلیل اختلاف بین جناح‌های رقیب از زمان برگزاری انتخابات سراسری در اکتبر گذشته دولت جدید در عراق تشکیل نشده و از حدود دو هفته پیش در پی یورش هواداران مقتدی صدر به ساختمان مجلس و سپس تحصن در اطراف آن بحران سیاسی در این کشور تشدید شده است.
@VahidHeadli

?ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، ۶.۹ میلیارد دلار از سهام خود در این شرکت تولیدکننده خودروهای برقی را فروخت. او گفت در صورت شکست در دعوای حقوقی با شرکت توئیتر و در شرايطی که مجبور شود این شبکه اجتماعی را بخرد به این نقدینگی نیاز خواهد داشت.
آقای ماسک در توئیتی نوشت: «در حالتی که (امیدوارم اتفاق نیفتد) توئیتر من را مجبور کند این معامله را قطعی کنم و برخی از شرکای سرمایه‌گذار کنار بکشند، بسیار مهم است که از فروش اضطراری سهام در تسلا پرهیز کنم».
@VahidHeadli

?دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که به سوالات دادستانی نیویورک در جریان تحقیقات درباره تخلفات ادعایی در کسب و کارخانوادگی‌اش پاسخ نداده است.
آقای ترامپ برای ادای شهادت با قید سوگند در دفتر دادستان کل نیویورک حاضر شد، اما در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من بر اساس حقوق و امتیازاتی که برای تمام شهروندان در قانون اساسی آمریکا در نظر گرفته شده از پاسخ دادن به سوالات خودداری می‌کنم.»
@VahidHeadli

?وزیران خارجه گروه هفت روز چهارشنبه ۱۹ مرداد در بیانیه‌ای از روسیه خواستند که کنترل نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را فورا به اوکراین بازگرداند.
در بخشی از این بیانیه گفته می‌شود: «کارکنان اوکراینی نیروگاه باید بتوانند بدون هیچ‌گونه تهدید و یا اعمال فشاری وظایف خود را انجام دهند. کنترل روسیه بر این نیروگاه منطقه را به خطر انداخته است».
در رویدادی دیگر نیروی هوایی اوکراین ادعا کرد که در اثر انفجار نیرومند روز سه‌شنبه در پایگاه هوایی روسیه در شبه‌جزیره کریمه ۹ هواپیمای نظامی این کشور منهدم شده است.
وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که علت انفجار مهمات موجود در پایگاه «ساکی» بوده، هیچ حمله‌ای روی نداده و هواپيماهای مستقر در اين پايگاه آسيب نديده‌اند.
@VahidHeadli

?چین با اعلام پایان یافتن مانور نظامی در اطراف تایوان اعلام کرده است که هرگز آنقدر به اتحاد ملی نزدیک نشده است.
ارتش چین رزمایش در آب‌های اطراف تایوان را «موفقیت آمیز» توصیف کرده است.
چین همچنین در اولین گزارش رسمی درباره تایوان در ۲۰ سال گذشته، بار دیگر تکرار کرد که تمام اقدامات لازم را برای اتحاد با تایوان از جمله استفاده از زور انجام خواهد داد.
@VahidHeadli

? @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=26650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.