• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌”مدیر سابق امنیت #توییتر دست …

  • کد خبر : 26928
  • 02 شهریور 1401 - 11:30
‌”مدیر سابق امنیت #توییتر دست  …

    ‌”مدیر سابق امنیت #توییتر دست به افشاگری زده: – شرکت داده‌ها رو به درستی حذف نمی‌کنه. – کارکنان زیادی به داده‌های حساس دسترسی دارند. – مدیران ارشد روی آسیب‌پذیری‌ها سرپوش می‌گذارند. – ⚠️ بعضی از کارکنان ممکنه برای سرویس‌های اطلاعاتی خارجی کار کنند.”Hamed روزنامه واشینگتن‌پست و شبکه خبری «سی‌ان‌ان» [CNN] اعلام کردند مدیر […]

 

‌”مدیر سابق امنیت #توییتر دست  … 180887001661322630

 

‌”مدیر سابق امنیت #توییتر دست به افشاگری زده:

– شرکت داده‌ها رو به درستی حذف نمی‌کنه.
– کارکنان زیادی به داده‌های حساس دسترسی دارند.
– مدیران ارشد روی آسیب‌پذیری‌ها سرپوش می‌گذارند.
– ⚠️ بعضی از کارکنان ممکنه برای سرویس‌های اطلاعاتی خارجی کار کنند.”
Hamed

روزنامه واشینگتن‌پست و شبکه خبری «سی‌ان‌ان» [CNN] اعلام کردند مدیر امنیتی سابق شرکت توئیتر در شکایت افشاگرانه‌ای که به نهادهای مسئول در آمریکا تسلیم کرده است می‌گوید این شرکت در مورد امنیت سایبری و مشکل حساب‌های کاربری جعلی به نهادهای مسئول اطلاعات غلط داده است.
پیتر زاتکو که اوایل سال جاری میلادی از مقام خود به عنوان مدیر امنیتی توئیتر برکنار شد، این شکایت را ماه گذشته به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، کمیسیون فدرال تجارت و وزارت دادگستری آمریکا تسلیم کرده است.

واشینگتن‌پست که نسخه‌ای از این گزارش را به‌دست آورده است خبر داده که یکی از مهمترین موارد افشاگری این است که شرکت توئیتر در مورد اخیر حل اختلاف با کمیسیون فدرال تجارت، به غلط ادعا کرده است که طرح امنیتی بسیار کارآمدی دارد.

پیتر زاتکو همچنین ادعا می‌کند که توئیتر در مورد حل مشکل اسپم و حساب‌های کاربری جعلی نیز اطلاعات نادرستی داده است. این موضوع استدلال اصلی ایلان ماسک برای فسخ قرارداد خرید توئیتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار است.

در پی انتشار این خبر بهای سهام شرکت توئیتر در روز سه‌شنبه چهار درصد کاهش یافت.
آقای زاتکو تاکنون با رسانه‌های دیگر مصاحبه نکرده است ولی به روزنامه واشینگتن‌پست گفته است: «از نظر اخلاقی خود را ملزم دانستم که این موارد را به نهادهای مسئول گزارش دهم».

پیتر زاتکو یک کارشناس با سابقه و مورد احترام در عرصه امنیت سایبری است که از دهه نود میلادی مشاغل مهمی برعهده داشته است و چندین سال در سطوح عالی برای آژانس پژوهش‌های پیشرفته پنتاگون و چندین سال نیز در شرکت گوگل مشغول کار بوده است.

او اواخر سال ۲۰۲۰ و با درخواست و اصرار جک دورسی، مدیرعامل وقت توئیتر به این شرکت پیوست.

شرکت توئیتر روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: «پیتر زاتکو به‌دلیل ضعف در رهبری و عملکرد ضعیف اخراج شده است و این ادعاها و زمان فرصت‌طلبانه طرح آن‌ها با هدف جلب توجه و ضربه زدن به توئیتر، کاربران و سهامداران این شرکت مطرح شده است».

توئیتر در بخش دیگری از بیانیه خود افزود: «آنچه که تاکنون مشاهده کرده‌ایم مطرح کردن داستان‌های غلط در مورد عملکرد امنیتی ما و حفاظت از اطلاعات خصوصی کاربران و مملو از تناقض و اطلاعات غیردقیقی است که هیچ مطلب مهمی ندارد».

@VahidHeadline

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=26928

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.