• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌?گزارش‌ها از وین حاکی است که …

  • کد خبر : 26591
  • 16 مرداد 1401 - 1:00
‌?گزارش‌ها از وین حاکی است که  …

    ‌?گزارش‌ها از وین حاکی است که علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران، و انریکه مورا، نماینده هیات اروپایی در مذاکرات احیای برجام عصر روز شنبه ۱۵ مرداد وارد هتل کوبورگ شدند تا برای سومین‌بار در سه روز گذشته بر سر حل مسائل باقی‌مانده بین تهران و واشینگتن دیدار و گفت‌وگو کنند. پیشتر […]

 

‌?گزارش‌ها از وین حاکی است که  … 774818001659817807

 

‌?گزارش‌ها از وین حاکی است که علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران، و انریکه مورا، نماینده هیات اروپایی در مذاکرات احیای برجام عصر روز شنبه ۱۵ مرداد وارد هتل کوبورگ شدند تا برای سومین‌بار در سه روز گذشته بر سر حل مسائل باقی‌مانده بین تهران و واشینگتن دیدار و گفت‌وگو کنند.
پیشتر در اوایل روز شنبه، دور دوم گفت‌وگوها «در سطح کارشناسی» در هتل کوبورگ برگزار شده بود.
خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، به نقل از یک دیپلمات ایرانی در وین، در مورد فضای مذاکرات نوشت که «اکنون ساعات در وین تعیین‌کننده است».
@VahidHadlin
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، در سومین روز مذاکرات هسته‌ای در وین، گفت برای رسیدن به توافق لازم است که آمریکا به «پیشنهادات» ایران «واکنش واقع‌بینانه» نشان دهد.
@VahidHadlin
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات احیای برجام، با انتشار توئیتی مدعی شد که تنها چند مسئله کوچک باقی مانده که آن هم به گفته او قابل حل است.
اولیانوف ضمن اشاره به ادامه گفت‌وگوها در وین با لحنی خوش‌بینانه نوشت که مطمئنا هیچ موضوع لاینحلی در دستور کار باقی نمانده است.
@VahidHadlin

?موسسه مطالعات جنگ به نقل از مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین، گزارش داده که روسیه شروع به استفاده از پهپادهای جنگی ایران در اوکراین کرده است.
این اتاق فکر آمریکایی از قول اولکسی آرستوویچ اعلام کرد که ایران حداقل ۴۶ پهپاد تحویل روسیه داده است.
@VahidHadlin

?ابراهیم رئیسی با ابلاغ دو مصوبه، تعداد اعضای کمیته تایید صلاحیت روسای دانشگاه‌ها را از پنج عضو به شش عضو افزایش داد و علاوه بر حضور دو عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک عضو دیگر این شورا را نیز به عنوان عضو جدید این کمیته منصوب کرد.
ترکیب کمیته تایید صلاحیت روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پیشتر نیز در نسبتی سه به دو، به نفع بلوک «شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده رهبر جمهوری اسلامی در دانشگاه‌ها» بود و دو وزیر علوم و بهداشت در اقلیت بودند.
@VahidHadlin

?نماینده دولت ابراهیم رئیسی در امور افغانستان مدعی رهاسازی حق‌آبه هیرمند توسط طالبان به خاطر «بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی» جمهوری اسلامی شد.
حسن کاظمی قمی گفت: ‌«با تعامل مستمر دیپلماتیک و بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی عمومی و هماهنگی میان‌ دستگاهی در سطح ملی، امروز شنبه آب رهاسازی شده از سمت ‎افغانستان وارد چاه‌نیمه‌های ‎سیستان شد.»
@VahidHadlin

?سرتیپ اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است که «حداقل روزانه ۱۵ عملیات» علیه مواضع اسرائیل انجام می‌شود و ادامه داده که آنها «حتی از ترس جانشان داخل شهرک‌ها را هم حصارکشی کرده اند.»
آقای قاآنی گفته «اگرچه دشمن پاسخ دشمنی های خود را در بسیاری از موارد در زمان بسیار کوتاهی گرفته است اما هر کدام که باقی ماند، ما برای آن برنامه داریم.»
@VahidHadlin

? در انفجاری که در منطقه پل سوخته در غرب کابل رخ داد، دست‌کم ۱۲ نفر کشته و ۳۰ تن زخمی شدند.
@VahidAfLin
گروه دولت اسلامی (داعش) در کانال تلگرامی منسوب به این گروه، مسئولیت انفجار عصر امروز در منطقه عمدتا شیعه و هزاره‌نشین غرب کابل را برعهده گرفت. این گروه مسئولیت انفجار روز جمعه در میان عزاداران محرم در همین منطقه کابل را نیز برعهده گرفت که دستکم ۸ کشته و ۱۸ زخمی به جا گذاشت.
@VahidAfLin

?در پی اصابت صاعقه به یک انبار نفتی در شهر ماتانزانس کوبا ده‌ها نفر مفقود و زخمی شدند.
دولت کوبا اعلام کرد که این حادثه حدود ۸۰ نفر زخمی و ۱۷ مفقود بر جای گذاشته است.
از شامگاه جمعه تاکنون تلاش آتش‌نشانی و دیگر نهادهای کوبا برای اطفای حریق ناموفق بوده است.
@VahidHadlin

?آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در تماس‌های تلفنی جداگانه با رهبران ارمنستان و آذربایجان از آنان خواست اختلاف‌هایشان بر سر منطقه قره باغ را از راه «گفتگوی مستقیم» حل کنند.
@VahidHadlin

?ارتش اسرائیل هشدار داد که حملات هوایی علیه شبه نظامیان فلسطینی در غزه ممکن است «یک هفته» به‌طول بیانجامد.
در بحبوحه این درگیری، روسیه و قدرت‌های غربی از جمله ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا در واکنش‌هایی جداگانه خواستار «حفظ آرامش» و «حداکثر خویشتن‌داری» از سوی دو طرف شدند.
@VahidHadlin
همزمان با ادامه درگیری، در غزه جهاد اسلامی پیشنهاد مصر برای آتش بس موقت با اسرائیل را رد کرد. حملات اسرائیل به مواضع حماس ادامه دارد و همچنین رسانه‌های این کشور از پرتاب بیش از ۲۰۰ راکت از غزه به شهرهای این کشور از اغاز درگیری‌ها خبر دادند.
@VahidOOnLin

?بر اثر برخورد صاعقه به محوطه بیرونی کاخ سفید چهار نفر که برای فرار از بارش شدید باران به درختان پارک لافایت پناه برده بودند، دو تن کشته و دو تن زخمی شدند.
@VahidHadlin

? @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=26591

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.