• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌?همزمان با هشدارهای جهانی درب …

  • کد خبر : 26584
  • 15 مرداد 1401 - 18:30
‌?همزمان با هشدارهای جهانی درب …

    ‌?همزمان با هشدارهای جهانی درباره افزایش شدید اعدام و قطع عضو در ایران، سندی به دست ایران اینترنشنال رسیده که نشان می‌دهد قوه قضاییه در نامه‌ای به دادگستری‌های سراسر کشور دستور داده برای تعیین تکلیف و اجرای احکام اعدام و قطع عضو محکومان با قید فوریت اقدام کنند. محمد مصدق، معاون اول قوه […]

 

‌?همزمان با هشدارهای جهانی درب … 262871001659794404

 

‌?همزمان با هشدارهای جهانی درباره افزایش شدید اعدام و قطع عضو در ایران، سندی به دست ایران اینترنشنال رسیده که نشان می‌دهد قوه قضاییه در نامه‌ای به دادگستری‌های سراسر کشور دستور داده برای تعیین تکلیف و اجرای احکام اعدام و قطع عضو محکومان با قید فوریت اقدام کنند.
محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه، در نامه‌ای به روسای کل دادگستری‌ها از آنها خواست برای تعیین تکلیف اجرای احکام اعدام، قصاص و قطع عضو ظرف دو هفته کمیته‌های ویژه تشکیل دهند.
قوه قضاییه از دادگستری‌های کشور خواست موانع اجرای احکام اعدام، غیر از قصاص نفس، را «حداکثر ظرف مدت دو ماه» برطرف کنند.
@VahidOOnL

?روزنامه وال استریت جورنال به نقل از دیپلمات نوشته است که ایران احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام را به بسته شدن پرونده آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره سه مکان‌ غیر اتمی آلوده به اوارنیوم مشروط کرده است.
این روزنامه آمریکایی از این شرط ایران به عنوان یک مانع اصلی بر سر راه دستیابی به توافق یاد کرده است.
مقام های ایران نیز در همین روز تاکید کرده اند که تنها در صورتی که «ادعاهای پادمانی» آژانس بین المللی انرژی اتمی «حل و فصل و بسته شود»، امکان دستیابی به توافق نهایی وجود خواهد داشت.
@VahidHeadl
کشورهای بریتانیا، فرانسه و آلمان، روز جمعه و همزمان با دومین روز مذاکرات وین در بیانیه‌ای شدیدالحن خطاب به ایران نوشتند که متن پیشنهادی برای توافق «قابل مذاکره» نیست.
@VahidHeadl
در پایان دومین روز از مذاکرات احیای برجام در وین، انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به ایران اینترنشنال گفت حصول توافق طی ۷۲ ساعت آینده ممکن است، اما حاصل نشدن توافق به معنای پایان مذاکرات نیست.
@VahidOOnL

?یک قلاده توله یوزپلنگ ایرانی (آسیایی) در پی تصادف با خودرو در جاده تهران- مشهد کشته شد.
خبرگزاری فارس در گزارشی، محل دقیق این حاثه را محور میامی- عباس‌آباد اعلام کرد و گفت که این حادثه در فاصله ۱۵ کیلومتری فِنسی [حصاری] رخ داده که برای کنترل تصادف جاده‌ای یوزپلنگ‌ها در محل کشیده شده است.
بنا بر اعلام کارشناسان محلی، به دلیل از بین رفتن کمر و دم حیوان، شناسایی جنسیت او هنوز ممکن نیست.
این هشتمین یوزپلنگی است که در یک دهه اخیر بر اثر تصادف با خودروهای عبوری از جاده‌ها از بین رفته است.
@VahidHeadl

?برخورد یک خودرو با یک هیئت عزاداری در اردستانِ اصفهان، دست‌کم سه کشته و حدود ۲۰ مجروح بر ‌جای گذاشت.
این حادثه حدود ساعت ۲۲ شامگاه جمعه، ۱۴ مرداد، در برخورد یک دستگاه پژو ۲۰۶ صندوقدار با یک هیئت عزاداری رخ داده است.
به گفته رئیس پلیس راهور اصفهان، «مسئول هیئت بدون هیچ گونه هماهنگی قبلی با پلیس شهرستان اردستان و بدون رعایت نکات ایمنی… به حرکت دسته عزاداری در مسیر حاشیه‌ای و تاریک با عزاداران سیاه‌پوش اقدام کرده است.»
@VahidHeadl

?صدها هزار نفر روز جمعه ۱۴ مرداد به دعوت مقتدی صدر در مراسم نماز جمعه که در «محدوده سبز» بغداد برگزار شد شرکت کردند. این گردهمایی همزمان با تشدید تنش‌های سیاسی برگزار شد که وضعیت شهر بغداد را بحرانی کرده است.
مقتدی صدر، روحانی شیعه و مقتدر عراقی از پیروانش در سراسر کشور خواست تا برای شرکت در نماز جمعه به بغداد بیایند. مراسم نماز جمعه در منطقه‌ای که ساختمان‌های مهم دولتی و سفارتخانه‌های خارجی قرار دارند و در گرمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد برگزار شد.
همزمان، رییس نمایندگی ویژه سازمان ملل در امور عراق در شهر نجف با مقتدی صدر دیدار کرد. او به خبرنگاران گفت که موضوع اصلی این گفت‌وگو اهمیت یافتن راه‌حلی برای بحران سیاسی عراق بود.
@VahidHeadl

?در دومین روز از بحران جنگی جدید میان اسرائیل و باریکه غزه، ارتش اسرائیل روز شنبه، ۱۵ مرداد، به حملات هوایی و توپخانه‌ای خود در نقاط مختلف غزه ادامه داد و از سوی دیگر، نیروهای سازمان جهاد اسلامی فلسطینی حملات راکتی به سوی اسرائیل را دنبال کردند.
در این میان در حالی که طرفین از عزم خود برای ادامه حملات خبر می‌دهند، تلاش برخی کشورهای منطقه برای پایان دادن سریع به این وضعیت آغاز شده است.
@VahidHeadl

?در حالی که وزارت دفاع تایوان اعلام کرده که چین در مانور نظامی جاری خود، حمله به این جزیره را شبیه‌سازی کرده است، رسانه‌ها از افزایش احتمال سناریوی محاصره تایوان از سوی چین خبر داده‌اند.
وزارت دفاع تایوان اعلام کرد در همین روز هواپیماها و کشتی‌های جنگی چین طرح شبیه‌سازی حمله به جزیره تایوان را به اجرا گذاشتند.
@VahidHeadl

?شبکه تلویزیونی آمریکایی سی‌ان‌ان گزارش داد که روسیه یک دانشمند برجسته موشک‌های مافوق صوت خود را به اتهام «خیانت» دستگیر کرده است.
بر اساس این گزارش دکتر الکساندر شیپلیوک سومین دانشمند روسی است که تابستان امسال به ظن «خیانت» بازداشت شده است.
@VahidHeadl

? @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=26584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.