• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌?همزمان با آغاز دور جدید مذاک …

  • کد خبر : 26506
  • 14 مرداد 1401 - 0:30
‌?همزمان با آغاز دور جدید مذاک …

    ‌?همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات وین برای احیای برجام خبرگزاری رویترز می‌نویسد که هم تهران و هم واشینگتن بخت دستیابی به موفقیت در این دور از مذاکرات را کم می‌دانند. در حالی که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هشدار داده است که دیگر جایی برای چانه‌زنی‌های بیشتر بین ایران و […]

 

‌?همزمان با آغاز دور جدید مذاک … 245231001659643202

 

‌?همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات وین برای احیای برجام خبرگزاری رویترز می‌نویسد که هم تهران و هم واشینگتن بخت دستیابی به موفقیت در این دور از مذاکرات را کم می‌دانند.
در حالی که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هشدار داده است که دیگر جایی برای چانه‌زنی‌های بیشتر بین ایران و آمریکا در این مذاکرات باقی نمانده است، نشانه‌های کمی از انعطاف دو طرف دیده می‌شود.
در این زمینه، یک مقام بلندپایه ایران که نامش ذکر نشده است عصر پنج‌شنبه به رویترز گفت که «ایران انعطاف کافی از خود نشان داده است. اکنون بایدن باید تصمیم بگیرد. ما پیشنهادهای خود را داریم که در مذاکرات وین مورد بحث قرار خواهند گرفت، مانند لغو تدریجی تحریم‌ها علیه سپاه».
یک مقام دیگر ایرانی که نام او نیز ذکر نشده به این خبرگزاری گفته است: «اگر می‌خواهند این پیمان را احیا کنند، واشینگتن باید منافع اقتصادی ایران را تضمین کند و این کار نباید تا پایان دوره ریاست‌جمهوری بایدن به‌درازا بکشد».
@VahidHadlin

?موج تازه ویروس کرونا در ایران تنها در شبانه‌روز منتهی به پنج‌شنبه جان ۸۱ شهروند دیگر را گرفت.
با وجود افزایش چشمگیر تلفات جانی کرونا، مقامات جمهوری اسلامی در حال برنامه‌ریزی فرستادن زائران به مراسم پیاده‌روی اربعین در عراق هستند.
@VahidHadlin

?کانون مدافعان حقوق بشر در نامه‌ای به جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشری ایران، ضمن «اعلام نگرانی» از تشدید سرکوب منتقدان و دگراندیشان از جمله هنرمندان و بهاییان و نیز اجرای مجازات‌های «قرون وسطایی» در زندان‌های ایران، خواستار «پاسخگو کردن» جمهوری اسلامی شد.
در این نامه آمده است اقدامات سرکوبگرانه حکومت در شرایطی صورت می‌گیرد که کشور و مردم ایران این روزها با مشکلات متعدد از جمله فقر، بیکاری، بلایای طبیعی از قبیل سیل و زلزله دست به گریبان هستند.
@VahidHadlin

?نمایندگی عربستان در سازمان ملل متحد می‌گوید که ریاض «عمیقاً» نگران عدم شفافیت ایران در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.
عبدالعزیز الواصل، مسئول نمایندگی دائم عربستان سعودی در سازمان ملل، «عدم شفافیت ایران در تعامل با بازرسان بین‌المللی هسته‌ای و عدم پایبندی آن به تعهدات ذیل توافقات بین‌المللی هسته‌ای» را تهدیدی برای پیمان عدم اشاعه جنگ‌افزار اتمی و صلح و امنیت بین‌المللی دانست.
@VahidHadlin

?یک شرکت امنیت سایبری آمریکایی گفت حملات سایبری اواخر تیرماه که فعالیت سامانه‌های اینترنتی چندین نهاد دولتی آلبانی را به طور موقت قطع کرد به احتمال زیاد توسط هکرهای وابسته به حکومت ایران انجام شده و هدف آن مختل کردن برگزاری اجتماع مجاهدین خلق در این کشور بوده است.
@VahidHadlin

?دادگاهی در روسیه بریتنی گراینر، بازیکن حرفه‌ای بسکتبال زنان آمریکا، را به اتهام «همراه داشتن عامدانه» مواد مخدر به «۹ سال و شش‌ماه زندان» محکوم کرد؛ حکمی که رئیس‌جمهوری آمریکا آن را «غیرقابل قبول» خواند.
خانم گراینر اذعان کرده که «سهواً و نه به عمد» کپسول‌های حاوی روغن حشيش برای سیگارهای الکترونیکی را پیش از سفر به مسکو در چمدان خود گذاشته است.
@VahidHadlin

?چهار روز پس از کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده، در حمله پهپادی آمریکا، گروه طالبان مدعی شد که از ورود او به خاک افغانستان و زندگی‌ در کابل «بی‌اطلاع» بوده است.
طالبان به ایالات متحده آمریکا «هشدار» داد که از انجام حملات مشابه در خاک افغانستان «خودداری کند».
@VahidAfLin

?نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه با شماری از رهبران کره جنوبی در سئول دیدار و گفتگو کرد.
خانم پلوسی که به دلیل سفر به تایوان خشم چین را برانگیخته است، از اظهار نظر مستقیم علنی در مورد روابط پکن و تایپه خودداری کرد.
@VahidHadlin

?بانک مرکزی انگلیس، نرخ بهره را بار دیگر افزایش داده و به ۱/۷۵درصد رسانده است.
این افزایش، بیشترین افزایش در تقریبا سی سال گذشته است و با این هشدارهمراه است که کشور از سه ماهه چهارم سال، با رکودی ۱۲ ماهه روبرو است.
@VahidHadlin

?خبرگزاری رویترز از قول منابع آگاه گزارش داد که عربستان و امارت برای افزایش چشمگیر تولید نفت در صورت بروز بحران جهانی انرژی در زمستان آماده شده‌اند.
چند مقام آگاه در اوپک به رویترز گفتند عربستان و امارات همراه با برخی اعضای اوپک روزانه می‌توانند دو تا ۲.۷ میلیون بشکه نفت اضافی تولید کنند، اما این کشورها تنها زمانی تن به استفاده از ظرفیت اضافی تولید خواهند داد که بحران انرژی بلندمدت، جهان را تهدید کند.
اوپک و کشورهای هم‌پیمان روز ۱۲ مرداد توافق کرده بودند که تولید نفت خود را روزانه ۱۰۰ هزار بشکه افزایش دهند.
@VahidHadlin

? @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=26506

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.