• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌?یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا …

  • کد خبر : 26476
  • 13 مرداد 1401 - 0:30
‌?یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا …

    ‌?یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به از سرگیری مذاکرات احیای برجام گفت که برای دستیابی به توافق نهایی در وین، ایران ناچار خواهد بود از خواسته‌های فرابرجامی خود دست بکشد. این مقام آمریکایی ضمن قدردانی از تلاش‌های جوزپ بورل، نماینده ارشد اتحادیه اروپا برای به ثمر رساندن مذاکرات احیای برجام، تاکید […]

 

‌?یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا … 198974001659556802

 

‌?یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به از سرگیری مذاکرات احیای برجام گفت که برای دستیابی به توافق نهایی در وین، ایران ناچار خواهد بود از خواسته‌های فرابرجامی خود دست بکشد.
این مقام آمریکایی ضمن قدردانی از تلاش‌های جوزپ بورل، نماینده ارشد اتحادیه اروپا برای به ثمر رساندن مذاکرات احیای برجام، تاکید کرد: «ایالات متحده از اسفندماه آماده انعقاد توافق و بازگشت فوری به اجرای تعهدات خود در چارچوب تفاهم‌نامه موجود بود».
این سخنگو یادآور شد: «تازه‌ترین متن پیشنهادی آقای بورل بر پایه همان توافقی است که در اسفندماه گذشته نیز آماده بود».
@VahidHeadli

?فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، حضور سیف‌العدل در ایران را کذب خواند و انتشار این خبر را «یک بحث انحرافی» و «کار بنگاه‌های خبرپراکنی بیگانه و آمریکا» خواند و گفت: «تأکید می‌کنم که سیف‌العدل در ایران نیست.»
سیف‌العدل از چهره‌های شناخته‌شده القاعده و مهمترین گزینه جانشین ایمن الظواهری است.
@VahidHeadli

?ایالات متحده در واکنش به موج فزاینده سرکوب بهائیان در ایران خواستار توقف «ظلم و ستم مستمر» حکومت ایران بر جامعه بهائی شد.
@VahidHeadli

?خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی نوشت که سفر اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، به عراق برای حل و فصل اختلافات شیعیان این کشور ظاهرا بی‌ثمر بوده است.
این خبرگزاری می‌نویسد که جنگ بر سر قدرت در عراق بین روحانی شیعه مقتدی صدر، و رقبای او که با ایران همسو هستند به منزله آزمایش توانایی تهران برای جلوگیری از وقوع مناقشه‌ای است که می‌تواند به منافع ایران در عراق آسیب بزند و این کشور نفت خیز را بی‌ثبات‌تر کند.
@VahidHeadli

?سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، و تولیدکنندگان غیراوپک روز چهارشنبه ۱۲ مرداد با افزایش محدود تولید نفت خود موافقت کردند.
افزایش اندک، به گفته تحلیلگران، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را ناامید خواهد کرد، زیرا او شخصاً با رهبران عربستان سعودی برای کمک به کاهش قیمت‌های انرژی رایزنی کرده بود.
@VahidHeadli

?درجریان خشونت‌هایی که روز چهارشنبه ۱۲ مرداد در منطقه قره‌باغ کوهستانی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان رخ داد، دو سرباز ارمنی و یک سرباز آذربایجانی کشته و ۱۴ سرباز ارمنی نیز زخمی شدند.
ارتش جمهوری آذربایجان در اطلاعیه‌ای گفته که در جریان عملیات «انتقام» علیه «اقدامات تروریستی گروه‌های مسلح غیرقانونی ارمنی در سرزمین آذربایجان»، اقدام به تصرف چند موضع استراتژیک کرده است.
در پی این تحول، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان، جلسه اضطراری شورای امنیت این کشور را تشکیل داد و ایروان با انتشار بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست تا به توقف «اقدامات تهاجمی» آذربایجان کمک کند.
@VahidHeadli

?رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از پایان دیدار از تایوان که تنش با چین را تشدید کرده است گفت سفر او و تعدادی از اعضای کنگره نشان داد که آمریکا تایوان را رها نخواهد کرد.
@VahidHeadli

?اوکراین اعلام کرد که هرگونه توافق صلح با مسکو مشروط به آتش‌بس و خروج نیروهای روسی خواهد بود.
این سخنان واکنش منفی به اظهارات گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان، است که پس از ملاقات با ولادیمیر پوتین گفته بود، روسیه خواهان مذاکره برای پایان جنگ است.
@VahidHeadli
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، در سخنرانی ویدئویی برای گروهی از دانشجویان در استرالیا حرکت اولین کشتی حامل غلات را کم‌اهمیت توصیف کرد و گفت در مقایسه با حجم غلات صادراتی برای کمک به احیای اقتصاد کشور بسیار ناچیز است.
@VahidHeadli

?ایالت «محافظه کار» کانزاس در آمریکا در یک همه پرسی از حق سقط جنین حمایت کرد؛ نتیجه این همه‌پرسی یک پیروزی بزرگ برای گروه‌های طرفدار حق سقط جنین محسوب می‌شود.
این اولین آزمون انتخاباتی از زمانیست که دادگاه عالی درایالات متحده آمریکا به ایالت‌ها اجازه داد تا این رویه را ممنوع کنند.
اگر نتیجه رأی‌گیری به سمت دیگری پیش می‌رفت، قانونگذاران می‌توانستند سقط جنین را در کانزاس محدود یا ممنوع کنند.
@VahidHeadli

? @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=26476

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.