• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌?دور جدید مذاکرات اتمی وین بر …

  • کد خبر : 26489
  • 13 مرداد 1401 - 18:00
‌?دور جدید مذاکرات اتمی وین بر …

    ‌?دور جدید مذاکرات اتمی وین برای احیای برجام روز پنج‌شنبه ۱۳ مرداد آغاز شد. علی باقری، رئیس هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی با انریکه مورا، مسئول هماهنگ کننده برجام و همچنین نمایندگان روسیه در وین دیدار کرد. پیش از برگزاری این نشست برای انجام مذاکرات، وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام […]

 

‌?دور جدید مذاکرات اتمی وین بر … 148370001659619805

 

‌?دور جدید مذاکرات اتمی وین برای احیای برجام روز پنج‌شنبه ۱۳ مرداد آغاز شد. علی باقری، رئیس هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی با انریکه مورا، مسئول هماهنگ کننده برجام و همچنین نمایندگان روسیه در وین دیدار کرد.
پیش از برگزاری این نشست برای انجام مذاکرات، وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد غربی خبر داده بود ایران موافقت کرده درخواست خود را برای حذف نام سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا کنار بگذارد.
با این حال خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از «یک منبع مطلع» در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نوشت ایران این درخواست را کنار نگذاشته است.
@VahidOOnLine

?به گزارش منابع حقوق بشری، در پی اعلام نتایج آزمون سراسری دانشگاه‌ها در ایران، باز هم شهروندان بهائی از ورود به دانشگاه‌ محروم شدند.
شهروندان بهائی پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش در زمان اعلام نتایج کنکور با گزینه «نقص پرونده» مواجه می‌شوند.
این گزینه ترفندی است که سازمان سنجش که متولی برگزاری آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های ایران است از سال‌ها پیش برای محروم کردن شهروندان بهائی از ادامه تحصیل به کار می‌گیرد.
@VahidHeadline

?صدها نفر از اعضای خانواده‌های قربانیان دوره‌های مختلف حکومت جمهوری اسلامی ایران از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستند که مانع «تخریب و دستکاری در گورستان خاوران» توسط جمهوری اسلامی شود.
در این طومار که به امضای نزدیک به ۸۰۰ نفر از اعضای خانواده‌های دادخواه رسیده و رونوشت آن به جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران، نیز ارسال شده، همچنین خواسته شده است که جمهوری اسلامی «اذیت و آزار و تهدید خانواده‌های داغدار» را متوقف کند.
@VahidHeadline

?وزرات اطلاعات ایران از بازداشت ده نفر که بنا بر ادعای این وزارتخانه قصد انجام «عملیات تروریستی» در ماه محرم را داشتند، خبر داد.
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی این افراد را «تروریست تکفیری – صهیونیستی داعش» معرفی کرده و اسرائیل را متهم کرده است که آنها را اجیر کرده است.
@VahidHeadline

?جمعی از سناتورهای جمهوری‌خواه در ایالات متحده، از جو بایدن خواسته‌اند که درخواست ویزای ابراهیم رئیسی، برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل رد شود. این گروه هفت‌نفره از سناتورهای جمهوری‌خواه، گفته‌اند: «رئیسی، به‌عنوان یک‌ ناقض حقوق بشر، سوابقی دیرینه و آشکار دارد.»
@VahidHeadline

?با وجود حجم سنگین بارش‌ در دو هفته گذشته در مناطق گسترده‌ای از ایران، شرکت مدیریت منابع آب در گزارشی اعلام کرد که میزان پُرشدگی سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تنها «به ۴۶ درصد» رسیده است.
بر اساس این گزارش که حجم آب سدهای کشور را از ابتدای مهر ۱۴۰۰ تا هشتم مرداد ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار داده، میزان آب ورودی به سدهای کشور نسبت به سال آبی پیش تنها پنج درصد افزایش یافته است.
سال آبی در ایران از یکم مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.
@VahidHeadline

?سخنگوی نیروی انتظامی از «انهدام یک باند سازمان‌یافته قاچاق مشتقات نفتی و پتروپالایشی» از ایران به خارج از کشور خبر داد.
مهدی حاجیان در یک نشست خبری گفت: «سوژه اصلی این پرونده در گلستان و سرشبکه در استان قم شناسایی و در مجموع ۱۵ نفر در رابطه با این پرونده بازداشت شده‌اند.»
@VahidHeadline

?نیروی انتظامی ایران می‌گوید طی چهار ماه گذشته ۲۰ هزار دستگاه خودرو در کشور به سرقت رفته است که بیش از ۹۰ درصد آنها ساخت داخل هستند.
@VahidHeadline

?در پی خروج رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تایوان، ارتش چین از روز پنج‌شنبه (۱۳ مرداد)، رزمایش بزرگ و بی‌سابقه خود را در اطراف این جزیره آغاز کرد. تایوان از شلیک موشک‌های بالستیک چین به آب‌های خود خبر داد.
مانور چین در شش منطقه در اطراف تایوان برگزار می‌شود که برخی از آن‌ها با آب‌های مستقل تایوان همپوشانی دارند.
@VahidOOnLine
چین اعلام کرد که از روز پنجشنبه به مدت پنج روز مانورهای نظامی در اطراف تایوان برگزار خواهد کرد.
همچنین اعلام شده که برخی راه‌های تجاری به این جزیره هم از سوی چین مسدود شده است.
تایوان گفته که چین در تلاش است تا وضعیت موجود در منطقه را تغییر دهد.
@VahidHeadline

?مجلس سنای ایالات متحده، با نود ‌و پنج رای موافق، در برابر یک رای مخالف، الحاق سوئد و فنلاند را به ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، تصویب کرد.
با این اقدام، یک‌ پیام قوی دوحزبی صادر شده‌ است که بیانگر حمایت از گسترش ائتلاف غربی، علیه روسیه ‌است.
@VahidHeadline

?مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین «کاملا از کنترل خارج شده است» و از روسیه و اوکراین خواست تا برای جلوگیری از وقوع یک سانحه هسته‌ای هر چه سریع‌تر به بازرسان و کارشناسان آژانس اجازه بازدید از این نیروگاه را بدهند.
@VahidHeadline

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=26489

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.