نماد سایت خبرکده

‌?رافائل گروسی گفت: «اظهارات خ …

‌?رافائل گروسی گفت: «اظهارات خ … 633017001659470402 1024x1024

 

 

‌?رافائل گروسی گفت: «اظهارات خوب» مقامات ایران، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را قانع نمی‌کند و امیدوارم جمهوری اسلامی در مورد برنامه هسته‌ای خود که با شتاب در حال پیشرفت است، شفاف‌سازی کند.
او اظهار داشت: ایران برنامه هسته‌ای بلندپروازانه‌ای دارد که باید «با روش مناسبی» تایید شود: این برنامه بسیار بسیار سریع در همه جهات توسعه می‌یابد؛ هم از نظر جاه‌طلبی و هم ظرفیت.
آقای گروسی خطاب به مقامات ایران گفت کاری که باید انجام دهید این است که شفاف و سازگار باشید و با ما همکاری کنید.
اظهارات مدیرکل آژانس یک روز بعد از آن بیان می‌شود که سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از تزریق گاز اورانیوم به ۵۰۰ سانتریفوژ پیشرفته خبر داد.
@VahidHeadline

?ایران سفر نانسی پلو‌سی، رئیس مجلس نمایندگان‌ آمریکا به تایوان را محکوم کرده است.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه «با محکومیت رفتار تنش‌زای اخیر مقامات آمریکایی در مداخله در امور داخلی چین و نقض تمامیت ارضی آن کشور» گفته است «ایران احترام به تمامیت ارضی کشورها را از مبانی سیاست خارجی خود می‌داند و حمایت از سیاست چین واحد در این چارچوب تردید ناپذیر است.»
@VahidHeadline

?خودروسازان ایرانی که سال‌هاست از امتیازات گسترده‌ای چون انحصار بازار، تسهیلات کلان ارزان‌قیمت، ارز ۴۲۰۰ تومانی و… برخوردار هستند، زیان سنگینی به بزرگی ۴.۸ میلیارد دلار به بار آورده‌اند.
@VahidHeadline

?روزنامه همشهری، چاپ تهران، گزارش داد که حکم کور کردن سه نفر در ایران برای انجام مقدمات اجرای حکم به دادسرای جنایی تهران فرستاده شده است.
روزنامه شهرداری تهران می‌افزاید این احکام مربوط به سه پرونده جداگانه یک زن و دو مرد است که به قصاص کوری چشم محکوم شده‌اند.
@VahidHeadline

?دادسرای یزد اعلام کرده است که در پی درگیری بر سر «تذکر شرعی» یک زن در قطار تهران – یزد،‌ رئیس این خط از کار «تعلیق» شده و عده‌ای از مسافران نیز که مخالف «حجاب اجباری» بوده‌اند، «تحت پیگرد قضایی» قرار گرفته‌اند.
خبرگزاری «حوزه‌نیوز» در این ارتباط نوشته است که علت شروع این درگیری، «یکی از بانوان محجبه در قطار» بوده که با «دهن کجی» برخی مسافران و رئیس قطار نسبت به «موضوع حجاب» مواجه شده است.
@VahidHeadline

?عباس بیات سرمدی، مدیر کل آزادراه‌های ایران گفت که نرخ عوارض آزادراه‌های کشور روز سه‌شنبه با دستور وزیر راه و شهرسازی متوسط حدود ۲۸ درصد افزایش یافت.
آزاد راه_تهران شمال در ایام تعطیل حدود ۷۰ هزار تومان شده و در مجموع قطعات یک و چهار و تونل البرز حدود ۱۳۴ هزار تومان شده است.
@VahidOOnLine

?سخنگوی دولت ایران اعلام کرد که ابراهیم رئیسی ، رئیس‌جمهوری اسلامی، برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک می‌رود.
@VahidHeadline

?ارتش چین متعهد شد که در واکنش به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، با «اقدامات نظامی هدفمند» واکنش نشان می‌دهد.
وو چیان، سخنگوی «ارتش آزادیبخش خلق چین»، در بیانیه‌ای این سفر را محکوم کرد و گفت: «ارتش آزادیبخش خلق چین در حالت آماده‌باش قرار دارد و یک رشته عملیات نظامی هدفمند را برای مقابله با این [سفر]، دفاع قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و خنثی‌سازی قاطعانه مداخله خارجی و تلاش‌های جدایی‌طلبانه ‘استقلال تایوان’ آغاز خواهد کرد».
پلوسی بلندپایه‌ترین مقام آمریکایی است که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر می‌کند.
@VahidHeadline

?تایگر وودز پیشنهاد ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلاری برای شرکت در مسابقات گلف عربستان را رد کرد
@VahidHeadline

?کرملین از ایالات متحده خواست که مذاکرات پیرامون پیمان «استارت نو» را فورا آغاز کند.
دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرد که زمان مذاکره برای جایگزینی پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای «استارت نو» رو به اتمام است و اگر این پیمان در سال ۲۰۲۶ بدون جایگزینی منقضی شود، امنیت جهانی تضعیف خواهد شد.
پیشتر جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا روز ۱۰ مرداد گفته بود دولت من آماده است مذاکرات سریع برای تنظیم یک پیمان جدید به جای «پیمان استارت نو» را که در سال ۲۰۲۶ منقضی می‌شود،‌ شروع کند.
پیمان استارت نو که در سال ۲۰۱۱ منعقد شد، واشینگتن و مسکو را موظف به محدود کردن موشک‌های بالستیک قاره پیما، زیردریایی‌ها و بمب‌افکن‌های سنگین مجهز به تسلیحات هسته‌ای کرد.
@VahidHeadline

?گزارشگران ویژه سازمان ملل آزار فعالان حقوق بشر و کارکنان نهادهای بشردوستانه در روستای مسافر یطا واقع در کرانه باختری رود اردن توسط اسرائیل را محکوم کردند.
گزارشگران سازمان ملل تاکید کردند که این آزارها باید متوقف شود و ساکنان این روستاها کماکان با خطر کوچ اجباری از جمله رانده شدن از محل سکونت خود مواجه هستند.
@VahidHeadline

? @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل