نماد سایت خبرکده

‌?در حالی سازمان مدیریت بحران …

‌?در حالی سازمان مدیریت بحران  … 663233001659531602

 

 

‌?در حالی سازمان مدیریت بحران ایران از جان باختن ۷۸ تن در سیلاب‌های اخیر خبر می‌دهد که رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرده ۹۰ نفر کشته شده‌اند.
هم‌زمان رییس سازمان پزشکی قانونی نیز گفته تا روز چهارشنبه ۹۵ جسد به مراکز پزشکی قانونی استان‌های درگیر سیل ارجاع شده است.
@VahidOOnLi
به گفته رئیس جمعیت هلال احمر ایران تعداد افرادی که هنوز نشانی از آنها در دست نیست نیز هشت نفر است.
در همین زمینه روزنامه شرق روز چهارشنبه در گزارشی میدانی از محل امامزاده داوود از پیچیدن بوی تعفن در فضای باز خبر داد که نشان می‌دهد هنوز اجسادی هست که ماموران امداد موفق به یافتن‌شان نشده‌اند.
@VahidHeadli
روزنامه شرق به نقل از ساکنان امامزاده داوود، تعداد جان‌باختگان را بیش از آمار واقعی دانست و از قول یکی از ساکنان نوشت ۲۰۰ نفر زیر گل‌ولای مانده‌اند: «اصرار دارند بگویند اجساد را پیدا کرده‌اند. کلی کارگر در مغازه‌ها بوده‌اند که اصلا خانواده‌هایشان در جریان نیستند محل کارگری آن‌ها امامزاده داوود بوده…»
@VahidOOnLi

?سازمان عفو بین‌الملل گزارش تحقیقاتی مفصلی درباره «برخورد نظامی جمهوری اسلامی با اعتراضات اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱» منتشر کرده است.
این سازمان از جامعه جهانی خواست تا حکومت ایران را پاسخگو نگه دارد و نوشت در این اعتراضات ماموران به سوی معترضان آتش گشودند و دست‌کم چهار نفر کشته شدند.
@VahidHeadli
سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی درباره «سیل خشونت» و استفاده از گلوله‌های جنگی در سرکوب اعتراضات اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱ در جنوب غرب ایران، خواستار تأسیس یک ساز و کار مستقل تحقیقاتی و دادخواهی از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شد.
@VahidOOnLi

?جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید،‌ در نشست روزانه خود، در پاسخ به پرسشی گفت: «جو بایدن گفته است که مایل نیست در روند مذاکرات احیای برجام، سپاه پاسداران را فهرست سازمان‌های حامی تروریسم خارج کند.»
@VahidHeadli

?یک مقام وزارت بهداشت از افزایش موارد قطعی ابتلا به وبا در ایران به ۶۰ نفر خبر داد و یک مقام دیگر این وزارتخانه اعلام کرد در شرایط پس از سیل، افزایش موارد وبا «کاملا محتمل است».
مریم مسعودی‌فر، رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت، گفت از این تعداد، ۴۲ مورد مربوط به استان کردستان، ۱۵ مورد در کرمانشاه، دو مورد در آذربایجان غربی و یک مورد ابتلا در استان بوشهر شناسایی شده‌اند.
این مقام وزارت بهداشت به ویژه از افرادی که در زمینه عرضه مواد غذایی مشغول به کار هستند، خواست قبل و بعد از شروع کار دست‌های خود را با آب و صابون به مدت حداقل ۲٠ ثانیه بشویند.
@VahidHeadli

?حدود دو هفته پس از تصویب معاهده تبادل زندانیان با ایران در پارلمان بلژیک، مجلس ایران نیز لایحه معاهده انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی بلژیک را تصویب کرد.
@VahidOOnLi

?نیروی هوافضای سپاه پاسداران اعلام کرد یک هواپیمای سوخوی ۲۲ این نیرو در پایگاه هوایی شیراز هنگام برخاستن «دچار نقص فنی» شد و خلبانان از صندلی‌پران (اجکت) استفاده کرده و سالم هستند.
@VahidOOnLi

?حميدرضا سيدی، معاون وزير راه و شهرسازی و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران، گزارش اخیر سازمان هواپیمایی کشوری را که در آن عامل اصلی ترکیدگی پی‌درپی لاستیک هواپیماها در فرودگاه مشهد فرسودگی باند فرودگاه اعلام شده، رد کرد و آن را «غیرکارشناسی» خواند.
در روزها و هفته‌های اخیر گزارش‌های متعددی از ترکیدگی لاستیک هواپیماها در فرودگاه مشهد منتشر شده است.
@VahidHeadli

?ساعاتی پس از ورود نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به تایوان در روز سه‌شنبه، وزارت خارجه چین اعلام کرد سفیر آمریکا در پکن را فراخوانده است.
وزارت خارجه چین همچنین مراتب اعتراض خود را نسبت به سفر نانسی پلوسی به تایوان به ایالت متحده ابلاغ کرده است و به آمریکا هشدار داده که تاوان اشتباهش را خواهد پرداخت.
در همین حال، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس تایوان دیدار کرد.
@VahidHeadli
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بعد از سفری که خشم چین را برانگیخت، تایوان را ترک کرد.
خانم پلوسی بلندپایه‌ترین مقام آمریکایی است که در ۲۵ سال گذشته به جزیره خودگردان تایوان سفر کرده است. او در این سفر بر حمایت قاطع آمریکا از دموکراسی در تایوان تاکید کرد.
@VahidHeadli

?نماینده سازمان ملل متحد اعلام کرد که طرف‌های درگیر در یمن روز سه‌شنبه بر سر تمدید دو ماهه آتش‌بس به توافق رسیدند.
هانس گراندبرگ، نماینده ویژه در امور یمن، اظهار داشت: «این توافق همچنین شامل تعهد طرفین به تشدید مذاکرات برای دستیابی به توافقی بر سر یک آتش‌بس طولانی در اولین زمان ممکن می‌شود.»
@VahidHeadli

? @VahidOnli

خروج از نسخه موبایل