• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌?وزیران خارجه آمریکا، بریتانی …

  • کد خبر : 26375
  • 11 مرداد 1401 - 0:30
‌?وزیران خارجه آمریکا، بریتانی …

    ‌?وزیران خارجه آمریکا، بریتانیا و فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کردند که ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد. در این بیانیه که در جریان دهمین کنفرانس بازنگری در پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای منتشر شد، وزیران یاد شده ابراز تاسف کردند که به رغم تلاش‌های وافر دیپلماتیک، ایران هنوز از این فرصت […]

 

‌?وزیران خارجه آمریکا، بریتانی … 337956001659384002

 

‌?وزیران خارجه آمریکا، بریتانیا و فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کردند که ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد.
در این بیانیه که در جریان دهمین کنفرانس بازنگری در پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای منتشر شد، وزیران یاد شده ابراز تاسف کردند که به رغم تلاش‌های وافر دیپلماتیک، ایران هنوز از این فرصت برای اجرای کامل تعهدات خود در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک یا «برجام» استفاده نکرده است.
آن‌ها از ایران خواسته‌ا‌‌ند که مفاد برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را اجرا کرده و در مورد موضوعات حل نشده در ارتباط با مواد و فعالیت‌های هسته‌ای احتمالا اعلام نشده، با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، نیز در بیانیه‌ای که پیش از برگزاری کنفرانس منتشر شد، خاطرنشان کرد که «ما در هماهنگی با متحدان و همکاران منطقه‌ای خود از طریق دیپلماسی و تنظیم یک پیشنهاد جدید سعی می‌کنیم برجام را احیا کرده و مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم». …
@VahidHeadl

?آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در سخنانی به مناسبت دهمین کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای، ان‌پی‌تی، در سازمان ملل گفت: «ایران همچنان در مسیر تشدید هسته‌ای است.»
به گفته او، اگرچه ایران به ظاهر «اعلام می‌کند طرفدار بازگشت متقابل به پیروی از برجام است، از ماه مارس نامتمایل یا ناتوان» از پذیرش قرارداد برای رسیدن به دقیقا همین هدف بوده است.
وزیر خارجه آمریکا افزود: «بازگشت به برجام همچنان بهترین نتیجه برای ایالات متحده، برای ایران، و برای جهان است.»
بلینکن در ارتباط با کره شمالی گفت پیونگ‌یانگ همچنان به گسترش برنامه هسته‌ای غیرقانونی خود و انجام اقدامات تحریک‌آمیز ادامه می‌دهد.
به گفته بلینکن، ایالات متحده آماده همکاری با تمام قدرت‌های هسته‌ای از جمله چین به منظور کاهش خطر هسته‌ای است.
@VahidHeadl

?سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران می‌گوید کار تزریق گاز هگزافلوراید اورانیوم به ۵۰۰ سانتریفوژ پیشرفته از نوع آی‌آر ۶ انجام شد.
بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با خبر ۲۱ شبکه یک سیما افزود این اولین گام برای رسیدن به توانایی ۱۹۰ هزار سو در حوزه انرژی اتمی است.
اشاره وی به اظهارات علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در خرداد ۱۳۹۷ است که از سازمان انرژی اتمی خواست «هرچه سریع‌تر» مقدمات لازم برای دستیابی ایران به ۱۹۰ هزار سو غنی‌سازی اورانیوم را فراهم کند.
مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند که نیاز ایران به داشتن ۱۹۰ هزار سو (واحد جداسازی ایزوتوپ‌های اورانیوم) یکی از خط قرمزهای علی خامنه‌ای پیش از دستیابی به توافق اتمی در سال ۱۳۹۴ بود.
@VahidHeadl

?آمریکا چند شرکت‌ آسیایی را به دلیل همکاری با پتروشیمی ایران تحریم کرد
@VahidHeadl

?مقامات اوکراین و ترکیه اعلام کردند که یک کشتی حامل غلات اوکراین روز دوشنبه ۱۰ مرداد براساس توافق برای ايجاد مسیر امن کشتیرانی در دریای سیاه، بندر اودسا را ترک کرد.
از زمان شروع تهاجم نظامی روسیه در پنجم اسفند پارسال که به محاصره بنادر اوکراین منجر شد این اولین کشتی است که بندر اودسا را ترک می‌کند.
@VahidHeadl

?دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که «بشریت با نابودی هسته‌ای فقط یک سوءتفاهم و یک اشتباه محاسباتی فاصله دارد».
او گفت از زمان جنگ سرد تاکنون، جهان هرگز مانند امروز با تهدید تسلیحات هسته‌ای مواجه نبوده است.
آقای گوترش تصریح کرد: تا اینجای کار ما فوق‌العاده خوش‌شانس بوده‌ایم اما شانس، یک راهبرد و سپر برای مقابله با تنش‌های بین‌المللی نیست. … تنها راه تضمین عدم استفاده از تسلیحات هسته‌ای، از بین بردن آن‌هاست.
@VahidHeadl

?هزاران نفر از مخالفان مقتدی صدر، روحانی قدرتمند شیعه عراقی، روز دوشنبه در حاشیه منطقه سبز بغداد، تظاهرات کردند. حامیان صدر سه روز است که پارلمان عراق را اشغال کرده‌اند.
گروه‌های مسلمان شیعه رقیب وابسته به شبه‌نظامیان به شدت مسلح هستند و با افزایش تنش‌ها بیم درگیری می‌رود.
حدود ۱۰ ماه پس از انتخابات اکتبر، تلاش‌ها برای تشکیل دولت شکست خورده است.
@VahidHeadl

?یک تک بلیط که در حومه شیکاگو خریداری شده است جایزه یک میلیارد و ۳۳۷ میلیون دلاری بخت‌آزمایی مگا میلیونی در آمریکا را برد.
موسسه برگزارکننده این قرعه‌کشی در اطلاعیه‌ای گفت بلیط برنده در یک جایگاه سوخت و مغازه کوچک در شهر دس پلینز خریداری شده که در حومه شهر شیکاگو قرار دارد.
این جایزه از نظر مبلغ سومین جایزه بزرگ در تاریخ بخت‌آزمایی آمریکاست و دلیل افزایش کم‌سابقه مبلغ جایزه این است که از ۱۵ آوریل تا روز جمعه گذشته در ۲۹ قرعه کشی پی در پی هیچ‌کس برنده نشده بود.
@VahidHeadl

? @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=26375

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.