• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌?گروه هفت کشور صنعتی روز سه‌ش …

  • کد خبر : 23846
  • 08 تیر 1401 - 17:00
‌?گروه هفت کشور صنعتی روز سه‌ش …

    ‌?گروه هفت کشور صنعتی روز سه‌شنبه هفتم تیر، در پایان نشست سه‌روزه خود در جنوب آلمان تأکید کرد که ایران باید به خاطر ساقط کردن پرواز ۷۵۲ خطوط بین‌المللی اوکراین پاسخ‌گو باشد. کشورهای «گروه هفت» در بیانیه‌ای اعلام کردند که «به حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای پاسخگو کردن ایران در خصوص سرنگونی غیرقانونی […]

 

‌?گروه هفت کشور صنعتی روز سه‌ش … 839829001656505801

 

‌?گروه هفت کشور صنعتی روز سه‌شنبه هفتم تیر، در پایان نشست سه‌روزه خود در جنوب آلمان تأکید کرد که ایران باید به خاطر ساقط کردن پرواز ۷۵۲ خطوط بین‌المللی اوکراین پاسخ‌گو باشد.
کشورهای «گروه هفت» در بیانیه‌ای اعلام کردند که «به حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای پاسخگو کردن ایران در خصوص سرنگونی غیرقانونی پرواز ۷۵۲ خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین ادامه می‌دهیم».
@VahidHeadline

?شماری از خانواده‌های فرهنگیان و فعالان کارگری بازداشت‌شده در ایران اعلام کردند ماموران امنیتی، با تهدید از آنها می‌خواهند درباره پرونده‌های عزیزان خود سکوت کنند.
خانواده‌های جعفر ابراهیمی، آنیشا اسداللهی، رسول بداقی، محمد حبیبی، حسن سعیدی، رضا شهابی، اسکندر لطفی، شعبان محمدی، کیوان مهتدی، مسعود نیکخواه، فعالان فرهنگی و کارگری که به دلیل اعتراضات صنفی بازداشت‌ شده‌اند، این موضوع را در یک نامه سرگشاده مطرح کردند.
آنها نوشته‌اند طی دو ماه گذشته، «نه تنها فشار بر عزیزان ما پایان نیافته، بلکه مسئولین زندان ملاقات ما با این عزیزان را نیز ممنوع کرده‌اند.»
@VahidHeadline

?سیامک نمازی، شهروند ایرانی‌آمریکایی زندانی، در مطلبی که روزنامه نیویورک تایمز روز چهارشنبه ۸ تیر از او منتشر کرده خواستار تلاش جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده برای آزادی او و سایر شهروندان آمریکایی شده است.
آقای نمازی با بیان این درخواست با عنوان «به کابوس پایان دهید»، اذعان کرده است که هر گونه توافق بر سر آزادی این شهروندان، که شامل آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا یا دارایی‌های ایران در بانک‌های خارجی باشد، برای دولت آقای بایدن هزینه‌های سیاسی خواهد داشت.
@VahidHeadline

?یک فروند هواپیمای مسافری متعلق به شرکت هوایی قشم‌ایر که امروز از مشهد عازم مسقط پایتخت عمان بوده، مجبور به بازگشت به مشهد و فرود اضطراری شده است.
وب‌سایت خبرآنلاین می‌گویند ارابه فرود این هواپیما دچار نقض فنی بوده و هنگام بازگشت به مشهد، مسافران مجبور به خروج از درهای اضطراری آن شده‌‌اند.
روزنامه همشهری هم گزارش داده است که خلبان پس از بلندشدن متوجه ترکیدگی لاستیک چرخ‌های عقب شده بود.
@VahidHeadline

?بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، روز چهارشنبه، هشتم تیر، حزب‌الله لبنان را متهم کرد که با هدف اخلال در مأموریت نیروهای صلح‌بان سازمان ملل، مستقر در نزدیکی مرزهای اسرائیل و لبنان، به هک اطلاعات این نیروها اقدام کرده است.
به گفته او، در این هک سایبری، نهادهای امنیتی ایران در پشت پرده همکاری با حزب‌الله لبنان قرار دارند.
@VahidHeadline

?سازمان عفو بین‌الملل در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه ایران، به «شکنجه و بدرفتاری» با نرگس محمدی در زندان اعتراض کرد و خواستار آزادی فوری وی شد.
@VahidHeadline

?آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) از امیر جدیدی و فیروزه خسروانی دعوت کرد تا به عضویت این آکادمی درآیند. فیروزه خسروانی مستندسازی است که اخیرا بازداشت او خبرساز شده بود و امیر جدیدی بازیگری است که به خاطر همکاری با پروژه‌های سینمایی نزدیک به نهادهای حکومتی مورد انتقاد قرار گرفته بود.
@VahidHeadline

?ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بخشی از بیانیه نهایی سران کشورهای عضو گروه هفت درباره جمهوری اسلامی ایران را «بی‌پایه، یکجانبه و ناعادلانه» خوانده و گفت، «این بیانیه عامدانه نقض فاحش توافق هسته‌ای و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است».
@VahidHeadline

?بر اساس تازه‌ترین گزارش سازمان ملل متحد «براساس ارزیابی‌های دقیق» از جنگ سوریه، در ۱۰ سال نخست این جنگ که نیروی قدس سپاه پاسداران نیز در آن مشارکت داشت، «حدود ۳۰۷ هزار غیرنظامی» کشته شدند.
@VahidHeadline

?«جُنید آرکین»، بازیگر قدیمی سینمای ترکیه که در ایران با نام «فخرالدین» شناخته می‌شد، در آستانه ۸۵ سالگی درگذشت. علت درگذشت وی ایست قلبی اعلام شده است.
وی که پزشک بود، نزدیک به نیم قرن فعالیت سینمایی، در بیش از سیصد فیلم و سریال بازی کرد.
? @VahidHeadline

?مردم ژاپن گرمایی بی‌سابقه را تجربه می‌کنند. در ۱۵۰ سال اخیر ژاپن هیچ‌وقت روزهای متوالی اینقدر داغ نبوده است.
در توکیو امروز (چهارشنبه هشتم تیر، ۲۹ ژوئن) برای پنجمین روز متوالی دمای بالای ۳۵ درجه ثبت شد؛ بالاترین دما در ماه ژوئن از شروع ثبت آمار در سال ۱۸۷۵.
گرمای شدید مقامات را بر آن داشته است درمورد کمبود برق هشدارهای رسمی صادر کنند و از مردم بخواهند تا حد ممکن در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
@VahidHeadline

?جو بایدن اعلام کرد که ایالات متحده در واکنش به حمله روسیه به اوکراین، حضور نظامی خود را در سرتاسر اروپا افزایش می‌دهد.
@VahidOnLive

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=23846

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.