نماد سایت خبرکده

‌ ?معاون حقوق بشر دبیرکل سازما …

‌ ?معاون حقوق بشر دبیرکل سازما … 673424001655876504 1024x1024

 

 

‌ ?معاون حقوق بشر دبیرکل سازمان ملل با ارائه گزارشی جدید در پنجاهمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل، موارد پرشمار نقض حقوق بشر از سوی جمهوری اسلامی را برشمرد.
نادا النشیف در این گزارش گفت در حالی که در سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۶۰ نفر در ایران اعدام شدند، این رقم در سال ۲۰۲۱ به دست‌کم ۳۱۰ نفر رسید که حداقل ۱۴ نفر از آن‌ها زن بودند.
او سپس گفت که این روند افزایشی همچنان ادامه یافته و تنها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ یعنی بین ۱ ژانویه تا ۲۰ مارس ۲۰۲۲، دست‌کم ۱۰۵ نفر در جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند که بسیاری از آن‌ها متعلق به گروه‌های اقلیت بودند.
@VahidHeadli

?شماری از شهرهای ایران نیز شاهد تجمع‌های اعتراضی و اعتصابات صنف‌های مختلف بود.
در اهواز گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی تجمع اعتراضی برگزار کردند. بازنشستگان خواهان پرداخت اضافه حقوق متناسب با نرخ تورم هستند.
اعتصاب کارگران در شهرک‌های ‌صنعتی‌ محمودآباد، دولت‌آباد، بختیار دشت، میمه، رضوان شهر، نجف آباد و دوشاخ نیز در روز سه‌شنبه ادامه یافت و وارد چهارمین روز خود شد.
در مشهد تاکسیرانان این شهر دست از کار کشیدند و با خودروهای خود صفی طولانی در یکی از خیابان‌های اصلی شهر ایجاد کردند.
@VahidHeadli

?سخنگوی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با ابراز نگرانی نسبت به تشدید فعالیت‌های هسته‌ای ایران آن را مغایر با تعهدات پذیرفته‌شده از سوی ایران در رابطه با برجام دانست.
پیتر استانو در یک نشست خبری در کمیسیون اروپا با «نگران‌کننده» خواندن این فعالیت‌ها، گفت که این همان دلیلی است که «ضرورت بازگشت به اجرای کامل برجام را می‌طلبد.»
دستیار جوزپ بورل در این نشست خبری همچنین با تاکید بر «بسیار نزدیک بودن به توافق نهایی» گفت که هنوز برای انجام آخرین تلاش‌ها فرصت هست، اما «تا زمانی که بر سر همه چیز توافق نشود،‌ نگرانی‌های ما برطرف نخواهد شد.»
@VahidHeadli

?رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی برای نخستین بار از اختلاس‌ها در این نهاد دولتی پرده برداشت و گفت فقط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه حدود «پنج هزار میلیارد تومان» اختلاس کرده است.
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت: ما هنوز حجم خساراتی که وارد شده و اختلاس‌هایی که اتفاق افتاده است را نمی‌دانیم و فقط یکی از شرکت‌ها حدود پنج هزار میلیارد تومان اختلاس کرده است.
او بدون نام بردن از این شرکت گفت: «آن‌قدر این موضوع بزرگ بود که ما از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی خواستیم بیایند، ورود کنند و موضوع را بررسی کنند».
بنیاد شهید دارای یک سازمان اقتصادی است که ده‌ها شرکت زیرنظر آن هستند.
مجلس نهم یک هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید تشکیل داد ولی گزارش آن به‌دلیل «فشارهای سیاسی» در صحن علنی قرائت نشد.
@VahidHeadli

?ساعاتی بعد از انتشار خبر انتقاد آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از صدا و سیما در ارتباط با پوشش خبری سرقت از بانک ملی، رئیس این سازمان نامه عذرخواهی نوشت.
پیمان جبلی در نامه به آقای خامنه‌ای «از غفلت و قصور پیش آمده» عذرخواهی کرد و نوشت «بدیهی است که جبران خواهد شد.»
آقای جبلی کارکنان صدا و سیما را «سربازان» رهبر توصیف کرد که همواره «نیازمند تذکرات و نصایح راهگشای» او هستند.
رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به سرقت خبرساز از صندوق‌های امانات بانک ملی با تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی، به صدا و سیما انتقاد کرد که به جای تشویق، پلیس را سرزنش کرده است.
@VahidHeadli

?سخنگوی قوه قضاییه ایران، نتیجه تحقیقات در مورد واژگونی یک دستگاه اتوبوس در تیرماه سال گذشته را اعلام کرد.
مسعود ستایشی گفته است که «طبق نظر کارشناسان، تقصیر با راننده است و در اینجا براساس نظر کارشناسی برای مسئولین وقت محیط ‌زیست قرار منع تعقیب صادر شده است».
@VahidHeadli

?مصر، لبنان و سوریه قرار داد مشترک انتقال گاز برای تامین برق لبنان امضاء کردند
@VahidHeadli

?مقامات دولت لیتوانی اعلام کردند که براساس تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو، انتقال برخی از کالاها به کالینینگراد، بخشی از قلمرو روسيه در ناحیه بالتیک، از طریق راه‌آهنی که از خاک این کشور عبور می‌کند ممنوع خواهد شد.
نیکلای پاتروشف، رئیس شورای امنیت روسیه گفت: «بدون هیچ تردیدی ما به این اقدام خصمانه واکنش نشان می‌دهیم. نهادهای دولتی در حال تنظیم اقدام متقابل ما هستند و به زودی به اجرا گذاشته خواهد شد. واکنش دولت روسیه برای مردم لیتوانی پیامدهای منفی جدی خواهد داشت».
@VahidOnLive

?کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا کاربرد مین‌های ضد نفر را محدود می‌کند.
کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: «این تصمیم بیانگر دیدگاه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، است که معتقد است مین‌های ضد نفر تا مدت‌ها پس از توقف جنگ‌ها، برای غیرنظامیان از جمله کودکان بسیار خطرناک است».
@VahidOnLive

? @VahidOnli

خروج از نسخه موبایل