• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌?اعتصابات برخی صنایع و بازاری …

  • کد خبر : 23250
  • 31 خرداد 1401 - 0:00
‌?اعتصابات برخی صنایع و بازاری …

    ‌?اعتصابات برخی صنایع و بازاریان و همچنین اعتراضات بازنشستگان و مستمری‌بگیران روز دوشنبه ۳۰ خرداد برای چندمین روز مداوم در شهرهایی از ایران ادامه یافت. بنا بر گزارش‌های شهروندی، اعتصاب گسترده در شهرک صنعتی محمودآباد استان اصفهان برای سومین روز ادامه یافت و هزاران کارگر کارخانه‌های سنگ در این شهرک از کار دست […]

 

‌?اعتصابات برخی صنایع و بازاری … 318209001655753403

 

‌?اعتصابات برخی صنایع و بازاریان و همچنین اعتراضات بازنشستگان و مستمری‌بگیران روز دوشنبه ۳۰ خرداد برای چندمین روز مداوم در شهرهایی از ایران ادامه یافت.
بنا بر گزارش‌های شهروندی، اعتصاب گسترده در شهرک صنعتی محمودآباد استان اصفهان برای سومین روز ادامه یافت و هزاران کارگر کارخانه‌های سنگ در این شهرک از کار دست کشیدند.
از این شهرک صنعتی در کیلومتر پنج جاده شاهین‌شهر به اصفهان واقع است با عنوان «قطب سنگ‌بری کشور» یاد می‌شود.
@VahidHeadli

?وزیر دفاع اسرائیل گفت ما اطلاع داریم که ایرانی‌ها درصدد اجرای عملیات تروریستی علیه اسرائیلی‌ها در خارج، و به‌ویژه ترکیه هستند و دوباره از همه شهروندان می‌خواهیم که به هشدارهای نهادهای امنیتی اسرائیل توجه کنند اما اسرائیل «همزمان، طرح‌هایی برای واکنش قاطع آماده کرده و در صورت آسیب دیدن شهروندان اسرائیلی این طرح‌ها کلید خواهد خورد».
بنی گانتز در نشست کمیسیون سیاست خارجی و امور دفاعی کنست، مجلس اسرائیل، اظهار داشت: امکان انجام عملیات علیه طیف وسیعی از اهداف را داریم و اگر اسرائیلی‌ها آسیب ببینند، موجب اجرایی شدن این عملیات خواهد شد.
@VahidHeadli

?اداره کل هواشناسی خوزستان اعلام کرد در روز دوشنبه دمای هوا در آبادان به ۵۲.۲ درجه رسید و رکورد ۷۰ ساله دمای خردادماه این شهر و استان خوزستان شکسته شد
@VahidHeadli

?به گزارش رسانه‌های اسرائیل، در ساعات زیادی از شب صدای آژیر خطر در محله‌های زیادی از غرب اورشلیم، از جمله کاتامون، تالپیوت و بیت‌هاکرم به گوش می‌رسید.
رادیوی ارتش اسرائیل به نقل از مسئولان ستاد ملی سایبری این کشور خبر داد که آن‌ها «مشکوک» هستند که یک حمله سایبری سامانه آژیر خطر را به صدا درآورده باشد.
@VahidHeadli

?در حالی که رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی از «اوضاع نابسامان» مرغداران ایران شکایت می‌کند، دبیرکل سابق اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق می‌گوید که بسیاری از «دامداران، مرغداران، و پرورش‌دهندگان ماهی ایران» سرمایه خود را برداشته و «به عراق مهاجرت کرده‌اند.»
رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور به روزنامه «شرق» چاپ تهران گفته است در حالی که «قیمت خوراک طیور» بین پنج تا شش برابر شده است اما مرغداران ناچار هستند مرغ خود را «با ضرر و زیان» بفروشند.
@VahidHeadli
محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی، گفته که عراق واردات مرغ و تخم‌مرغ از ایران را ممنوع کرد.
شرق همچنین از قول مهدی کرمی‌پورمقدم، دبیرکل سابق اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، گزارش داده که در حال حاضر هفت هزار مرغداری در عراق تأسیس شده و تولید تخم مرغ در این کشور از ۱.۵ میلیارد عدد در سال ۲۰۱۹ به هفت میلیارد عدد در سال گذشته رسیده است.
@VahidHeadli

?آمارهای جدید وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه نشان می‌دهد که در ماه مه سال ۲۰۲۲ حدود ۱۸۴ هزار گردشگر ایرانی وارد این کشور شدند که نسبت به ماه مشابه در سال گذشته چهار برابر شده است.
@VahidHeadli

?آمارهای جدید گمرک چین نشان می‌دهد که این کشور در ماه مه حدود هشت میلیون و ۴۲۰ هزار تن نفت خام، معادل روزانه نزدیک به دو میلیون بشکه، از روسیه خریداری کرده که ۵۵ درصد بیشتر از ماه مشابه پارسال است.
بدین ترتیب برای نخستین بار طی ۱۹ ماه گذشته، روسیه به بزرگترین تامین‌کننده نفت چین تبدیل شده است. این جایگاه قبلا در اختیار عربستان بود.
چین همچنین خرید گاز مایع از روسیه را در ماه گذشته ۵۴ درصد افزایش داده و به ۳۹۷ هزار تن رسانده است.
روسیه در تلاش است تا با تخفیف‌های چشمگیر به مشتریان آسیایی، همچنین جایگزین کردن نفت خود به جای نفت ونزوئلا و ایران، افت صادرات به غرب را جبران کند.
@VahidHeadli

?همزمان با جلسه وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای مذاکره در مورد راه‌های کمک به صادرات غله اوکراین، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، مسدود کردن صادرات غله اوکراین توسط روسیه را «جنایت جنگی» توصیف کرد.
اوکراین یکی از صادرکنندگان مهم غله جهان است ولی از زمان تهاجم نظامی روسیه در پنجم اسفند و محاصره بنادر اصلی اوکراین بیش از ۲۰ میلیون تن از گندم و سایر غلات این کشور در سیلوها گیر کرده است.
@VahidOnLive

?دولت اسرائیل شامگاه دوشنبه ۳۰ خرداد انحلال خود را اعلام کرد و نفتالی بنت، نخست‌وزیر و رهبر حزب کوچک «یامینا» و یائیر لاپید، وزیر خارجه ورهبر حزب «یش عاتید» موافقت کردند که با انحلال دوره کنونی کنست، کشور به سوی انتخابات بعدی گام بردارد.
در دوره موقت تا تشکیل دولت بعدی، یائیر لاپید مقام نخست‌وزیری را بر عهده خواهد گرفت.
رسانه‌های اسرائیل این رویداد را یک درام سیاسی بسیار مهم توصیف کردند.
ائتلاف دولت بنت- لاپید هفته گذشته یک سالگی خود را جشن گرفته بود.
@VahidHeadli

? @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=23250

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.