نماد سایت خبرکده

‌?گزارش جدید آژانس بین‌المللی …

‌?گزارش جدید آژانس بین‌المللی  … 573232001655784002 1024x1024

 

 

‌?گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید، ایران با آماده کردن سانتریفیوژهای پیشرفته آی‌آر-۶ در سایت فردو، غنی‌سازی اورانیوم را تشدید می‌کند.
بر اساس این گزارش که خبرگزاری رویترز به نسخه‌ای از آن دست یافته است، این آبشار سانتریفیوژ متشکل از ۱۶۶ ماشین است و دومین آبشار سانتریفیوژ آی‌آر-۶ محسوب می‌شود که در سایت فردو نصب شده، سایتی که در دل کوه‌ها واقع شده است.
به گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آبشار سانتریفیوژ مورد اشاره ویژگی‌هایی دارد که امکان غنی‌سازی در درجه‌های مختلف را فراهم می‌آورد.
آژانس در ادامه گزارش محرمانه خود به کشورهای عضو این نهاد گفته است که ایران اطلاع داده فرایند غیرفعال‌سازی را آغاز کرده، فرایندی که قبل از غنی‌سازی اورانیوم انجام می‌شود، اما تهران مشخص نکرده که این آبشار در چه سطحی غنی‌سازی را انجام خواهد داد.
@VahidHeadline

?روزنامه واشینگتن‌پست به نقل از یک مقام نظامی آمریکا از «اقدام خطرناک» قایق‌های سپاه پاسداران در نزدیک شدن به دو کشتی آمریکایی در خلیج فارس خبر داد و نوشت این اقدام می‌توانست به اشتباه محاسباتی منجر شود.
این مقام نظامی آمریکایی که نام او ذکر نشده به واشینگتن‌پست گفت روز دوشنبه ۳۰ خرداد قایق‌های تندرو سپاه پاسداران در اقدامی «خطرآفرین و مغایر با استانداردهای بین‌المللی» به دو کشتی آمریکایی در آب‌های بین‌المللی خلیج فارس نزدیک شدند.
بنابر این گزارش، دو کشتی سیراکو و چاکتاو کانتی در حال تردد معمول در آب‌های بین‌المللی بودند که سه قایق تندرو سپاه پاسداران ابتدا در فاصله‌ای بسیار نزدیک در جلو کشتی سیراکو به مانور پرداختند.
این قایق‌ها پس از به صدا درآمدن سیگنال هشدار صوتی از این کشتی فاصله گرفتند و به حدود ۵۰ متری کشتی چاکتاو کانتی رفتند؛ این شناور نیز اقدام به پرتاب منور هشدار کرد.
@VahidOOnLine

?شورای وزیران اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۳۰ خرداد سند نهایی «شراکت راهبردی» با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را به منظور ایجاد مشارکتی استراتژیک با این کشورهای عربی تصویب کرد و از ایران به عنوان منبع بی‌ثباتی در منطقه نام برد.
بنابر سند ۹ صفحه‌ای این شراکت راهبردی که در وبسایت اتحادیه اروپا منتشر شده، «همکاری عمیق و فزاینده» با کشورهای حوزه خلیج فارس «یک اولویت» برای این اتحادیه است و برای دو طرف منافعی مشترک در مقابله با چالش‌های جهانی و منطقه‌ای دارد.
در سند شورای وزیران اتحادیه اروپا آمده است: «ایران با حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم نظامی و سیاسی از گروه‌های نیابتی‌اش و همچنین با برنامه تکثیر موشک‌های بالستیک و انتقال آنها و سایر تسلیحات به عوامل حکومتی و غیرحکومتی همچنان یک منبع بی ثباتی در منطقه است.»
شورای همکاری خلیج فارس شامل شش کشور عربستان سعودی، عمان، قطر، بحرین، امارات متحده عربی و کویت است.
@VahidOOnLine

?در حالی که خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از یک منبع مطلع در وزارت خارجه، خبر امضای پیمان تجاری میان ایران و دونتسک را تکذیب کرد، باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی، این خبر را تایید کرده است.
ایرنا شامگاه یکشنبه به نقل از یک منبع مطلع در وزارت خارجه جمهوری اسلامی که نامش را فاش نکرد، نوشت امضا این پیمان تجاری یک «خبرسازی جعلی» از سوی رادیو فرداست. این در حالی است که رادیو فردا به نقل کانال تلگرامی دنیس پوشیلین رئیس‌جمهوری خودخوانده دونتسک اوکراین این خبر را منتشر کرده بود.
@VahidOOnLine

?ناتو، سوئد و فنلاند انتظار داشتند روند روند عضویت در پیمان ناتو خیلی سریع انجام شود ولی در شرایطی که ناتو تلاش می‌کند در برابر روسیه جبهه واحدی تشکیل دهد مخالفت آنکارا همه را غافلگیر کرده است.
ترکیه اين دو کشور را به پناه دادن به اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌کاکا) متهم کرده است. این گروه علاوه بر ترکیه از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا نیز یک گروه تروریستی قلمداد می‌شود. یکی دیگر از درخواست‌های آنکارا لغو تحریم‌های تسلیحاتی سوئد و فنلاند علیه این کشور است.
@VahidHeadline

?دمیتری موراتوف، روزنامه‌نگار روسی و یکی از برندگان جایزه نوبل صلح سال گذشته، روز دوشنبه مدال جایزه خود را به مبلغ ۱۰۳.۵ میلیون در یک حراجی فروخت تا از این طریق برای کودکان اوکراینی که به خاطر حمله نظامی روسیه بی‌خانمان شده‌اند، پول جمع‌آوری کند.
@VahidOnLive

? @VahidO

خروج از نسخه موبایل