• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

‌?گزارش جدید وزارت نیرو از وضع …

  • کد خبر : 22913
  • 28 خرداد 1401 - 1:00
‌?گزارش جدید وزارت نیرو از وضع …

    ‌?گزارش جدید وزارت نیرو از وضعیت برق کشور نشان می‌دهد که در دو ماهه ابتدایی امسال صادرات برق ۷۳ درصد افت داشته است. ایران در دوره زمانی یاد شده تنها ۴۳۴ میلیون کیلووات ساعت صادرات برق داشته که یک سوم دور مشابه پارسال است. طی این دوره، واردات برق کشور نیز با رشدی […]

 

‌?گزارش جدید وزارت نیرو از وضع … 669915001655497802

 

‌?گزارش جدید وزارت نیرو از وضعیت برق کشور نشان می‌دهد که در دو ماهه ابتدایی امسال صادرات برق ۷۳ درصد افت داشته است.
ایران در دوره زمانی یاد شده تنها ۴۳۴ میلیون کیلووات ساعت صادرات برق داشته که یک سوم دور مشابه پارسال است.
طی این دوره، واردات برق کشور نیز با رشدی تقریبا دو برابری به ۶۸۸ میلیون کیلووات ساعت رسیده است.
واردات برق ایران در فروردین امسال از صادرات پیشی گرفت و این وضعیت در اردیبهشت نیز ادامه داشته است. این در حالی است که طی دو ماهه ابتدایی امسال هنوز مصرف برق کشور به پیک نرسیده بود و معلوم نیست در تابستان امسال و اوج‌گیری مصرف برق، وضعیت تراز تجاری برق کشور چگونه خواهد بود.
@VahidHeadline

?مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران با اشاره به وضعیت آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای سراسر کشور گفت که در حال حاضر، ۲۷۲ شهر ایران با مسئله «تنش آبی» روبه‌رو است و آب آشامیدنی نزدیک‌به هفت‌ هزار روستا نیز از طریق تانکرهای آبرسانی سیار تامین می‌شود.
اتابک جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، نزدیک‌به سپاه پاسداران همچنین اذعان داشت که در چندین‌هزار روستای ایران به دلایلی از جمله خشک شدن منابع تامین آب و عدم تکمیل طرح‌های آبرسانی، آب آشامیدنی مورد نیاز از طریق تانکرهای آبرسانی سیار تامین می‌شود.
@VahidHeadline

?رئیس‌جمهور ایران روز جمعه با ابراز تعجب از تحریم‌های تازه آمریکا، از عملکرد سیاست خارجی این کشور در قبال ایران انتقاد کرد.
به گزارش ایرنا، ابراهیم رئیسی گفت: « من از آمریکایی‌ها متعجبم که از سویی پیغام مذاکره و توافق می‌فرستند و از سویی بر لیست تحریم‌ها می‌افزایند. این چه نحو عمل کردن است؟»
@VahidHeadline

?روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌‎ای اتهام دستگیری شماری از گردانندگان چند کانال تلگرام را «اتهام انتشار اسناد طبقه‌بندی شده و تشویش اذهان عمومی» عنوان کرده است.
بر اساس این اطلاعیه، «دستگیرشدگان سه نفر هستند که در مدت فعالیت خود، با سواستفاده از خلا قانونی موجود در مدیریت فضای مجازی کشور و از بستر پیام رسان تلگرام، اقدامات مذکور را دنبال می‌کردند.»
در پایان اطلاعیه از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی خواسته شده از «گمانه‌زنی» درباره این پرونده پرهیز کنند.
@VahidHeadline

?در پی محکوم کردن عدم همکاری دولت ایران از سوی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امارات متحده عربی از ایران خواست در مورد صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای خود تضمین بدهد.
نماینده امارات در آژانس گفت: «نگرانی‌هایی وجود دارد.»
حماد الکعبی، در یک نشست خبری پیرامون برنامه‌های هسته‌ای امارات از حکومت ایران خواست «به بهترین نحو با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند و در مورد صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای خود به کشورهای منطقه و قدرت‌های جهانی تضمین دهد».
@VahidHeadline

?رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرده است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان چهارشنبه هفته آینده (اول تیرماه) طی سفری رسمی به ترکیه می‌رود.
آقای اردوغان گفته هدف از این سفر «بهبود روابط تیره میان دو کشور است.»
@VahidHeadline

?اورسولا فن در لاین، رییس کمیسیون اروپا در یک تصمیم تاریخی نامزدی اوکراین و مولداوی برای عضویت در اتحادیه اروپا را پیشنهاد کرد. این تصمیم نقطه آغاز یک روند طولانی برای ادغام این دو کشور در اتحادیه اروپا تلقی می شود.
سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اجلاس هفته آینده در بروکسل در اين مورد بحث و تصميم‌گيری خواهند کرد. تصویب نامزدی عضویت در این اتحادیه مستلزم رای مثبت تمامی کشورهای عضو است.
@VahidOnLive

?سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا پس از مدتها انتظار به دو واکسن مدرنا و فایزر برای استفاده اضطراری در کودکان خردسال ۶ ماه به بالا مجوز داد.
@VahidHeadline

?انتشار ویدئویی از پلیس هند که در حال ضرب و شتم گروهی از مسلمانان بازداشت شده هستند، این کشور را به شوک فرو برده و تاکنون میلیون‌ها نفر آن را مشاهده کرده‌اند.
@VahidHeadline

?پس از یک ماه آرامش شکننده میان اسرائیل و فلسطینیان، بامداد جمعه، ۲۷ خرداد، سه مرد فلسطینی در اردوگاه جنین در کرانه باختری به‌ دست نظامیان اسرائیل کشته شدند.
اسرائیل اعلام کرده که کشته‌ها مسلح بودند و از داخل خودرو به سوی نظامیانی که برای ماموریت به اردوگاه جنین رفته بودند، آتش گشودند.
@VahidHeadline

?نخست‌وزیر بریتانیا روز جمعه و برای دومین بار طی دو ماه گذشته به کی‌یف رفت و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، دیدار و گفت‌وگو کرد.
@VahidOnLive

?ژان لویی ترنتینیان، اسطوره سینمای فرانسه، در ۹۱ سالگی درگذشت.
@VahidHeadline

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=22913

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.