• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌?گزارش‌ها از ایران حاکی از با …

  • کد خبر : 22871
  • 26 خرداد 1401 - 17:00
‌?گزارش‌ها از ایران حاکی از با …

    ‌?گزارش‌ها از ایران حاکی از بازداشت ده‌ها فعال صنفی در سنندج، سقز و دیواندره در آستانه تجمع سراسریِ دوباره معلمان با فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران است. خبرگزاری هرانا اسامی ده نفر از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز) و همچنین اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان (دیواندره) که بازداشت شده‌اند را […]

 

‌?گزارش‌ها از ایران حاکی از با … 369423001655382603

 

‌?گزارش‌ها از ایران حاکی از بازداشت ده‌ها فعال صنفی در سنندج، سقز و دیواندره در آستانه تجمع سراسریِ دوباره معلمان با فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران است.
خبرگزاری هرانا اسامی ده نفر از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز) و همچنین اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان (دیواندره) که بازداشت شده‌اند را گزارش کرده است. وب‌سایت هه‌نگاو نیز نوشته شمار بازداشت‌شدگان که ابتدا ده نفر اعلام شده بود، به ۲۰ نفر رسیده است.
از علت بازداشت این افراد و محل نگهداری آنها اطلاعی در دست نیست.
@VahidHadlin
تصاویر مربوط به تجمع معلمان در شهرهای مختلف:
t.m/hranws/68662

?کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در نشستی غیرعلنی با مقامات دولت جو بایدن از جمله رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، و برت مک گورگ، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور «خاورمیانه و شمال آفریقا»، آینده مذاکرات در خصوص توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام را مورد بررسی قرار داد.
نشریه پولیتکو در این زمینه نوشته است، شرکت کنندگان در این نشست کمیته روابط خارجی سنا گفته‌اند، مقامات دولت بایدن در جلسه توجیهی محرمانه به سناتورها اطمینان دادند که «در صورت لزوم»، به دلیل اینکه امیدها برای مسیر دیپلماتیک در قبال برنامه هسته‌ای تهران کمرنگ شده است، آمریکا «تحریم‌ها» علیه ایران را تشدید خواهد کرد.
@VahidHadlin

?به گفته جواد اوجی، وزیر نفت در دولت ابراهیم رئیسی، ایران معادل ۱.۶ میلیارد دلار طلب خود از عراق بابت صادرات گاز را بالاخره «وصول کرده است».
@VahidHadlin

?علی مطهری، نماینده سابق تهران در مجلس در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران، خواهان «احیای برجام» شد.
او اصرار ایران برای خروج سپاه پاسداران از لیست گروه‌های تروریستی آمریکا را حرکت در مسیر اهداف اسرائیل دانسته و نوشته است: «چرا باید طوری عمل کنیم که زمینه بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت و بازگشت قوی‌تر تحریم‌ها فراهم شود؟»
@VahidHadlin

?روزنامه اطلاعات که به تازگی عباس صالحی «از وزرای دولت روحانی» را در جایگاه مدیر مسئول دارد، در یادداشتی خطاب به دولت نوشت: «اگر می‌خواهید واقعا بنزین را گران کنید تکذیب نکنید.»
@VahidHadlin

?وزارت اطلاعات ایران روز پنج‌شنبه، از بازداشت فردی خبر داد که به گفته این وزارتخانه با دو شهروند فرانسوی بازداشت‌شده در ایران ارتباط داشته است.
در بیانیه این وزارتخانه، این دو شهروند فرانسوی «جاسوس» معرفی شده‌اند و اضافه شده که فرد بازداشت‌شده نیز «حین فرار از کشور» در استان آذربایجان غربی بازداشت شده است.
وزارت اطلاعات ایران این فرد را «یکی از عوامل جریان چپ مارکسیستی» معرفی کرده است که «ماموریت دامن زدن به فتنه و اغتشاش در محیط‌های کارگری را عهده‌دار بود».
به این ترتیب،‌ گرچه به هویت و مشخصات این فرد اشاره نشده، به نظر می‌رسد که او فعال کارگری باشد.
به زمان دقیق بازداشت این فرد اشاره‌ای نشده، اما خبر بازداشت وی همزمان با تجمع سراسریِ دوباره معلمان ایران با وجود همه فشارهای امنیتی منتشر می‌شود.
خبر بازداشت دو شهروند فرانسوی نیز درست پیش از تجمع سراسری قبلی معلمان در ایران منتشر شده بود.
@VahidHadlin

?اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه و ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا، روز پنج‌شنبه ۲۶ خرداد وارد کی‌یف شدند و با رییس‌جمهوری اوکراین دیدار کردند. همزمان کلاوس یوهانیس، رییس جمهوری رومانی نیز به کی‌یف سفر کرد و در این دیدار حضور خواهد یافت.
رییس جمهوری فرانسه این سفر را اعلام همبستگی اروپا با اوکراین خواند. مکرون گفت که در این شهر قتل عام و جنایت جنگی انجام شده است.
@VahidOnLiv

?ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده اعلام کرد که در عملیاتی در خاک سوریه یکی از رهبران ارشد داعش ، گروه حکومت اسلامی، را بازداشت کرده است.
@VahidHadlin

?وزارت خارجه روسیه به طور رسمی «نگرانی جدی» خود از حملات هوایی به خاک سوری، به‌ویژه حمله به فرودگاه دمشق، را به سفیر اسرائیل ابلاغ کرد.
در حمله منتسب به اسرائیل که بامداد روز جمعه هفته گذشته رخ داد برخی از تجهیزات فنی در فرودگاه بین‌المللی دمشق از کار افتاد و در پی آن تمامی پروازهای بین‌المللی این فرودگاه تعلیق شد.
با وجود صدها حمله هوایی منتسب به اسرائیل در سوریه در یک دهه اخیر، از جمله حمله سنگین بهار سال ۱۳۹۷ به فرودگاه تی‌فور در استان حمص، انهدام ترمینال‌های مسافربری عادی در فرودگاه بین‌المللی دمشق تاکنون سابقه نداشته است.
@VahidHadlin

?همزمان با کاهش عرضه گاز روسیه به اروپا بهای این نوع سوخت در بازار این قاره ۲۵ درصد افزایش یافت. شرکت ملی گاز روسیه تحریم‌های غرب را مقصر این رخداد معرفی کرد.
@VahidOnLiv

? @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=22871

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.