• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌?کارشناسان حقوق بشر سازمان مل …

  • کد خبر : 22725
  • 26 خرداد 1401 - 1:00
‌?کارشناسان حقوق بشر سازمان مل …

    ‌?کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد روز چهارشنبه ۲۵ خرداد نگرانی جدی خود را در مورد «سرکوب خشونت‌آمیز» جامعه مدنی در ایران، از جمله اعضای اتحادیه‌های صنفی کارگری و معلمانی که به دلیل اعتراض به دستمزد پایین و شرایط نامناسب کاری دستگیر شده‌اند، ابراز کردند. این کارشناسان خواستار پاسخگو کردن عاملان به‌کارگیری نیروی […]

 

‌?کارشناسان حقوق بشر سازمان مل … 404626001655325004

 

‌?کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد روز چهارشنبه ۲۵ خرداد نگرانی جدی خود را در مورد «سرکوب خشونت‌آمیز» جامعه مدنی در ایران، از جمله اعضای اتحادیه‌های صنفی کارگری و معلمانی که به دلیل اعتراض به دستمزد پایین و شرایط نامناسب کاری دستگیر شده‌اند، ابراز کردند.
این کارشناسان خواستار پاسخگو کردن عاملان به‌کارگیری نیروی قهری و سرکوبگرانه از طریق تحقیقات جامع و مستقل شده‌اند.
در بیانیه این گروه ۱۱ نفره کارشناسان از جمله جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران، آمده است: «ما از تشدید دستگیری‌های خودسرانه معلمان، فعالان کارگری و رهبران اتحادیه‌ها و اصناف، وکلا، فعالان حقوق بشر و دیگر فعالان جامعه مدنی در دوره اخیر (در ایران) نگران هستیم».
@VahidHeadline

?وقوع هفت زلزله روز چهارشنبه در آب‌های اطراف جزیره کیش در جنوب ایران موجب لرزیدن مناطقی در استان‌های هرمزگان و فارس و همچنین دبی و سایر مناطق خلیج فارس شد.
سازمان زمین شناسی ایالات متحده اعلام کرد که شش زمین لرزه در مقیاس‌های ۴ ریشتر تا کمتر از ۵ ریشتر، و همچنین یک زمین لرزه به شدت ۵.۵ ریشتر در نزدیکی کیش رخ داده است.
@VahidHeadline

?اتحادیه اروپا به‌دلیل تصمیم دولت بریتانیا برای تجدیدنظر در بخش‌هایی از قرارداد تجاری که دو سال پیش و در پی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بین دو طرف امضا شد، از این کشور شکایت کرد.
ماروش شفچوویچ، نایب‌رئیس کمیسیون اروپا، در یک نشست خبری در بروکسل گفت: «هیچ عبارت دیگری برای تصمیم بریتانیا نمی‌توان به کاربرد، این اقدام غیرقانونی است».
شکایت رسمی اتحادیه اروپا از بریتانیا زمینه را برای تحریم از سوی هر دو طرف فراهم می‌کند. آقای شفچوویچ تحریم بریتانیا را منتفی ندانست، ولی به اعتقاد کارشناسان، جنگ تجاری بین دو طرف که شرکای تجاری مهمی هستند، در شرایط اقتصادی و ژئوپلیتیکی فعلی جهان بعید به نظر می‌رسد.
@VahidHeadline

?جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، اعطای یک میلیارد دلار کمک تسلیحاتی دیگر به اوکراین را اعلام کرد.
به گفته منابع آگاه، این کمک‌ها شامل سامانه‌های موشکی ضد کشتی، گلوله‌های توپخانه از جمله برای مدل‌های هوویتزر می‌شود.
@VahidOnLive

?نماینده روسیه در امور سوریه به دولت ترکیه در مورد اجرای عملیات نظامی در خاک سوریه هشدار داد.
خبرگزاری روسی ریانوستی به نقل از الکساندر لاورِنتیف نوشته است که عملیات نظامی ترکیه به بی‌ثبات‌تر شدن اوضاع و افزایش تنش‌ها در سوریه دامن خواهد زد.
در مقابل آنکارا می‌گوید واشینگتن و مسکو به وعده خود مبنی بر دور نگه‌داشتن نیروهای کرد از نقاط مرزی عمل نکرده‌اند و حملات کردها در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.
@VahidHeadline

? @Vahid

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=22725

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.