• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌?در ادامه اعتراضات صنفی در ای …

  • کد خبر : 22656
  • 25 خرداد 1401 - 17:30
‌?در ادامه اعتراضات صنفی در ای …

    ‌?در ادامه اعتراضات صنفی در ایران، بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز، بازنشستگان شبکه بانکی در تهران و بازاریان در ایلام و فسا به خیابان‌ها آمدند. بازنشستگان تامین اجتماعی که چندین روز متوالی است در شهرهای مختلف، اعتراض خود به افزایش ناکافی حقوق بازنشستگان را به خیابان‌ها کشانده‌اند، بار دیگر در اهواز گرد هم […]

 

‌?در ادامه اعتراضات صنفی در ای … 892025001655298002

 

‌?در ادامه اعتراضات صنفی در ایران، بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز، بازنشستگان شبکه بانکی در تهران و بازاریان در ایلام و فسا به خیابان‌ها آمدند.
بازنشستگان تامین اجتماعی که چندین روز متوالی است در شهرهای مختلف، اعتراض خود به افزایش ناکافی حقوق بازنشستگان را به خیابان‌ها کشانده‌اند، بار دیگر در اهواز گرد هم آمدند.
در ویدئوهایی که منتشر شده، بازنشستگان تامین اجتماعی که شمار آنها بیش از دو هزار نفر گزارش شده، مقابل استانداری و فرمانداری این شهر شعار می‌دادند: «می‌جنگیم، می‌میریم، حق‌مان را می‌گیریم»، «گرانی تورم، بلای جان مردم» و «ننگ ما ننگ ما، صدا وسیمای ما.»
@VahidHeadli
ویدیوها از اینجا به پایین:
t.me/VahidOOnLi/4469

?رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف خواستار بررسی مصوبه دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان در هیئت «تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس» شد.
اشاره وی به مصوبه دولت مبنی بر عدم اجرای افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی است که منجر به اعتراضات گسترده‌ و ادامه‌داری در چندین شهر شده است.
محمدرضا پورابراهیمی در این نامه نوشته است که «به نظر می‌رسد» مصوبه اخیر دولت «مغایر با قانون و مقررات از جمله ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی کشور، قانون بودجه ۱۴۰۱ و نیز قوانین مرتبط با احکام برنامه ششم توسعه» است.
@VahidHeadli

?روزنامه «اعتماد» در گزارشی از بروز قریب‌الوقوع «مشکل» در تامین و توزیع غذا در بیمارستان‌ها، پادگان‌ها، زندان‌ها و مراکز نگهداری کودکان و معلولان به دلیل افزایش سرسام‌آور بهای مواد غذایی در ایران خبر داد.
روزنامه اعتماد همچنین به نقل از رئيس يک بيمارستان خصوصی نوشت افزایش قیمت مواد غذایی به اندازه‌ای بر «کیفیت» غذای بیمارستانی تاثیر گذاشته که احتمال حذف غذای گرم در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی می‌رود.
@VahidHeadli

?شماری از بیماران مبتلا به تالاسمی با تجمع مقابل وزارت بهداشت در تهران خواستار دسترسی به داروی «باکیفیت» شدند.
در این تجمع نزدیک به ۵۰۰ نفر از بیماران مبتلا به تالاسمی شرکت داشتند.
@VahidHeadli

?خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران به نقل از «منبع آگاه» نوشت یکی از عوامل حمله سایبری به شهرداری تهران دستگیر شد.
فارس نوشته این فرد از کارمندان شهرداری و با «سرویس‌های خارجی» در ارتباط بوده است.
@VahidOOnLi

?آنیبال فرناندز، وزیر امنیت آرژانتین، خبر داد که نام یکی از خدمه ایرانی هواپیمای توقیف‌شده در این کشور که از «بستگان» احمد وحیدی وزیر کشور ایران است، با نام یکی از اعضای سپاه پاسداران مطابقت دارد.
احمد وحیدی به همراه محسن رضایی و علی فلاحیان به اتهام نقش داشتن در بمب‌گذاری ۱۹۹۴ مرکز یهودیان بوینس‌ آیرس تحت تعقیب پلیس بین‌الملل است و پیشتر هم دولت آرژانتین حضور او در کابینه ابراهیم رئیسی را «بی‌حرمتی به نظام قضایی آرژانتین و قربانیان حملهٔ تروریستی بی‌رحمانه» دانسته است.
@VahidHeadli

?کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی همراه با انتشار گزارشی حسن روحانی رئیس جمهور سابق و علی‌اکبر صالحی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی را متهم کرد که عامدانه از اجرای قانون راهبردی لغو تحریم‌ها سر باز زده‌اند.
بر اساس قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» که آذر سال ۱۳۹۹ به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید، دولت حسن روحانی در میانه مذاکرات اتمی با غرب به آغاز غنی‌سازی اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد و تعلیق اجرای پروتکل الحاقی مکلف شد.
بر مبنای این قانون، دولت موظف به خروج از تعهدات خود در توافق هسته‌ای، ‌برجام، شد و به همین دلیل قانون مصوب مجلس به مانعی مهم در مسیر احیای برجام تبدیل شد.
این امر به اختلاف در میان دو قوه مجریه و مقننه دامن زد، تا آنجا که حسن روحانی در اسفندماه ۹۹ بدون نام بردن از مجلس شورای اسلامی گفت تلاش برای «مخدوش» کردن توافق بین دولت او با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «بازی در زمین دشمن است».
@VahidHeadli

?اولین پروازی که قرار بود پناهجویان اخراجی را از بریتانیا به رواندا ببرد، یک ساعت و نیم قبل از برخاستن هواپیما به حکم دادگاه حقوق بشر اروپا لغو شد.
دادگاه حقوق بشر اروپا به نفع یکی از این هفت پناهجو رای داده بود، ولی شکایت وکلای شش پناهجو دیگر نیز بعد از آن پذیرفته شد.
گفته می‌شود سه تن از این هفت پناهجو شهروند ایران هستند.
@VahidHeadli
دولت بوریس جانسون تاکید کرد که برنامه اخراج را همچنان دنبال خواهد کرد.
@VahidHeadli

?مقامات اطلاعاتی آمریکا و غربی به سی‌ان‌ان گفتند که جنگ روسیه در اوکراین به «مقطعی حساس» رسیده که می‌تواند سرنوشت این نبرد را برای یک دوره درازمدت تعیین کند.
منابع اطلاعاتی غرب سه سناریو را عنوان کرده‌اند….
@VahidOnLive

? @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=22656

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.