• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌?علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت …

  • کد خبر : 22560
  • 08 دی 1400 - 0:30
‌?علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت …

    ‌?علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ایران از سفر ابراهیم رئیسی به روسیه در اوایل سال آینده میلادی خبر داد و رسانه‌های روسیه نیز گزارش داده‌اند که در این سفر «سند همکاری ۲۰ ساله» میان دو کشور امضا خواهد شد. همزمان دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده است که مقدمات مذاکرات […]

 

‌?علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت … 746169001640725202

 

‌?علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ایران از سفر ابراهیم رئیسی به روسیه در اوایل سال آینده میلادی خبر داد و رسانه‌های روسیه نیز گزارش داده‌اند که در این سفر «سند همکاری ۲۰ ساله» میان دو کشور امضا خواهد شد.
همزمان دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده است که مقدمات مذاکرات بین ولادیمیر پوتین و ابراهیم رئیسی رؤسای جمهور دو کشور در حال انجام است. ?

?رویترز می‌نویسد با توجه به اظهارنظر مقام‌های ایران و روسیه در روز سه‌شنبه، دو کشور نسبت به روند مذاکرات برای نجات توافق هسته‌ای برجام خوش‌بین به نظر می‌رسند. تهران اعلام کرد در صورتی که طرف‌های دیگر «حس نیت» نشان دهند توافق ممکن است و مذاکره‌کننده روس نیز گفته است «پیشرفت غیرقابل انکار» به دست آمد است.
تهران بر روی یک طرف برجام یعنی- لغو تحریم‌ها علیه خود – متمرکز است. اما منتقدان می‌گویند در زمینه مهار فعالیت‌های اتمی ایران پیشرفت ناکافی بوده است. ?

?وزیر اقتصاد ایران دریافت سود تسهیلات بانکی، خارج از مصوبه شورای پول و اعتبار را برای بانک‌های دولتی متوقف کرده است. گفته شده این دستورالعمل از هفتم دی ماه اجرایی خواهد شد.
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد ایران گفته: “بانک‌های دولتی موظف خواهند بود تا مبالغ خارج از مصوبه شورای پول و اعتبار را چه مربوط به امسال یا سال‌های گذشته باشد، به مشتریان مسترد کنند.”
از این گفته‌ها البته مشخص نیست قانون تا چند سال “عطف بما سبق” خواهد شد. ?

?حسین امیرعبدالهیان وزیر خارجه ایران امروز گفت: “حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور را در مجامع بین‌المللی از نظر حقوقی پیگیری خواهیم کرد.”
ایران خود را هدف حمله به زیرساخت‌ها از جمله حملات سایبری می‌داند و بارها اسرائیل را به چنین حملاتی متهم کرده است.
رسانه‌های اسرائیل هم ایران را به حملات مشابهی متهم کرده‌اند. ?

?همسر نرگس محمدی خبر داده است که اتهام جاسوسی برای عربستان نیز به اتهامات این فعال مدنی اضافه شده است.
تقی رحمانی در توییتی که منتشر کرده، نوشته است نرگس محمدی امروز تلفنی با خانواده‌اش صحبت کرده است و گفته است از روز سوم آذر تا کنون «زیر بازجویی» است و در سلول انفرادی نگه داری می‌شود. او تاکید کرده است که در هیچ دادگاهی شرکت نمی‌کند.
بر اساس این توییت علت طرح اتهام جاسوسی برای عربستان علیه نرگس محمدی این بوده است که او از سوی نمایندگان پارلمان نروژ در کنار لجین الهذلول، زن فعال عربستان سعودی، به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل معرفی شده‌ بود. ?

?گروهی از زنان در کابل، به رغم ممنوعیت تظاهرات بانوان در افغانستان، در اعتراض به بیکاری و محرومیت از تحصیل و همچنین محدود شدن آزادی‌های خود شعار «ما زنان بیداریم از تبعیض بیزاریم» سر دادند.
این تظاهرات دو روز پس از اعلام قوانین سختگیرانه جدید علیه زنان برگزار شد. زنان معترض افغان با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود «ما صدای مردم گرسنه هستیم» به سوی اداره امر به معروف و نهی از منکر راهپیمایی کردند.
بر اساس قوانین جدید طالبان، زنان در مسافرت‌های طولانی نیاز به محرم دارند و نباید بیش از ۷۲ کیلومتر بدون همراه مرد سفر کنند.
نیروهای طالبان در برابر تظاهرکنندگانی که فریاد کار، نان و آزادی سر می‌دادند تیرهوایی شلیک کردند و شماری از معترضان هنگام فرار زخمی شدند. ?

?یک مقام شورای امنیت ملی آمریکا گفت مذاکرات این کشور با روسیه در مورد کنترل تسلیحات در اروپا و تنش در اوکراین از روز ۱۰ ژانویه آغاز می‌شود. ?

?دیوان عالی روسیه روز سه شنبه ۷ دی حکم انحلال مهم‌ترین و یکی از قدیمی‌ترین نهادهای مدافع حقوق بشر در این کشور به نام « مموريال» را صادر کرد. دلیلی که از سوی عالی‌ترین مرجع قضایی روسیه ارائه شده عدم ثبت این نهاد در فهرست گروه‌های مورد حمایت از خارج است.
انحلال «مموریال» آخرین مورد از اقدامات حکومت روسیه در سرکوب مخالفان، منتقدان و دگراندیشان در سال ۲۰۲۱ است. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=22560

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.