• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

https://twitter.com/hra_news/s …

  • کد خبر : 22526
  • 07 دی 1400 - 17:30
https://twitter.com/hra_news/s …

    <a href=’https://twitter.com/hra_news/status/1475769872424611841′>https://twitter.com/hra_news/status/1475769872424611841 ?ادعای امروز وزارت بهداشت درباره آمار کرونا در ایران: تعداد جان‌باختگان: ۴۰ مجموع جان‌باختگان: ۱۳۱ هزار و ۴۷۴ تعداد مبتلایان جدید: ۲۱۲۸ مجموع مبتلایان: ۶ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۵۷ ?گروهی از بازنشستگان مستمری بگیر که به وضعیت معیشتی خود و پایین بودن حقوق و مستمری‌ها معترض هستند، در ادامه […]

 

https://twitter.com/hra_news/s &#8230; 319508001640700006

 

<a href=’https://twitter.com/hra_news/status/1475769872424611841′>https://twitter.com/hra_news/status/1475769872424611841
?ادعای امروز وزارت بهداشت درباره آمار کرونا در ایران:
تعداد جان‌باختگان: ۴۰
مجموع جان‌باختگان: ۱۳۱ هزار و ۴۷۴
تعداد مبتلایان جدید: ۲۱۲۸
مجموع مبتلایان: ۶ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۵۷

?گروهی از بازنشستگان مستمری بگیر که به وضعیت معیشتی خود و پایین بودن حقوق و مستمری‌ها معترض هستند، در ادامه تجمع‌های اعتراضی خود امروز مقابل مجلس شورای اسلامی ایران تجمع کردند.
در این تجمع معترضان شعارهایی چون «قالیباف حیا کن، مجلس را رها کن» و ««اجرای همسان‌سازی حق مسلم ماست» سر دادند و خواستار اجرای طرح همسان‌سازی حقوق خودشان شدند.
تجمع بازنشستگان در شهرهایی چون ساری، قزوین، لردگان شیراز، اصفهان، همدان، اردبیل، سنندج، شهرکرد و … نیز در مقابل صندوق‌های بازنشستگی این شهرها برگزار شد و معترضان شعارهایی چون «یک اختلاس کم بشه، حقوق ما پاس میشه» و «دستای ما خالیه، وضع شما عالیه» به وضعیت موجود اعتراض کردند. ?

?سخنگوی دولت ایران افزایش قیمت بنزین و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو و گندم را رد کرد و در کنایه ای به دولت حسن روحانی گفت که دولت رئیسی”اهل خبرهای تلخ صبح جمعه‌ای نیست. چون دولت مردمی است؛ نه امنیتی.”
علی بهادری جهرمی در یک نشست خبری اعلام کرد: “هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت قرار ندارد. ” او گفت خبرهای منتشر شده در باره افزایش قیمت بنزین مربوط به یک طرح آزمایشی پرداخت یارانه بنزین در دو جزیره کیش و قشم بوده است و ارتباطی با افزایش قیمت بنزین ندارد.
بهادری جهرمی گفت دولت به دنبال توزیع “عادلانه تر یارانه بنزین است ” تا به گفته او حتی کسانی که خودرو ندارند هم یارانه سوخت بگیرند: “برخی از مردم چند خودرو داشتند و چند برابر افرادی که یک خودرو دارند از این یارانه استفاده می‌کردند. بنابراین برای اینکه یارانه بتواند توزیع عادلانه‌تری داشته باشد، طرح این است که بنزین یارانه‌ای به افراد اختصاص پیدا کند. اما تاکید می شود قیمت بنزین قرار نیست هیچ تغییری بکند. ” ?

?روز دوشنبه در پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین، انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اروپایی مذاکرات برجام، گفت که برای احیای این توافق هسته‌ای، تهران و واشینگتن ناگزیر از اتخاذ تصمیمات دشوار هستند و برای رسیدن به نتیجه زمان زیادی باقی نمانده است. ? ?

?نخست وزیر اسرائیل گفت این کشور به طور خودکار با توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران مخالفت نمی‌کند.
نفتالی بنت گفت: «مطمئنا توافق خوبی می‌تواند وجود داشته باشد. مطمئنا. ما پارامترها را می‌دانیم. آیا انتظار می‌رود اکنون در روند فعلی [مذاکرات] اتفاق بیفتد؟ خیر. زیرا باید موضع بسیار محکم‌تری اتخاذ شود.»
بنت تاکید کرد: «ایران با دست بسیار ضعیفی در حال مذاکره است، اما متاسفانه جهان طوری رفتار می‌کند که ایران در نقطه قوت خود قرار دارد.» ?

?علیرضا مقدسی، سرپرست سازمان گمرگ ایران با اظهار اینکه تجارت خارجی ایران «در ۹ ماه امسال از ۷۲ میلیارد دلار گذشت»، سهم چین در صادرات و واردات محصولات غیرنفتی ایران را در مجموع ۱۸.۶ میلیارد دلار اعلام کرده و از این کشور به عنوان مهم‌ترین شریک تجاری ایران نام برده است.
به گزارش صداوسیمای حکومت ایران، در طول ۹ ماهه اخیر کشورهای امارات با ۱۴.۹ میلیارد دلار و ترکیه با ۷ میلیارد دلار دیگر شرکای مهم تجاری ایران بوده‌اند و سهم صادرات ایران به عراق نیز ۶.۸ میلیارد دلار اعلام شده است. ?

?تلویزیون دولتی سوریه از حملات موشکی اسرائیل به بندر لاذقیه خبر داد.
این تهاجم که دومین حمله هوایی اسرائیل به بندر لاذقیه طی کمتر از یک ماه محسوب می‌شود، باعث تخریب بنای یک بیمارستان و چندین ساختمان مسکونی و مغازه شده است.
تصاویر زنده تلویزیونی از حمله شامگاه سه‌شنبه به بندر لاذقیه نیز حاکی از آن است که بار دیگر منطقه کانتینرها هدف قرار گرفته‌اند و بر اثر آن ساختمان‌های اطراف نیز تخریب شده‌اند. ?

?چین می‌گوید ماهواره‌های استارلینک ایلان ماسک طی سال گذشته دو بار نزدیک بود با ایستگاه فضایی چین برخورد کنند و پکن به این خاطر از سازمان ملل متحد خواسته است که شکایت چین را به گوش مقام‌های آمریکایی برساند.
شرکت آمریکایی اسپیس‌ایکس، متعلق به ایلان ماسک، بیش از ۱۶۰۰ ماهواره را در شبکه‌ای به نام استارلینک با هدف فراهم کردن دسترسی به اینترنت برای بیشتر نقاط زمین به فضا پرتاب کرده و مجوز پرتاب ۱۲ هزار ماهواره دیگر را نیز دریافت کرده است. ?

?معترضان روز دوشنبه در شهرهای شرق آلمان در اعتراض به محدودیت‌های جدید مقابله با کرونا و فشار برای واکسیناسیون در این کشور به خیابان‌ها آمدند.
در ایالت زاکسن، پلیس می‌گوید در جریان درگیری با تظاهرکنندگان که بطری‌ها و مواد آتش زا پرتاب کردند، ده مامور پلیس زخمی شدند. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=22526

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.