نماد سایت خبرکده

‌?دور تازه گفتگوهای غیرمستقیم …

‌?دور تازه گفتگوهای غیرمستقیم  … 688658001640638807 1024x1024

 

 

‌?دور تازه گفتگوهای غیرمستقیم ایران و آمریکا در وین، پایتخت اتریش به پایان رسید.
انریکه مورا هماهنگ‌کننده اروپا در این مذاکرات گفت تنها چند هفته و “نه چند ماه” برای رسیدن به توافق باقی مانده است.
آقای مورا اما گفت در صورتی که دوشنبه هفته آینده دو طرف با رویکردی مثبت به این مذاکرات بازگردند می‌توان در چند هفته آینده به توافق دست یافت. ?
همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی، انریکه مورا، هماهنگ‌کننده مذاکرات اتمی وین، در کنفرانسی خبری گفت این گفت‌وگوها به طور موازی درباره لغو تحریم‌ها و همچنین تعهدات هسته‌ای ایران خواهد بود. پیشتر مقام‌های ایران و چین گفته بودند تحریم‌ها محور مذاکرات خواهند بود. ?

?رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه را «خصمانه‌ و خشن» توصیف کرده است و گفته است آنها در یک اشتباه محاسباتی در حال بازی با آتش هستند.
او که به عنوان مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در حال پیگیری مذاکرات احیای برجام در وین است، در گفت‌وگویی که روز دوشنبه، ۶ دی‌ماه در نشریه نیویورکر منتشر شده، گفته است ایران ثابت کرده است که از برنامه موشک‌های بالستیک خود برای تهدید همسایگانش استفاده می‌کند و آمریکا درباره میزان تحویل تسلیحات ایران به نیروهای شبه‌نظامی‌اش در منطقه‌ نگران است. ?

?دیمین هيندز، وزیر امنیت و مرزبانی بریتانیا گفت ایران به همراه کشورهای چین، روسیه و کره‌شمالی به دلیل «فعالیت‌های زیان بار در عرصه سایبری، کشورهای متخاصم تلقی می‌شوند».
او در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن گفت سه کشور چین، روسیه و ایران برای انجام حملات سایبری نیروی انسانی و قابلیت‌های فنی قابل ملاحظه ای دارند و می‌توانند این امکانات خود را توسعه داده و نوسازی کنند.
نشر اطلاعات جعلی و گمراه کننده، حملات سایبری به شبکه‌های کامپیوتری نهادهای دولتی و شرکت های خصوصی و اعزام جاسوس به سایر کشورها، از جمله روش‌هایی است که به گفته‌ آقای هیندز این کشورها مورد استفاده قرار می‌دهند.
این اولین بار نیست که مقامات امنیتی بریتانیا این سه کشور را تهدیدهای امنیتی جدی معرفی می کنند. ?

?بانک مرکزی ایران با انتشار گزارشی جدید از وضعیت مسکن کشور می‌گوید شاخص اجاره مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری (استان تهران) در آذرماه سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۵۱.۲ درصد و ۵۴.۲ درصد نسبت به آذرماه پارسال رشد داشته است.
این در حالی است که بنابر دستورالعمل دولت، اواخر خرداد امسال ستاد ملی مقابله با کرونا سقف افزایش اجاره بها را برای تهران، کلانشهرها و سایر شهرها به ترتیب ۲۵، ۲۰ و ۱۵ درصد تعیین کرده بود. ?

?در حالی که ابراهیم رئیسی گفته بود جلوی رشد نقدینگی را برای مهار تورم خواهد گرفت، آمارهای جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد که در دو ماه ابتدایی ریاست‌جمهوری او ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به میزان نقدینگی افزوده شده است.
بانک مرکزی در گزارش جدید خود می‌گوید نقدینگی در پایان آبان‌ماه به ۴۳۱۶ تریلیون تومان رسیده است. این رقم در پایان شهریورماه ۴۰۶۷ تریلیون تومان بود. نقدینگی آبان‌ماه نسبت به شهریور حدود ۶ درصد، نسبت به ابتدای سال حدود ۲۴ درصد و نسبت به آبان پارسال حدود ۴۲ درصد رشد داشته است.
نقدینگی شامل پول (اسکناس و سکه‌های قیمتی، همچنین سپرده‌های دیداری) و شبه‌پول (سپرده‌گذاری مدت‌دار و قرض‌الحسنه در بانک‌ها) است و مهمترین عامل تورم شناخته می‌شود. ?

?سعید غضنفری، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، گفته است نصب عکس بدون حجاب روی قبر زنان ممنوع است و انتظامات بهشت زهرا «جلوی نصب سنگ‌های با تصاویر مکشوفه و غیرمتعارف» را می‌گیرند.
او همچنین از قسطی‌شدن فروش قبر برای «قشرهای کم برخوردار» خبر داده و گفته است قیمت قبرهای فروشی در بهشت زهرا بین ۵ تا ۲۵ میلیون تومان تعیین شده است. ?

?گروهی از کاربران توییتر فارسی در حمایت از نرگس محمدی، فعال حقوق بشر که در ایران زندانی است امشب در توییتر با هشتگ نام “نرگس محمدی” و یک جمله او که گفته بود “سلول انفرادی شکنجه است”، توییت کردند.
نرگس محمدی، فعال حقوق بشر در ایران آبان ماه امسال در دومین سالگرد اعتراضات، مجددا توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده است. ?

?دادگاه عالی عراق روز دوشنبه شکایت گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران درباره نتیجه انتخابات پارلمانی آن کشور را رد کرد.
کمیسیون مستقل انتخابات عراق نتایج نهایی شمارش آرای انتخابات پارلمانی را اعلام کرد که تغییر چندانی در آن به نسبت نتایج اولیه ایجاد نشده بود. ?

? @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل