• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

??مجله انجمن پزشکی کانادا (CMA …

  • کد خبر : 22383
  • 06 دی 1400 - 18:30
??مجله انجمن پزشکی کانادا (CMA …

    ??مجله انجمن پزشکی کانادا (CMAJ) مطلبی با این عکس منتشر می‌کنه: دو دختربچه که یکی‌اش حجاب داره دکتر شریف امیل در واکنش نامه‌ می‌نویسه و به این تصویر اعتراض می‌کنه. عنوان نامه این بوده: «ابزار ستم را به عنوان سمبل تنوع و دربرگیری استفاده نکنید.» امیل تو نامه‌اش می‌گه به انتخاب پوشش زنان […]

 

??مجله انجمن پزشکی کانادا (CMA … 216521001640617206

 

??مجله انجمن پزشکی کانادا (CMAJ) مطلبی با این عکس منتشر می‌کنه: دو دختربچه که یکی‌اش حجاب داره

دکتر شریف امیل در واکنش نامه‌ می‌نویسه و به این تصویر اعتراض می‌کنه. عنوان نامه این بوده: «ابزار ستم را به عنوان سمبل تنوع و دربرگیری استفاده نکنید.»

امیل تو نامه‌اش می‌گه به انتخاب پوشش زنان احترام می‌ذاره اما خیلی‌ها از دیدن این عکس شوکه شدن و احترام گذاشتن این حقیقت رو تغییر نمی‌ده که حجاب، برقع و نقاب ابزار سرکوب میلیون‌ها زن و دختر در سراسر دنیاست که حق انتخاب ندارند. به وضع زنان در افغانستان و کودک‌همسری اشاره می‌کنه.

‏امیل در نامه‌اش می‌نویسه به دختربچه به سن دختری که توی عکسه از کودکی یاد می‌دن که ابژه جنسی‌‌اس و وظیفه داره خودش رو از جنس مخالف بپوشونه مبادا که جذبش کنه. در نتیجه در فعالیت‌های سالمی مثل دوچرخه‌سواری و شنا شرکت نمی‌کنه و این شیوه تربیت زنان زیادی رو ترامازده کرده.

‏نامه که منتشر می‌شه یک عده از مسلمون‌ها از جمله «شورای ملی مسلمانان کانادا» بهش اعتراض می‌کنن و می‌گن «اسلام‌هراسی» کرده. سردبیر مجله انجمن پزشکی کانادا هم نامه رو پس می‌گیره و عذرخواهی می‌کنه.

‏دکتر شریف هم نامه دیگه‌ای ‌می‌نویسه و به خاطر عنوان مطلب اول و ادبیات نامه‌اش مثلا اینکه «حجاب کودکان رو هم‌مرز بدرفتاری و سواستفاده از کودک گرفته» عذر می‌خواد

– کانادا چند وقت پیش هم سخنرانی نادیا مراد، فعال ایزدی، رو در یک جلسه کتابخوانی با نگرانی «اسلام‌هراسی» لغو کرد.

Maryammoqaddam
@m

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=22383

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.