نماد سایت خبرکده

‌?گمرک ایران در بیانیه‌ای اعلا …

‌?گمرک ایران در بیانیه‌ای اعلا … 511386001640554203 1024x683

 

 

‌?گمرک ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که واردات اقلام ضروری خانوارها از گندم و برنج گرفته تا شیرخشک کودک و روغن مشمول مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد.
بر اساس این بیانیه واردات محصولاتی از قبیل تخم ماکیان، انواع گوشت، آرد و نان، شیر، پنیر، ماست، برنج و حبوبات، سویا و انوع روغن‌های خوراکی، همچنین شیر خشک مخصوص تغذیه کودکان از تاریخ ۱۳ دی‌ ماه مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد.
دولت ایران برای سال آینده اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالاهای اساسی را نیز لغو کرده و هنوز معلوم نیست آیا برای واردات دارو ارز ترجیهی اختصاص داده خواهد شد یا نه.
انتظار می‌رود حذف ارز ترجیهی برای کالاهای اساسی و وضع مالیات بر ارزش افزوده، قیمت اقلام ضروری برای خانوارها را به شدت افزایش دهد. ?

?یک نماینده مجلس از شش برابر شدن قیمت بعضی قرص‌های مسکن و ضددرد مثل ناپروکسن خبر داده و گفته است: «هنوز ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حذف نشده این آسیب‌ها در حوزه بهداشت و درمان دیده می‌شود».
علی خضریان در جلسه علنی روز یکشنبه پنجم دی‌ مجلس شورای اسلامی گفت برای اقشار ضعیف جامعه تغییر برخی اعداد در لایحه بودجه بسیار تاثیرگذار و قابل تأمل است.
خبرگزاری ایسنا اول آذرماه گزارش داده بود که قیمت ناپروکسن از ۶۵۰۰ تومان به ۲۸ هزار تومان رسیده و برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند اکنون قیمت آن به ۴۰ هزار تومان رسیده است.
آقای خضریان همچنین گفته است «شنیده‌ام که بعضی سمعک‌ها ۷۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است». ?

?گروهی از بازنشستگان مستمری بگیر که به وضعیت معیشتی خود و پایین بودن حقوق و مستمری‌ها معترض هستند، دوباره اقدام به برگزاری تجمع در شهرهای مختلف ایران کرده‌اند.
این تجمعات در شهرهای اهواز، تهران، کرمانشاه، دامغان و اصفهان برگزار شده است و معترضان با شعارهایی چون «رهبری، عدالت،‌ عدالت»، «حکومت عدل علی، این همه بی‌عدالتی» و ««عدالتی ندیدیم، فقط دروغ شنیدیم» به وضعیت موجود اعتراض کردند.
در طول یک‌سال گذشته بازنشستگان به‌ویژه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی بارها در شهرهای مختلف ایران اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کرده‌اند. خواسته اصلی بازنشستگان مستمری‌بگیر از سازمان تأمین اجتماعی، برخورداری از مستمری متناسب با سطح متوسط هزینه‌های زندگی خانوار ۴ نفره شهری و اصلاح مستمری‌ها است. ?

?برخی از فوتبالیست‌های ایرانی از جمله علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، در واکنش به حملات اخیر رسانه‌های حکومتی به مهدی مهدوی‌کیا، به حمایت از سرمربی تیم فوتبال امید پرداختند.
انتقاد رسانه‌های وابسته به حکومت ایران پس از حضور مهدی مهدوی‌کیا در مراسم به رسمیت شناخته شدن رقابت‌های جام عرب آغاز شد و در تازه‌ترین انتقادات روزنامه کیهان خطاب به مهدوی‌کیا نوشت: «اگر نمی‌خواهد به عنوان توپ‌جمع‌کن بازی سران سازشکار برخی کشورهای عربی و رژیم کودک‌کش در این میدان حضور داشته» درباره نظر مردم مسلمان و عرب منطقه درباره ارتباط با این رژیم مطالعه کند.
نشستن مهدوی کیا بر روی نیمکت تیم منتخب جهان که آورام گرانت سرمربی سابق چلسی و کمک‌مربی آرسن ونگر که تابعیت اسرائیل را دارد و پوشیدن پیراهنی که تمام بازیکنان تیم منتخب جهان بر تن داشتند، بهانه رسانه‌های حکومتی را برای انتقاد از او فراهم کرد.
بر روی این پیراهن پرچم تمامی کشورهای عضو فیفا از جمله اسرائیل دیده می‌شد ولی رسانه‌های نزدیک به سپاه به شدت از پوشیدن این پیراهن توسط مهدوی‌کیا انتقاد کردند. ?

?حیدر ساکن برجی، رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد، با اشاره به برگشت خوردن محصولات کشاورزی صادراتی ایران از کشورهای مختلف،‌ گفته است: « معمولا این محصولات کشاورزی در داخل کشور مصرف می‌شوند».
پس از توقف واردات کیوی از سوی هند، فلفل از سوی روسیه، روز گذشته خبر ممنوعیت واردات سیب‌زمینی ایران به دو کشور ترکمنستان و ازبکستان منتشر شد. این کشورها استفاده از سموم پرخطر و باقی ماندن آن‌ها در محصول نهایی را که برای سلامت انسان خطرناک است به‌عنوان دلیل ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی ایران عنوان کرده‌اند.
محمدرحیم نیازی، عضو هیئت مدیره انجمن ملی سیب زمینی، با اشاره به «تقلب» در تولید و کیفیت سموم چینی گفته است که «مافیای اقتصادی» برای متوقف کردن صادرات غیرنفتی و بی‌اعتبار کردن محصولات داخلی برنامه‌ریزی کرده‌اند. ?
محمدرحیم نیازی گفت یک احتمال این است که «چین در تحویل سم به ایران تقلب کرده باشد. یعنی سمی که تحویل داده، سمی نباشد که در ابتدا معرفی کرده است» ?

?نخست‌وزیر اسرائیل از برنامه دولت خود برای دو برابر کردن شمار شهرک‌نشین‌ها در بلندی‌های جولان خبر داد.
نفتالی بنت اظهار داشت که این هدف با یک طرح چند صد میلیون دلاری و برای تحکیم بیشتر تسلط اسرائیل بر جولان محقق خواهد شد. ?

? @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل