نماد سایت خبرکده

‌?بریتانیا پرتاب موشک‌های بالس …

‌?بریتانیا پرتاب موشک‌های بالس … 907316001640379604

 

 

‌?بریتانیا پرتاب موشک‌های بالستیک توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در رزمایش روز جمعه ۳ دی‌ماه را نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل دانست و محکوم کرد.
وزارت خارجه بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای در سایت خود اعلام کرده است که پرتاب موشک‌های بالستیک نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است که از این کشور خواسته است هرگونه فعالیت مربوط به موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را متوقف کند.
این بیانیه می‌افزاید پرتاب موشک‌های بالستیک توسط ایران تهدیدی برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است و از ایران می‌خواهیم فورا این فعالیت‌ها را متوقف کند. ?
قطعنامه ۲۲۳۱ اندکی بعد از توافق برجام در سال ۲۰۱۵ در شورای امنیت تصویب شد و بر اساس آن، اجرای تمامی قطعنامه‌های تحریمی پیشین این شورا متوقف شد.
روز جمعه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که در آخرین مرحله یک مانور نظامی به نام «پیامبر اعظم ۱۷»، شانزده موشک بالستیک شلیک کرده است. ?

?انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز پی‌اس ۷۵۲ اوکراین می‌گوید شواهد حاکی است سرنگونی این هواپیما توسط سپاه پاسداران «عمدی و در راستای ایجاد سپر انسانی برای ممانعت از حمله آمریکا» بوده است.
گروه تحقیق این انجمن در گزارش خود از این رخداد به فایل صوتی لو رفته مصاحبه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق ایران، اشاره می‌کند و می‌گوید که در این فایل آقای ظریف تاکید کرده که از سوی علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی و محمد حسین باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح تحت فشار بوده تا علنا روایت «سقوط هواپیما به دلیل نقص فنی» را اعلام کند.
این گزارش می‌گوید، همزمان با هواپیمای ساقط شده، چندین پرواز نیز در مسیر هواپیمای اوکراینی در پرواز بوده و حتی مقامات ایران مسیر پرواز اطلس گلوبال را تغییر داده است و تنها پرواز اوکراینی را که دولت ایران مطمئن بود هیچ شهروند آمریکایی در آن نیست، هدف قرار داده است.
انجمن خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه در ادامه گفته است: «در گیت امنیتی این پرواز در فرودگاه بین‌المللی تهران که توسط سپاه پاسداران کنترل می‌شود، از برخی مسافران پرسیده شده که آیا پاسپورت آمریکایی دارند یا نه. این امر می‌تواند حاکی از این باشد که سپاه پاسداران می‌خواسته مطمئن شود که هیچ شهروند آمریکایی سوار هواپیما نیست».
این گزارش به تاخیر «مشکوک» ۵۷ دقیقه‌ای پرواز هواپیما اشاره کرده و نوشته است بعد از سقوط هواپیما نیز علاوه بر بولدزر انداختن به محل سقوط، وسائل الکترونیک مسافران (موبایل و غیره) به صورت «سیستماتیک» تخریب و حافظه آنها پاک شده است. ?

?مقامات ایرانی و عربستانی اعلام کردند که عربستان سعودی برای سه دیپلمات ایران جهت حضور در مقر سازمان همکاری اسلامی در جده ویزا صادر کرده‌اند.
ایران و عربستان که یکی حکومت شیعه مذهب دارد و دیگری حکومتی سنی مذهب، از بهار امسال چندین دور مذاکره با هدف بهبود روابط خود با یکدیگر داشته‌اند و اعطای روادید به دیپلمات‌های ایرانی نشانه‌ای از این تحول محسوب می‌شود. ?

?همزمان با تعطیلات کریسمس، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با اختلال در سفر و افزایش محدودیت‌ها برای مقابله با همه‌گیری سویه جدید کرونا، اومیکرون، مواجه شده‌اند.
ایتالیا، اسپانیا و یونان استفاده از ماسک را در فضای باز بار دیگر اجباری کرده است.
در کاتالونیا در شمال اسپانیا، مقررات منع رفت و آمد شبانه و در هلند محدودیت‌های شدید قرنطینه به اجرا درآمده است.
خطوط هوایی آمریکا امروز از کمبود کارکنان به دلیل مثبت بودن آزمایش کرونای خدمه پرواز و قرنطینه شدن آن‌ها خبر داده است.
به گفته وبسایت “فلایت اور” حدود ۴۴۹ پرواز برنامه‌ریزی شده امروز لغو شده است. ?
در آمریکا امیکرون تبدیل به گونه غالب در کشور شده است. آمار رویترز نشان می‌دهد در هفت روز گذشته، میانگین تعداد مبتلایان در ایالات متحده، ۲۶ درصد و موارد ابتلا به این بیماری از ابتدای ماه ۸۳ درصد افزایش یافته است.
در همین حال، سه شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکا مجبور شدند بیش از ۳۰۰ پرواز در شب کریسمس را لغو کنند.
دولت آمریکا، چندین مقصد محبوب گردشگری را نیز در فهرست کشورهای با «ریسک بسیار بالا» قرار داده است، که اسپانیا، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا و بریتانیا از جمله این کشورها هستند. ?

?خبرگزاری رویترز گزارش داد، دولت ترکیه دارایی‌های بنیاد «نیاگارا» در شیکاگو و بیش از ۴۰۰ نفر را به دلیل ارتباطاتشان با فتح‌الله گولن مسدود کرده است. دارایی‌های بیش از ٢٠٠ نفر دیگر به دلیل ارتباطات آنها با حزب کارگران کردستان، پ‌ک‌ک، و همچنین داعش مسدود شده است. ?

?دادگاهی در روسیه، یک کشیش ارتدوکس پیشین را که گفته می‌شود ۷۰ کودک را که به فرزندخواندگی پذیرفته بود، به‌دلیل کودک‌آزاری به ۲۱ سال زندان محکوم کرد. ?

? @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل