• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌?حسین امیرعبداللهیان در نشست …

  • کد خبر : 22032
  • 03 دی 1400 - 1:00
‌?حسین امیرعبداللهیان در نشست  …

    ‌?حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای عراقی‌اش اظهار داشت: «موضع برخی از کشورهای اروپایی و به طور مشخص فرانسه را در مذاکرات خیلی سازنده ندیدیم. امیدواریم طرف فرانسوی رویکرد سازنده‌ای در مذاکرات در پیش بگیرد و کمک کند آنچه مرتبط با حقوق ملت ایران است، محقق شود». او افزود: «مشکل دوم […]

 

‌?حسین امیرعبداللهیان در نشست  … 558401001640295003

 

‌?حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای عراقی‌اش اظهار داشت: «موضع برخی از کشورهای اروپایی و به طور مشخص فرانسه را در مذاکرات خیلی سازنده ندیدیم. امیدواریم طرف فرانسوی رویکرد سازنده‌ای در مذاکرات در پیش بگیرد و کمک کند آنچه مرتبط با حقوق ملت ایران است، محقق شود».
او افزود: «مشکل دوم درباره سه کشور اروپایی این است که این سه کشور در عمل هیچ ابتکار جدیدی در این مذاکرات از خودشان نشان ندادند». ?
انریکه مورا، رئيس کمیسیون مشترک برجام و مسئول اداره مذاکرات هسته‌ای با ایران، اعلام کرد مذاکرات روز ۲۷ دسامبر، ششم دی، از سر گرفته می‌شود.
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات احیای برجام، هم در پیامی از ۲۷ دسامبر به عنوان تاریخ از سرگیری مذاکرات احیای برجام یاد کرد. ?

?فواد حسین، وزیر خارجه عراق که به تهران سفر کرده است در یک کنفرانس خبری با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود گفت که به نفع عراق است اگر بتواند دو طرف ایران و آمریکا را سر میز مذاکره بیاورد و افزود که عراق خواهان انجام مذاکرات مستقیم ایران و آمریکاست.
او در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت که روابط ایران و آمریکا برای عراق یک مساله خارجی محسوب نمی‌شود بلکه یک موضوع داخلی است.
وزیر خارجه عراق افزود: “تنش میان ایران و آمریکا، “دو دشمن دیرینه” مستقیما بر وضعیت سیاسی و امنیتی عراق تاثیر دارد و آشتی این دو کشور هم می‌تواند اثر مثبت داشته باشد.” ?

?سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت جایزه دولت ایالات‌ متحده برای دستگیری عبدالرضا شهلایی که تحت تحریم‌ و تحت تعقیب آمریکا قرار دارد همچنان معتبر و پابرجا است.
این مقام وزارت خارجه درباره گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این که سفیر پیشین ایران نزد حوثی‌های یمن همان عبدالرضا شهلایی بوده، پاسخ مشخصی نداد اما گفت: «تایید می‌کنیم ایرلو عضو سپاه بوده است.» ?

?رسانه‌های ایران از احتمال «حذف دو باشگاه پرسپولیس و استقلال» از رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در پی ارسال «دو نامه» دوازده صفحه‌ای توسط «ای‌اف‌سی» خبر داده‌اند؛ دو نامه‌ای که ریشه در مجادلات چند سال اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا با باشگاه‌‌های ایران برای تعیین تکلیف وضعیت مدیریت آنها دارد.
دو ماه پیش نیز کنفدراسیون فوتبال آسیا طی ابلاغیه‌ای به وزارت ورزش و جوانان ایران اعلام کرده بود که نمی‌تواند به صورت رسمی به عنوان مالک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران فعالیت داشته باشد و در صورت ادامه مالکیت این دو باشگاه از سوی دولت، این دو تیم نمی‌توانند در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند و «مجوز حرفه‌ای» را دریافت نخواهند کرد. ?

?انفجار و آتش‌سوزی در بازار گل تهران، در نزدیکی اتوبان محلاتی، تاکنون دو کشته و هشت زخمی بر جای گذاشته است.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اعلام این خبر زمان وقوع حادثه را حدود سه بعدازظهر روز پنجشنبه، دوم دی، ذکر کرد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی انفجار کپسول‌های گاز را علت احتمالی آتش‌سوزی در بازار گل محلاتی اعلام کرده است. ?

?در ادامه تنش ناشی از تجمع گسترده نیروهای روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین، ولادیمیر پوتین خواستار دریافت «فوری» تضمین‌های امنیتی از سوی غرب شد.
رئیس‌جمهوری روسیه در بخشی از کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد خواسته‌های روسیه، فهرست طولانی از نارضایتی‌های مسکو در مورد وضعیت اوکراین و اقدامات ناتو را برشمرد.
او در عین حال درخواست‌هایی را که مقامات روسیه طی هفته‌های اخیر در مورد تجدید ساختار امنیتی اروپا و سیاست‌های ناتو مطرح کرده‌اند، تکرار کرد.
آقای پوتین در پاسخ به سئوال خبرنگار شبکه «اسکای نیوز» گفت: «شما باید به ما تضمین دهید. شما! و بدون تاخیر. اکنون». ?

?سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز مصرف اضطراری قرص ضدکرونای مولنوپیراویر، ساخت شرکت دارویی مرک را صادر کرد
روز چهارشنبه هم آمریکا مجوز استفاده از قرص کرونای شرکت فایزر را صادر کرده بود ?
شرکت داروسازی بریتانیایی آسترازنکا گفت که دوز سوم یا «تقویت‌کننده» واکسن کووید ۱۹ این شرکت، در برابر سویه جدید کرونا، یعنی اُمیکرون، اثربخشی خوبی نشان داده است.
روز پنج‌شنبه همچنین تحقیقات جداگانه‌ای در بریتانیا نشان داد که ابتلا به امیکرون در مقایسه با سویه دلتا کمتر منجر به بستری شدن در بیمارستان می‌شود. ?

?صعود ارزش واحد پول ترکیه روز پنجشنبه دوم دی‌ماه نیز ادامه یافت و دلار آمریکا به ۱۱.۵ لیر رسید. ?
همزمان با تلاش‌های دولت ترکیه برای جلوگیری از سقوط ارزش لیر، رئیس‌جمهوری این کشور در دیداری بی‌سابقه با گروه بزرگی از خاخام‌های یهودی کشورهای مختلف، بر «اهمیت روابط ترکیه و اسرائیل» و احیای آن تاکید کرد.
به گزارش رسانه‌های ترکیه و اسرائیل، رجب طیب اردوغان در این دیدار گفت که مناسبات ترکیه و اسرائیل «به‌زودی» به حالت عادی بازخواهد گشت. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=22032

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.