• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌شبکه تلویزیونی آمریکایی «سی‌ا …

  • کد خبر : 22048
  • 03 دی 1400 - 1:30
‌شبکه تلویزیونی آمریکایی «سی‌ا …

    ‌شبکه تلویزیونی آمریکایی «سی‌ان‌ان» در یک گزارش اختصاصی به نقل از آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که عربستان سعودی فعالانه با کمک چین در حال تولید موشک‌های بالستیک است. به گزارش این شبکه، این تحول می‌تواند اثرات مهمی بر سراسر خاورمیانه داشته باشد و تلاش دولت جو بایدن برای مهار برنامه هسته‌ای ایران […]

 

‌شبکه تلویزیونی آمریکایی «سی‌ا … 981989001640296804

 

‌شبکه تلویزیونی آمریکایی «سی‌ان‌ان» در یک گزارش اختصاصی به نقل از آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که عربستان سعودی فعالانه با کمک چین در حال تولید موشک‌های بالستیک است.

به گزارش این شبکه، این تحول می‌تواند اثرات مهمی بر سراسر خاورمیانه داشته باشد و تلاش دولت جو بایدن برای مهار برنامه هسته‌ای ایران را که رقیب اصلی منطقه‌ای عربستان سعودی است، پیچیده‌تر کند.

سه منبع آگاه در این زمینه به سی‌ان‌ان گفته‌اند که عربستان در گذشته خریدار موشک‌های دوربرد از چین بود اما تاکنون به عنوان کشوری که خود سازنده این نوع موشک‌ها باشد، شناخته نشده بود.

تصاویر ماهواره‌ای نهادهای اطلاعاتی آمریکا که سی‌ان‌ان به آن‌ها دست یافته است نشان می‌دهند که عربستان دست‌کم در یک پایگاه، در حال تولید موشک‌های بالستیک است.

تصاویر ماهواره‌ای که تحرکات در پایگاهی واقع در منطقه الدوادمی عربستان در فاصله روزهای چهارم آبان تا ۱۸ آبان امسال را ثبت کرده است، بیانگر تلاش ریاض برای تولید موتور موشکی بر اساس سوخت جامد است.

کارشناسان با استناد به این تصاویر از ریخته‌گری موتورهای موشک دارای سوخت جامد و گودال ایجاد شده برای دفع باقی‌مانده سوخت خبر داده‌اند.

دو منبع مطلع تایید کرده‌اند که در ماه‌های گذشته اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای در اختیار برخی از نهادهای اطلاعاتی آمریکا و همچنین شورای امنیت ملی کاخ سفید قرار گرفته بود که بر اساس آن، عربستان فناوری موشک‌های بالستیک را از چین دریافت کرده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، دولت جو بایدن اکنون با این مسئله روبروست که آیا پیشرفت‌ موشکی بالستیک عربستان سعودی می‌تواند توازن قوا را در منطقه تغییر دهد؟ و آیا تلاش‌های جاری برای کنترل برنامه هسته‌ای ایران و درخواست برای محدود کردن برنامه موشکی تهران، تحت تاثیر گزارش‌ها در مورد دستیابی ریاض به توان موشکی قرار خواهد گرفت یا نه.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، برنامه عربستان برای تولید موشک‌های بالستیک موجب پیچیده‌تر شدن معادلات منطقه‌ای خواهد شد، زیرا این کشور رقیب منطقه‌ای ایران، شریک مواضع آمریکا، اروپا، اسرائیل و امیرنشین‌های دیگر خلیج فارس برای کنترل جمهوری اسلامی است.

مقامات بلندپایه عربستان بارها از دولت جو بایدن خواسته‌اند که برنامه موشکی و پهپادی ایران نیز در مذاکرات احیای برجام گنجانده شود.

RadioFarda_

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=22048

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.