• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌?جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی …

  • کد خبر : 21860
  • 02 دی 1400 - 0:30
‌?جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی …

    ‌?جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، به هاآرتص گفت که آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی پشت درهای بسته در مذاکرات وین یک ضرب‌الاجل تعیین کرده‌اند که زمان آن دور نیست و تا چند هفته‌ دیگر مذاکره‌کنندگان متوجه خواهند شد که آیا ایران برای راه‌حل دیپلماتیک آماده است یا خیر ? ?کانون نویسندگان ایران […]

 

‌?جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی … 050042001640206806

 

‌?جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، به هاآرتص گفت که آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی پشت درهای بسته در مذاکرات وین یک ضرب‌الاجل تعیین کرده‌اند که زمان آن دور نیست و تا چند هفته‌ دیگر مذاکره‌کنندگان متوجه خواهند شد که آیا ایران برای راه‌حل دیپلماتیک آماده است یا خیر ?

?کانون نویسندگان ایران اعلام کرد مقام‌های زندان اوین «مجبور» شدند رضا خندان، نویسنده و عضو این کانون را به دلیل تب بالا و پایین‌بودن میزان اکسیژن خون، از زندان به بیمارستان طالقانی منتقل کنند.
در بیانیه کانون نویسندگان آمده که این پژوهشگر با آنکه در روزهای گذشته، دچار «تب، تنگی نفس، سرفه، ضعف شدید و بدن درد بود و چند بار به بهداری اوین مراجعه» کرده بود، اما «هر بار با چند داروی مختصر به بند باز گردانده شد.»
بر اساس این بیانیه، باوجود «تشابه وضعیت» رضا خندان با بکتاش آبتین، دیگر نویسنده ایرانی زندانی و «شدت گرفتن تنگی نفس و سرفه‌های وی»، بهداری اوین قصد داشت او را به بند برگرداند، اما با «اعتراض هم‌بندان و یادآوری اینکه رسیدگی دیرهنگام به آبتین جان او را در معرض خطر قرار داده، مسئولان زندان وادار شدند او را به بیمارستان طالقانی منتقل کنند.» ?

?فرمانده آینده نیروی هوایی اسرائیل می‌گوید کشورش قادر است «همین فردا» تاسیسات هسته‌ای ایران را بمباران کند.
ژنرال تومر بار افزوده که او دلیل خودداری آمریکا برای تحویل زودتر هواپیماهای سوخت‌رسان که برای بمباران ایران مهم هستند، را درک نمی‌کند.
ژنرال بار گفته است که او به تلاش برای قانع کردن آمریکا ادامه خواهد داد تا دست‌کم دو فروند از این هواپیماها زودتر تحویل اسرائیل شود.
رسانه‌های اسرائیل هفته گذشته گزارش دادند که آمریکا درخواست این متحد خود را برای تحویل زودتر از موعد هواپیماهای سوخت‌رسان «رد کرده است». ?

?خبرگزاری صدا و سیما به نقل از منابع پلیس گفته است که فردی که به اتهام کلاهبرداری به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان (۶۷۰ میلیون دلار) تحت تعقیب بود از طریق پلیس بین الملل امروز با هواپیما به ایران بازگردانده شد.
به گفته این خبرگزاری، این فرد در سال ۹۴ از کشور خارج شده و به یکی از کشور‌های همسایه گریخته بود اما “با پیگیری‌های قضایی و پلیس بین الملل ناجا” دستگیر و به ایران تحویل شد. ?

?رسانه‌های عراق گزارش داده‌اند که این کشور غرامت ۵۲.۴ میلیارد دلاری به کویت به‌خاطر تجاوز به این کشور در دوران صدام حسین را به‌طور کامل پرداخت کرده است.
دولت عراق از سال ۱۹۹۱ سه درصد از درآمدهای نفتی خود را به پرداخت غرامت به کویت اختصاص داده بود و تا پایان زمستان پارسال کلا ۵۰ میلیارد دلار پرداخت کرده بود.
این در حالی است که به رغم گذشت بیش از سه دهه، هنوز ایران هیچ اقدامی برای دریافت غرامت جنگی از عراق به خاطر جنگ هشت ساله نکرده است. ?

?کارزار گسترده نشر اخبار جعلی در هفته‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است که ادعا می‌کند بریژیت مکرون، همسر رئیس‌جمهوری فرانسه، مذکر متولد شده است.
به راه افتادن این کارزار نگرانی‌ها از انتشار اخبار جعلی در آستانه انتخابات فرانسه را افزایش داده است که حدود چهار ماه دیگر برگزار می‌شود.
وکیل بریژیت مکرون به خبرگزاری فرانسه گفت او شکایت خود از کارزار اخبار جعلی را به مراجع قضایی تسلیم کرده است ولی اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نداد.
این کارزار که طی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی انعکاس گسترده‌ای پیدا کرده است ترکیبی از مخالفت شدید با آقای مکرون، تبلیغات ایدئولوژیک به نفع راست افراطی و ترویج دگرباشی هراسی است.
انتشار اخبار جعلی با مضامین دگرباش هراسی و علیه اقليت جنسی ترانس در فرانسه کم‌سابقه است ولی در کشورهای دیگر به خصوص آمریکا تازگی ندارد.
تعدادی از زنان سرشناس در عرصه سیاست از جمله میشل اوباما، همسر رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، کامالا هریس، معاون فعلی رئیس‌جمهوری ایالات متحده، و جاسیندا آردن، نخست‌وزیر نیوزیلند در سال‌های اخیر هدف کارزارهای مشابهی قرار گرفته‌اند. ?

?دادستانی‌ هلند روز چهارشنبه اول دی‌ماه برای سه شهروند روس و یک اوکراینی به اتهام هدف قرار دادن یک هواپیمای مسافربری در سال ۲۰۱۴ درخواست حبس ابد کرد.
در جریان هدف قرار گرفتن یک هواپیمای خطوط هوایی مالزی در آسمان اوکراین توسط یک فروند موشک روسی در سال ۲۰۱۴ همه ۲۹۸ سرنشین آن کشته شدند.
اغلب قربانیان این حادثه شهروندان هلند بودند.
کشورهای غربی تجزیه‌طلبان اوکراینی، نظامیان و دولت روسیه را به ساقط کردن این هواپیما متهم کرده‌اند. دولت مسکو این اتهام را رد کرده است.
بعد از چهار سال تحقیقات بین‌المللی، نهایتا نتایج اعلام شده در ماه مه ۲۰۱۸ نشان داد که هواپیمای یاد شده که از آمستردام راهی کوالالامپور بود، با موشک ضدهوایی تیپ ۵۳ نیروهای نظامی روسیه ساقط شده است.

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=21860

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.