• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

‌ ?نماینده آمریکا در امور ایرا …

  • کد خبر : 21740
  • 01 دی 1400 - 0:00
‌ ?نماینده آمریکا در امور ایرا …

    ‌ ?نماینده آمریکا در امور ایران می‌گوید تا چند هفته آینده ایران به نقطه‌ای در فعالیت‌های هسته‌ایش خواهد رسید که دیگر برجامی وجود نخواهد داشت و مجبور می‌شویم برای دستیابی به یک توافق کاملا متفاوت مذاکره کنیم. رابرت مالی روز سه‌شنبه ۳۰ آذر به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت زمان باقی‌مانده رو به اتمام است […]

 

‌ ?نماینده آمریکا در امور ایرا … 069995001640118603

 

‌ ?نماینده آمریکا در امور ایران می‌گوید تا چند هفته آینده ایران به نقطه‌ای در فعالیت‌های هسته‌ایش خواهد رسید که دیگر برجامی وجود نخواهد داشت و مجبور می‌شویم برای دستیابی به یک توافق کاملا متفاوت مذاکره کنیم.
رابرت مالی روز سه‌شنبه ۳۰ آذر به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت زمان باقی‌مانده رو به اتمام است و خطر بروز یک «بحران شدید» وجود دارد.
انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اروپایی مذاکرات برجام، نیز روز ۲۶ آذر و همزمان با پایان آخرین دور مذاکرات هسته‌ای با ایران اعلام کرد برای دستیابی به توافق هسته‌ای تنها «چند هفته» وقت داریم. ?

?در پی شکایت بانک ملی ایران از شرکت «دویچه تِلِکوم» آلمان بعد از خروج یک‌جانبه یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت از قرارداد ارائه خدمات اینترنتی و تلفنی به شعبه بانک ملی ایران در هامبورگ، دیوان دادگستری اتحادیه اروپا اعلام کرد شرکت‌های اروپایی در صورت «زیان نامتناسب اقتصادی» ناشی از تحریم‌ها می‌توانند به قراردادهای خود با ایران خاتمه دهند.
«تلکوم دویچلند» از زیرمجموعه‌های شرکت دویچه تِلِکوم آلمان که نیمی از درآمد آن از فعالیت‌هایش از آمریکا به‌دست می‌آید، در سال ۲۰۱۸ و با آغاز تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی، قرارداد ارائه خدمات تلفنی و اینترنتی به شعبه بانک ملی ایران در هامبورگ را به‌صورت یک‌جانبه لغو کرد. ?

?گروه سایبری عدالت علی اسنادی را برای بی‌بی‌سی فارسی فرستاده که مجموعه ای از مکاتبات مسئولان زندان از شرایط زندان نرگس محمدی فعال سیاسی و شمار دیگری از زندانیان از جمله سپیده قلیان، آتنا دائمی و مریم اکبری منفرد، است. مسئولان زندان در این اسناد خواهان کاهش زمان تلفن، قطع تعدادی از ملاقات‌های حضوری و همچنین انتقال زندانیان شده‌اند. ?

?رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار ایران: «جیب مردم کوچک شده است و مردم تمایلی برای خرید آجیل و خشکبار از خود نشان نداده‌اند و امسال خرید مردم نسبت به سال گذشته یک چهارم شده است».
مصطفی احمدی هفته گذشته نیز با اعلام این ارقام گفته بود قیمت اغلب محصولات آجیل و خشکبار در یلدای امسال نسبت به پارسال ۷۰ تا ۱۰۰ درصد رشد داشته است. ?

?قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران با صدور احکامی، دولت آمریکا را به دلیل آنچه که «حمایت‌های مادی و معنوی از ساواک» خوانده است به پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد دلار غرامت به «زندانیان سیاسی و بازماندگان آن‌ها» محکوم کرد. ?

?سازمان حقوق بشری هه‌نگاو می‌گوید خالد فریدونی، عضو پیشمرگه حزب دمکرات کردستان ایران، که مدت ۲۱ سال است بدون مرخصی در زندان مرکزی ارومیه به‌سرمی‌برد، به دنبال اعتصاب غذا جهت برخورداری از مرخصی، به زندان انفرادی منتقل شده است.
آقای فریدونی که شهریور ۱۳۷۹ بازداشت شد در دادگاه انقلاب به اتهام محاربه از طریق عضویت در حزب کردستان ایران نخست به اعدام محکوم شد، اما این حکم در دادگاه تجدیدنظر به حبس ابد تغییر یافت. ?

?آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، در یک کنفرانس خبری در ساختمان وزارت خارجه طی سخنانی گفت: «ما اکنون تقریبا در همه مسائل – از جمله تجاوزگری روسیه علیه اوکراین و همسایگانش، برنامه هسته‌ای ایران، و تلاش های چین برای به چالش کشیدن نظم بین المللی مبتنی بر قانون – از بیش از یک سال قبل با هم‌پیمانان و شرکایمان هم عقیده هستیم.»

?خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع آگاه می‌گوید نقدها و نظرات منفی درباره کتاب‌های شی جین‌پینگ به درخواست دولت این کشور از روی آمازون حذف شد. یکی از منابع آگاه به ماجرا مدعی است که دولت چین درخواست کرده که هیچ نقدی با کمتر از ۵ ستاره روی این آثار دیده نشود.
تصمیم آمازون تحت تاثیر استراتژی بزرگ‌تر آن‌ها برای اطمینان از ادامه فعالیت‌های تجاری در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا گرفته شد. ?

?روسای دو شرکت بزرگ هواپیماسازی جهان از دولت آمریکا خواسته‌اند تا عرضه خدمات جدید تلفن جی۵ را به تعویق بیندازد.
مدیران ارشد بوئینگ و ایرباس در نامه‌ای هشدار داده‌اند که این فناوری می‌تواند “تاثیر منفی بزرگی بر صنعت هوانوردی” داشته باشد.
پیشتر نگرانی‌هایی مطرح شده بود که بی‌سیم جی۵ با باند سی می‌تواند با وسایل الکترونیکی هواپیما تداخل ایجاد کند.
دو غول مخابراتی ای‌تی‌اند‌تی و ورایزن قرار است در ماه ژانویه خدمات جی۵ خود را راه‌اندازی کنند.
اداره هوانوردی فدرال آمریکا (اِف‌اِی‌اِی) و صنعت هوانوردی آمریکا نگرانی‌هایی را درمورد تداخل احتمالی جی۵ با تجهیزات حساس هواپیما، مانند ارتفاع‌سنج رادیویی، ابراز کرده‌اند.
گروه صنعت بی‌سیم آمریکا سی‌تی‌آی‌ای گفته است که جی۵ ایمن است و صنعت هوانوردی را به ایجاد ترس و تحریف حقایق متهم کرده است. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=21740

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.