• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌?رئیس پیشین اطلاعات ارتش اسرا …

  • کد خبر : 21696
  • 30 آذر 1400 - 0:30
‌?رئیس پیشین اطلاعات ارتش اسرا …

    ‌?رئیس پیشین اطلاعات ارتش اسرائيل می‌گوید این کشور در عملیات کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، نقش داشته است. به نوشته هاآرتص، تامیر هیمن، کشتن سلیمانی را یکی از «دو ترور عمده و مهم» در دوران تصدی خود بر اطلاعات ارتش توصیف کرد. تامیر مورد دیگر را کشتن بهاء […]

 

‌?رئیس پیشین اطلاعات ارتش اسرا … 295900001640034003

 

‌?رئیس پیشین اطلاعات ارتش اسرائيل می‌گوید این کشور در عملیات کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، نقش داشته است.
به نوشته هاآرتص، تامیر هیمن، کشتن سلیمانی را یکی از «دو ترور عمده و مهم» در دوران تصدی خود بر اطلاعات ارتش توصیف کرد.
تامیر مورد دیگر را کشتن بهاء ابو العطا‎، رهبر جهاد اسلامی، دانست. او کشتن سلیمانی را یک «دستاورد» دانست، و گفت که «دشمن اصلی ما از نظر من ایرانی‌ها هستند.» ?
چند روز پس از کشته شدن فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به فرمان مستقیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا، شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی گزارش داده بود که نهادهای اطلاعاتی اسرائیل به آمریکا در این عملیات کمک کردند. ?

?فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران از مردم خواست از برگزاری دورهمی و تجمع در شب یلدا با توجه به ورود سویه اومیکرون خودداری کنند.
علیرضا زالی افزود با توجه به تجربه یلدای گذشته و ورود سویه جدید، شب یلدا می‌تواند نقطه عطفی برای افزایش شیوع یا جلوگیری از آن باشد. ?
[خبر چند روز پیش: “به رغم بالا بودن نگرانی‌ها از ورود گونه به شدت مسری «امیکرون»، وزارت بهداشت ایران با ابلاغ یک دستورالعمل بهداشتی مجوز برگزاری «مراسم فاطمیه» در مکان‌های بسته را صادر کرد.” ?]

?محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با تاکید بر ضرورت جذب و انتقال فناوری به داخل کشور گفته است با تکنولوژی موجود در ایران، کمتر از ۳۰ درصد منابع موجود نفت و گاز را می‌توان برداشت کرد.
ایران دومین منابع بزرگ گاز و چهارمین منابع بزرگ نفت جهان را در اختیار دارد، اما با کسری شدید گاز مواجه است و به خاطر تحریم‌های اقتصادی و ناکارآمدی دولتی، صنعت نفت ایران به شدت عقب مانده و تولید و صادرات نفت ایران نیز به شدت افت کرده است. ?

?بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، می‌گوید «وضعیت وخیم اقتصادی و رنج مردم ایران از شرایط اقتصادی داخلی ایران» و مشکلات داخلی عدیده‌ای که در این کشور وجود دارد، یک فرصت برای شکست دادن حکومت ایران فراهم آورده است.
او که در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کنست، مجلس اسرائیل، سخن می‌گفت، راهبرد حکومت ایران را «وقت‌کشی» دانست و گفت «ایران برگ‌های برنده‌ در مذاکرات» احیای برجام در وین ندارد.
وزیر دفاع اسرائيل همچنین تاکید کرده است که اسرائیل در یک‌سال و نیم اخیر توان (نظامی) خود را شدیدا تقویت کرده و به تجهیزات پیشرفته‌تری دست یافته که «دست برتر امنیتی اسرائیل را در برابر همه تهدیدها تضمین کرده است».
در روزهای گذشته و همزمان با افزایش تنش‌ها درباره پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائيل که به آمریکا سفر کرده بود،گفت به ارتش اسرائیل دستور داده است تا گزینه نظامی در برابر ایران را به گزینه عملی مبدل کنند.
رسانه‌های اسرائيل نیز گزارش دادند که آقای گانتز دولت بایدن را از «جدول زمانی» ارتش اسرائیل برای حمله به ایران آگاه کرده است. ?

?محمدحسین آقاسی، وکیل دادگستری، در توییتر خود نوشت، منوچهر بختیاری از او درخواست کرده که وکالتش را برعهده بگیرد اما دادستان کرج اجازه را نداده است.
منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری آبان۹۸، به حبس و تبعید محکوم شده است. ?

?رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت می‌گوید مدتی است که کویتی‌ها به تجار ما ویزا نمی‌دهند و امکان برای تجار جدید برای کار کردن در این کشور فراهم نیست.
هانی فیصلی گفت اگر کسی هم با کویت کار می‌کند کسانی هستند که از قبل آن‌جا بوده‌اند.
آمارهای رسمی گمرک ایران نشان می‌دهد که صادرات هشت ماهه ایران به کویت در سال جاری خورشیدی ۹۱ میلیون دلار بوده است. این رقم در کل سال ۹۸ و قبل از شیوع کرونا ۱۹۰ میلیون دلار بود. ?

?یک روز پس از دفاع مجدد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، از کاهش نرخ متوسط بهره بانکی، ارزش برابری لیر ترکیه در برابر دلار باز هم کاهش یافت.
ارزش لیر ترکیه روز دوشنبه با هفت درصد کاهش در مقایسه با روز جمعه به ۱۷.۷۰ لیر در برابر يک دلار آمریکا سقوط کرد که نازل‌ترین نرخ برابری آن در مقابل ارزهای معتبر جهان است. ارزش لیر ترکیه در برابر دلار از آغاز سال ۲۰۲۱ تاکنون ۵۵ درصد کاهش یافته است. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=21696

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.