نماد سایت خبرکده

‌یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شور …

‌یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شور … 810473001640035806 1024x872

 

 

‌یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی می‌گوید طرح افزایش قیمت بنزین به صورت «پایلوت» (آزمایشی) در جزایر قشم و کیش اجرا می‌شود.

جواد اوجی، وزیر نفت دولت رئیسی، پنجم مهر ماه در پی ایجاد اختلال چند روزه در سوخت‌رسانی ایران به دلیل هک سامانه کارت سوخت، از مردم خواسته بود به «شایعات» توجه نکنند و تأکید کرده بود: «برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در دولت وجود ندارد.»

به گزارش خبرگزاری ایلنا فریدون عباسی دوانی با بیان این که میزان افزایش قیمت بنزین به وزارت نفت بستگی دارد، گفت: «از آن جا که درآمدها در مناطق آزاد متفاوت با بقیه کشور است، شاید مطلوب باشد به صورت آزمایشی مصرف یا قیمت حامل‌های انرژی در این مکان‌ها امتحان شود.»

او مدعی شد که «واقعی‌سازی قیمت‌ها باعث می‌شود که کار در کشور بهتر صورت بگیرد و انگیزه کار بیشتر شود» و «لزوما اثر تورمی نخواهد داشت.» این در حالی است که بنا به گزارش‌های رسانه‌های ایران روند افزایش قیمت اقلام مختلف برای مصرف‌کنندگان همچنان ادامه دارد. همچنین به گزارش وب‌سایت بن‌بست که نرخ روز ارز در بازار ایران را اعلام می‌کند، بهای خرید دلار در آمریکا ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان و بهای فروش آن ۳۰ هزار و ۱۰۰ تومان است. …
voanews
… او بدون اشاره به میزان افزایش قیمت بنزین، گفته است که «ندانم‌کاری و سوءمدیریت آبان ۹۸ تکرار نخواهد شد» و مدلی که در آبان ۹۸ رخ داد «به غلط انجام شد».

اعتراضات آبان ۱۳۹۸ خونبارترین رخداد سیاسی اجتماعی طی چهار دهه اخیر ایران بود که در پی افزایش ناگهانی قیمت بنزین رخ داد. این اعتراضات به‌سرعت تغییر جهت داد و حکومت و در راس آن علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را نشانه گرفت اما با سرکوب شدید و شلیک مستقیم گلوله به معترضان مواجه شد.
RadioFarda_

? @

خروج از نسخه موبایل