• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌?یک مقام آمریکایی گفت، اگر ت …

  • کد خبر : 20299
  • 29 آذر 1400 - 13:21
‌?یک مقام آمریکایی  گفت، اگر ت …

    ‌?یک مقام آمریکایی گفت، اگر توافق بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران در مورد تعویض دوربین‌های نظارتی در کارگاه قطعات سانتریفیوژ کرج اجرا شود، پیش‌بینی واشینگتن این است که نشست فوق‌العاده‌ای در شورای حکام آژانس برای بررسی این مسائل قبل از پایان سال جاری میلادی تشکیل نخواهد شد. به گزارش رویترز این […]

 

‌?یک مقام آمریکایی  گفت، اگر ت … 470952001639993772

 

‌?یک مقام آمریکایی گفت، اگر توافق بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران در مورد تعویض دوربین‌های نظارتی در کارگاه قطعات سانتریفیوژ کرج اجرا شود، پیش‌بینی واشینگتن این است که نشست فوق‌العاده‌ای در شورای حکام آژانس برای بررسی این مسائل قبل از پایان سال جاری میلادی تشکیل نخواهد شد.
به گزارش رویترز این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: اگر آنچه که با مدیرکل (آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) مورد توافق قرار گرفته، اجرا شود، پیش‌بینی نمی‌کنیم که نیازی به تشکیل شورای حکام (جلسه) ویژه درباره این مجموعه مسائل تا قبل از پایان سال باشد.
این مقام در ادامه افزود، البته اگر تنش‌های هسته‌ای جدیدی وجود داشته باشد، ما به طور مقتضی واکنش نشان خواهیم داد. ?

?وزیر خارجه ایران، در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل، دلیل کندی مذاکرات وین را «عدم وجود ابتکار عمل در طرف غربی» خواند و همزمان سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به بیانیه روز سه‌شنبه بریتانیا، فرانسه و آلمان، گفت که برجام آن زمانی از درون تهی شد که منافع آن محقق نشد.
این واکنش مقام‌های وزارت خارجه ایران یک روز پس از آن ابراز شد که دبیرکل سازمان ملل از اقدامات ایران در نقض برجام ابراز تاسف کرد و سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای گفتند که ایران با اقدام‌های تحریک‌آمیز هسته‌ای در حال بی‌اثر کردن برجام و به شکست کشاندن مذاکرات وین است. ?

?دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در مصاحبه با یک گزارشگر اسرائیلی گفته که احساس می‌کند اسرائیل در ماجرای صدور دستور مستقیم وی برای کشتن قاسم سلیمانی، از او سوء‌استفاده کرد.
سایت آمریکایی اکسیوس نوشت به‌نظر می‌رسید که دی‌ماه ۱۳۹۸ (زمان کشتن فرمانده سابق نیروی قدس سپاه) اوج همکاری‌ آمریکا و اسرائیل باشد اما آن رویداد به «نقطه مرکزی تنش» بین این دو متحد تبدیل شد.
باراک راوید، نویسنده و گزارشگر ارشد اسرائیلی این مطلب را با استناد به دو مصاحبه خود با دونالد ترامپ، در سایت اکسیوس منتشر کرده است.
بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ معتقد است که بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر وقت اسرائیل) می‌خواست با ایران وارد جنگ شود اما ابایی نداشت که برای این هدف، تا آخرین سرباز آمریکایی را قربانی کند.
آقای ترامپ به باراک راوید گفته است که «اسرائیل خوب عمل نکرد» و «کاری را که از آن انتظار می‌رفت، انجام نداد». از اظهارات رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده چنین بر می‌آید که او انتظار داشت اسرائیل بخشی از این ماموریت را به عهده بگیرد اما امور عملیاتی را به آمریکا واگذار کرده است.
یک مقام ارشد پیشین اسرائیلی به اکسیوس گفته است که مقامات ارشد وقت آمریکا، از جمله مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، از «نقش اسرائیل در کشتن قاسم سلیمانی تقدیر کردند».
اما اکنون دونالد ترامپ در مصاحبه با باراک راوید گفته است «از ارتباط اسرائیل با آن رویداد بسیار ناامید شده» و همچنین اظهار تاسف کرده که افکار عمومی به وقت خود از این ناامیدی او مطلع نشده است.
آقای ترامپ مشخصا نگفته که اسرائیل کدام انتظارات آمریکا را در طرح کشتن قاسم سلیمانی عملی نکرده یا ناامیدی او دقیقا از چه امری ناشی می‌شود.
یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل در واکنش به این اظهارات دونالد ترامپ، به سایت اکسیوس گفته است که اسرائیل انجام «نقش فعال‌تر» در این سوءقصد را پیشنهاد کرد اما آمریکا بر اجرای حمله اصرار ورزید. ?

?یک روز پس از ابراز تردید مقامات امارات متحده عربی در مورد معامله تسلیحاتی ۲۳ میلیارد دلاری با آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، گفت واشینگتن برای عملی کردن این معامله آماده است.
این معامله تسلیحاتی بزرگ که در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ امضا شد شامل فروش جنگنده‌های اف ۳۵، پهپادهای پیشرفته و مهمات است. ?

?ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرده است، ناو یو اس‌اس پورتلند روز سه‌شنبه در خلیج عدن یک سلاح لیزری با انرژی بالا را برای هدف‌گیری روی سطح آب با موفقیت مورد آزمایش قرار داد.
نیروی دریایی آمریکا قبلاً در ماه مه ۲۰۲۰ در جریان عملیاتی در اقیانوس آرام از روی عرشه ناو پورتلند با موفقیت یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک را هدف قرار داده و منهدم کرده بود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید، سلاح لیزری که نیروی دریایی آمریکا روز سه‌شنبه مورد آزمایش قرار داد٬ می‌تواند برای مقابله قایق‌های بمب‌گذاری‌شده هدایت‌ شونده حوثی‌های یمن در آب‌های دریای سرخ، بکار گرفته شود. ?

? @VahidOnline

دیروز توییت‌هایی نوشته شده بود درباره رنگ آسمون تهران.

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=20299

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.