• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

‌?چهار کشور کانادا، سوئد، اوکر …

  • کد خبر : 20313
  • 29 آذر 1400 - 13:21
‌?چهار کشور کانادا، سوئد، اوکر …

    ‌?چهار کشور کانادا، سوئد، اوکراین و بریتانیا در قالب «گروه هماهنگی و واکنش بین‌المللی برای قربانیان هواپیمای سرنگون شده اوکراینی» اعلام کردند که به ایران گفته‌اند تا ۱۵ دی‌ فرصت دارد به سوالات مربوط به سرنگونی هواپیمای اوکراینی پاسخ دهد، وگرنه این گروه سایر اقدامات را مدنظر قرار خواهد داد. این کشورها که […]

 

‌?چهار کشور کانادا، سوئد، اوکر … 512989001639993774

 

‌?چهار کشور کانادا، سوئد، اوکراین و بریتانیا در قالب «گروه هماهنگی و واکنش بین‌المللی برای قربانیان هواپیمای سرنگون شده اوکراینی» اعلام کردند که به ایران گفته‌اند تا ۱۵ دی‌ فرصت دارد به سوالات مربوط به سرنگونی هواپیمای اوکراینی پاسخ دهد، وگرنه این گروه سایر اقدامات را مدنظر قرار خواهد داد.
این کشورها که شماری از اتباع آن‌ها در این هواپیما جان باخته‌اند، در بیانیه‌ای تصریح کردند که صبر آن‌ها به‌دلیل امتناع تهران از پاسخ به تقاضاهایشان برای توضیح در مورد سرنگونی هواپیمای اوکراینی به سر آمده است.
این کشورها از ایران خواسته‌اند که برای پرداخت غرامت سرنگونی این هواپیما با شرکت هوایی اوکراین وارد مذاکره شود، وگرنه پرونده را به دادگاه بین‌المللی ارجاع خواهند داد. ?

?به دنبال انتقاد برخی جناح‌ها در جمهوری اسلامی از موافقت تازه مقام‌های دولت ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، گفت این تصمیم به این خاطر گرفته شده است که «هیچ بهانه‌ای به دست دشمنانی که تلاش می‌کنند از رسیدن تیم مذاکره‌کننده ایرانی به هدف خود که همان لغو تحریم‌هاست جلوگیری کنند» داده نشود. ?

?وزارت خارجه ایالات متحده در گزارش سالانه خود درباره تروریسم می‌گوید که جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۰ همچنان به پشتیبانی و حمایت از گروه‌های تروریستی و تندرو در خاورمیانه ادامه داده است.
در مقدمه این گزارش آمده است که به‌رغم دستاوردهای قابل توجه آمریکا و متحدانش درمبارزه با سازمان‌های تروریستی در سال ۲۰۲۰، تروریسم به بخش‌های بیشتری از کشورهای جهان گسترش يافته است.
در بخش مربوط به ایران تصریح شده است که اقدام‌های جمهوری اسلامی در راستای تامین مالی و تسلیحاتی گروه‌های تندرو در بحرین، عراق، لبنان، سوریه، یمن و مناطق فلسطینی نظیر حزب‌الله لبنان، حماس و حوثی‌های یمن متوقف نشده است.
بر اساس این گزارش، تعدادی از رهبران ارشد گروه القاعده در حال حاضر ساکن ایران هستند و از آن‌جا فعالیت‌های تروریستی این گروه را اداره می‌کنند.
نیروی قدس به عنوان بازوی برون‌مرزی سپاه پاسداران، کماکان ارگان اصلی حمایت مالی، نظامی و مستشاری حکومت ایران از گروه‌های تروریستی برای طراحی و اجرای عملیات در سراسر دنیا به شمار می‌رود. ?

?به گفته وزیر خارجه ایران، مجارستان تزریق واکسن‌ ایرانی را هم برای صدور ویزا برای شهروندان ایرانی پذیرفته است.
حسین امیرعبداللهیان این خبر را در یک نشست خبری مشترک با وزیر خارجه مجارستان که برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایران در تهران به‌ سر می‌برد، اعلام کرد
بر این اساس مجارستان اولین کشوری است که واکسن‌های کرونای تولید ایران را برای مسافران ایرانی تایید کرده است.
هیچ یک از واکسن‌های ایرانی تاکنون تاییدیه‌ای از سازمان‌های بین‌المللی دریافت نکرده‌اند. ?

?شقایق باپیری در نخستین مصاحبه پس از ترک اردوی تیم ملی هندبال ایران با اشاره به این که در ایران تفاوت زیادی بین زن و مرد است گفت: «ما واقعا محدودیم. اگر فدراسیون از ما مبلغ یک میلیارد و پانصد هزار تومان نگرفته بود، مطمئن باشید هیچ کس بر نمی‌گشت.»
خانم گل هندبال ایران با نقل یک تجربه از محدودیت‌های حین مسابقه، گفت: «بازی اول مقنعه من را کشیدند، حالا نیافتاد، اما کشیدند. نمی‌دانید سرپرست با من چطوری رفتار کرد! سر من داد می‌زد!»
او با بیان این که «منکر این نمی‌شوم که در ایران اگر هم دوست نداشته باشیم، قبول کرده‌ایم که حجاب داشته باشیم»، گفت که نمی‌تواند بپذیرد چنین رفتارهایی با او بشود. ?

?پس از آن که بانک مرکزی ترکیه در راستای سیاست اقتصادی رجب طیب اردوغان نرخ بهره را کاهش داد، لیر واحد پولی این کشور، ۵.۶ درصد دیگر سقوط کرد و رکورد جدیدی را در برابر دلار بر جای گذاشت.
ارزش لیر در روز پنج‌شنبه ۲۵ آذر به ۱۵.۶۸۹ دلار رسید و در نهایت اندکی بهبود یافت و روی عدد ۱۵.۵ متوقف شد. ارزش دلار در برابر لیر ترکیه طی سال جاری میلادی بیش از دو برابر شده و همین امر ضربه بزرگی به اقتصاد در حال ظهور این کشور زده است. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=20313

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.