• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌?وزیر امور اقتصادی و دارایی ا …

  • کد خبر : 20356
  • 29 آذر 1400 - 13:22
‌?وزیر امور اقتصادی و دارایی ا …

    ‌?وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران می‌گوید در بودجه سال ۱۴۰۱ کشور «به غیر از دارو و نان برای سایر کالاها ارز ۴۲۰۰ تومانی نخواهیم داشت». احسان خاندوزی در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، افزود که «با همکاری دولت و مجلس»، در ماه‌های آینده، «در بودجه سال ۱۴۰۱ شاهد ارز ۴۲۰۰ تومانی برای […]

 

‌?وزیر امور اقتصادی و دارایی ا … 934315001639993785

 

‌?وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران می‌گوید در بودجه سال ۱۴۰۱ کشور «به غیر از دارو و نان برای سایر کالاها ارز ۴۲۰۰ تومانی نخواهیم داشت».
احسان خاندوزی در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، افزود که «با همکاری دولت و مجلس»، در ماه‌های آینده، «در بودجه سال ۱۴۰۱ شاهد ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده‌های دامی و اقلامی از این دست نخواهیم بود».
هفته گذشته اعلام شد که با وجود هشدارها درباره افزایش فشارهای اقتصادی بر مردم در صورت حذف ارز «ترجیحی»، دولت ابراهیم رئیسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را با حذف ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی به مجلس فرستاده است.
در حال حاضر شش قلم کالای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، روغن خام و دانه‌های روغنی همراه با بخشی از داروها و تجهیزات پزشکی ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند.
اظهارات وزیر اقتصاد و دارایی در مورد حذف ارز ترجیحی برای نهاده‌های دامی در حالی بیان می‌شود که مدیر اتحادیه دام سبک کشور اوایل ماه مهر با اشاره به کاهش پنجاه‌ درصدی مصرف گوشت در ایران گفته بود که مصرف سرانه گوشت در ایران از ۱۲ کیلوگرم در سال به شش کیلوگرم رسیده است. ?

?پس از گذشت چهار ماە، ۹ مهاجر کرد ایران کە ترکیە آنها را بە گروە ارتش سوریە آزاد تحویل دادە است،‌ هنوز آزاد نشدەاند. صدای آمریکا از طریق منابع خود مطلع شدە کە ارتش سوریە آزاد خواهان استفادە از این افراد برای تبادل زندانیان با رژیم بشار اسد است.
بهمن شادروان، مسعود حیدری، سعید احمدی، دماوند پاک‌سرشت، افشار رستمی، هدایت رخزادی، آرمان رشیدی، مبین ولدبیگی و فردین درویش‌پور همراە با ۵۷ مهاجر اقلیم کردستان عراق اوایل مرداد هنگامی کە می‌خواستند با کشتی به صورت قاچاق از استانبول بە ایتالیا بروند دستگیر شدند.
این افراد از ترس دیپورت شدن بە ایران، خود را سوریەای معرفی کردە بودند. ترکیە هم پس از چند روز آنها را بە گروە ارتش سوریە آزاد تحویل داد.
این افراد پس از یک ماە با خانوادە خود تماس می‌گیرند. ?

?دادگاه عالی جنایی مصر محمود عزت، رهبر اخوان‌المسلمین، را به اتهام «جاسوسی» برای گروه حماس در نوار غزه به حبس ابد محکوم کرد.
پیشتر، برخی رسانه‌ها از تایید حکم اعدام وی خبر داده بودند اما خبرگزاری‌های مصر از تایید حکم ۲۵ سال زندان او که با حکم حبس ابد در این کشور برابری می‌کند، خبر داده‌اند. ?

?رئیس منطقه تیگرای در اتیوپی روز یکشنبه ایران، ترکیه و امارات متحده عربی را متهم کرد که با ارائه کمک‌های نظامی و مالی به دولت اتیوپی بحران در این کشور را تشدید کرده‌اند.
رئیس منطقه تیگرای با اشاره به ایران و دو کشور دیگر یادشده در بیانیه‌ای گفت که آن‌ها در «جنایات» نخست‌وزیر اتیوپی علیه مردم تیگرای «دست دارند».
جنگ بین دولت اتیوپی و جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای که حدود یک سال پیش با تصرف چند پادگان در شمال این کشور توسط شورشیان تیگرای آغاز شد، باعث کشته شدن ده‌ها هزار نفر شده است. ?

?جو منشین، سناتور میانه‌رو حزب دموکرات، که از امیدهای اصلی دولت جو بایدن برای تصویب لایحه هزار و ۷۵۰ میلیارد دلاری زیرساخت‌های ایالات متحده به شمار می‌رفت، گفت که از این بسته حمایت نخواهد کرد.
سناتور منشین در مصاحبه با برنامه خبری شبکه فاکس نیوز صراحتا اعلام کرد که به دلیل نگرانی از افزایش نرخ تورم نمی‌تواند به تصویب این لایحه رای موافق دهد.
این بسته بر میزان مالیات ثروتمندان و شرکت‌ها می‌افزاید تا هزینه‌های برنامه‌هایی چون مقابله با تغییرات اقلیمی و خدمات و مراقبت‌های بهداشتی را تامین کند.
کاخ سفید در واکنش اما اظهارات آقای منشین را «نقض تعهدات» این سناتور میانه‌رو برای دستیابی به تفاهم خوانده و گفته است راهی برای پیشبرد تصویب این لایحه در سال ۲۰۲۲ پیدا خواهد کرد.
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، روز یکشنبه در بیانیه‌ای تصریح کرد سخنان اخیر جو منشین نشان‌دهنده «تغییر موضع ناگهانی و توجیه‌ناپذیر» این سناتور دموکرات است. ?

? @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=20356

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.