• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌?هماهنگ‌کننده اروپایی مذاکرات …

  • کد خبر : 20333
  • 29 آذر 1400 - 13:22
‌?هماهنگ‌کننده اروپایی مذاکرات …

    ‌?هماهنگ‌کننده اروپایی مذاکرات برجام می‌گوید برای دسترسی به توافق تنها «چند هفته» وقت باقی مانده است، نه چند ماه. هم‌زمان اعضای اروپایی برجام با انتشار بیانیه مشترکی از ایران خواسته‌اند که از تنش‌های بیشتر اجتناب کند و فورا با رویکرد سازنده به مذاکرات برگردد. بریتانیا، فرانسه و آلمان به عنوان اعضای اروپایی برجام […]

 

‌?هماهنگ‌کننده اروپایی مذاکرات … 726226001639993780

 

‌?هماهنگ‌کننده اروپایی مذاکرات برجام می‌گوید برای دسترسی به توافق تنها «چند هفته» وقت باقی مانده است، نه چند ماه.
هم‌زمان اعضای اروپایی برجام با انتشار بیانیه مشترکی از ایران خواسته‌اند که از تنش‌های بیشتر اجتناب کند و فورا با رویکرد سازنده به مذاکرات برگردد.
بریتانیا، فرانسه و آلمان به عنوان اعضای اروپایی برجام روز جمعه با انتشار بیانیه مشترکی گفتند: «امیدواریم ایران بر این موضع باشد که مذاکرات را فورا از سر بگیرد و با رویکرد سازنده‌ای باعث شود که مذاکرات با سرعت بیشتری پیشرفت کند.»
این بیانیه هشدار می‌دهد مذاکرات به سرعت به پایان راه و بن‌بست نزدیک می‌شود و ایران از اقداماتی که منجر به تنش شود، خودداری کند.
بیانیه مورد اشاره با اظهار «تاسف» از درخواست ایران برای وقفه در مذاکرات می‌افزاید: «آنچه را که طی ۲۴ ساعت گذشته حاصل شده است، در واقع نمی‌توان پیشرفت خواند و ما به نقطه پایان مذاکرات قبلی در ماه ژوئن (آخر خرداد) بازگشته‌ایم.»
دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند طی شش دور مذاکرات هسته‌ای در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی، بیش از ۷۰ درصد پیش‌نویس توافق نوشته شده بود، اما تیم جدید هسته‌ای ایران پیشنهادات جدیدی را در میان گذاشته و می‌گوید مذاکرات باید دوباره انجام شود. ?

?جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با ابراز نارضایتی از روند مذاکرات احیای برجام در وین گفت که از طریق مذاکره‌کنندگان اروپایی هشدارهای لازم را به تهران داده‌ایم.
مشاور امنیت ملی در دولت جو بایدن، روز جمعه با حضور در نشستی آنلاین تصریح کرد پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای تهران همچنان ادامه دارد اما گفت‌وگوها در وین برای بازگشت به توافق برجام، «به خوبی پیش نمی‌رود». ?
یک مقام ارشد دولت آمریکا در یک کنفرانس خبری تلفنی با محوریت مروری بر سیاست خاورمیانه‌ای واشنگتن در آستانه سال جدید میلادی، درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت زمان گریز هسته‌ای تهران «بسیار کوتاه» شده است.
زمان گریز هسته‌ا‌ی به زمان مورد نیاز برای تبدیل مواد لازم به یک سلاح هسته‌ای قابل‌انتقال یا قابل‌شلیک گفته می‌شود.
این مقام همچنین درباره ادامه مذاکرات هسته‌ای گفت، مقامات تهران در آخرین دور متوجه شدند که اروپاییان، و حتی روس‌ها و چینی‌ها، همگی در یک جبهه هستند و خروج از تحریم‌ها تنها با پیروی کامل از برجام محقق می‌شود. به گفته او، ایرانی‌ها به این درک رسیدند که آنها طرف منزوی در این مذاکرات هستند. ?

?‌کاربران نماوا و فیلیمو می‌گویند که این دو سرویس تماشای آنلاین فیلم و سریال، بدون هیچ توضیحی سریال “هجوم” را حذف کرده‌اند.کاربران این دو سرویس که برای تماشای فیلم و سریال هزینه اشتراک می‌پردازند، در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این اقدام اعتراض خود را مطرح کرده‌اند.”هجوم” (Invasion) یک سریال آمریکایی با داستانی علمی-تخیلی است که به سفارش اپل تی‌وی ساخته شده است.داستان این سریال درباره هجوم بیگانگان (فرازمینی‌ها) به افراد مختلف در کره زمین از زوایای متفاوت است.گلشیفته فراهانی در این سریال نقش “انیشا مالک” را ایفا می‌کند. ?

?صادرات ایران به اتحادیه اروپا در ماه اکتبر، به بالای ۱۰۳ میلیون یورو رسید که بالاترین رقم از پایان سال ۲۰۱۸ تاکنون است.
تازه‌ترین آمارهای منتشر شده در یورواستات، مرکز آمار اتحادیه اروپا، نشان می‌دهد که ایران در ۱۰ ماه ابتدایی امسال ۷۳۶ میلیون یورو صادرات به اتحادیه اروپا داشته که حدود ۲۲ درصد بیشتر از دور مشابه پارسال است.
حدود یک سوم از کل صادرات ایران راهی آلمان شده است. آلمان همچنین بزرگترین صادرکننده کالا به ایران در میان ۲۷ عضو اتحادیه اروپا است. ?

?روسیه پیش‌نویس اسناد امنیتی را با هدف محدود کردن نفوذ نظامی آمریکا و ناتو در کشورهای همسایه‌اش – محدوده شوروی سابق و اروپای شرقی – منتشر کرد و خواستار مذاکره فوری با واشینگتن شد.
مسکو می‌گوید سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، نباید اجازه دهد هیچ عضو جدیدی به ائتلاف نظامی به رهبری ایالات متحده بپیوندد و ایجاد پایگاه‌های نظامی جدید در کشورهای شوروی سابق باید متوقف شود.
در پی انتشار این پیش‌نویس‌ها سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، در نشستی با خبرنگاران گفت روسیه آماده است تا بلافاصله «همین فردا» (شنبه) در یک کشور سوم، مذاکرات امنیتی فوری با آمریکا برگزار کند. ?

?سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد مجوز اضطراری واکسن «کوو-واکس» تولید انستیتو سرم هند را صادر کرده است.
واکسن هندی کوو-واکس (Covavax) برای حداکثر اثربخشی باید دست‌کم در دو نوبت تزریق شود و شرایط نگهداری آن بین دو تا هشت درجه سانتی‌گراد اعلام شده است.
مقام‌های بهداشتی امیدوارند که با تایید کوو-واکس و توزیع آن در سبد واکسن‌های اهدایی کشورهای ثروتمند (طرح جهانی کوواکس)، روند واکسیناسیون در کشورهای کم‌درآمدتر تسریع شود. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=20333

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.