• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌?در حالی که قدرت‌های غربی هشد …

  • کد خبر : 20279
  • 29 آذر 1400 - 13:21
‌?در حالی که قدرت‌های غربی هشد …

    ‌?در حالی که قدرت‌های غربی هشدار می‌دهند زمان در مذاکرات هسته‌ای وین برای احیای برجام رو به پایان است، علی باقری کنی مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی، در گفت‌وگویی با شبکه پرس‌تی‌وی وابسته به صداوسیما گفت: «هنوز فرایند جدی مذاکرات برای برداشتن تحریم‌ها شروع نشده است البته چند پیش‌نویس بین دوطرف رد و بدل […]

 

‌?در حالی که قدرت‌های غربی هشد … 323032001639993770

 

‌?در حالی که قدرت‌های غربی هشدار می‌دهند زمان در مذاکرات هسته‌ای وین برای احیای برجام رو به پایان است، علی باقری کنی مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی، در گفت‌وگویی با شبکه پرس‌تی‌وی وابسته به صداوسیما گفت: «هنوز فرایند جدی مذاکرات برای برداشتن تحریم‌ها شروع نشده است البته چند پیش‌نویس بین دوطرف رد و بدل شده است.»
مقام‌های دولت ابراهیم رئیسی اغلب از مذاکرات وین به عنوان مذاکرات برای «رفع همه تحریم‌ها» نام می‌برند، تا مذاکرات برای بازگشت به برجام.
معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی اضافه کرد: «از نظر ما هر تحریمی که مغایر با برجام است باید فورا برداشته شود خواه این تحریم‌ها در دوره اوباما اعمال شده باشد یا ترامپ یا بایدن، همه آنها باید برداشته شوند.»
او ادامه داد: «بر همین اساس، همه تحریم‌هایی که در کارزار موسوم به فشار حداکثری اعمال شدند هم باید برداشته شوند چرا که آنها مرتبط با برجام بوده‌اند».
این در حالی است که بسیاری از تحریم‌هایی که در سال‌های اخیر علیه جمهوری اسلامی وضع شده ربطی به برجام نداشته و در چارچوب پرونده‌های حقوق بشری و مبارزه با تروریسم بوده است. ?

?با وجود هشدارها درباره شیوع موج ششم کرونا، وزارت بهداشت در دستورالعملی مجوز برگزاری عزاداری‌های «ایام فاطمیه» در اماکن مسقف در سراسر ایران را صادر کرد. ?
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین می‌گوید از ۱۰ مهر تا ۲۰ آذر، ۳۸۴ دانش‌آموز در این استان با علائم حاد تنفسی در بیمارستان بستری شده‌اند.?

?مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت محدود شدن کار بازرسان باعث می‌شود که تصویر جامعه جهانی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران «بسیار تار» شود.
رافائل گروسی گفت رهبران ایران باید بدانند که برای جلب احترام جامعه بین‌المللی به هیچ وجه نمی‌توانند از بازرسی‌های کامل و دقیق آژانس طفره بروند.
او در بخشی از این مصاحبه که در ابوظبی و در حاشیه سفرش برای بازدید از اولین نیروگاه هسته‌ای امارات متحده عربی انجام شد گفت: «ما باید با هم همکاری کنیم. تلاش خواهم کرد این موضوع را به آن‌ها (ایران) بفهمانم که ما همکار آن‌ها هستیم». ?

?سید محمد خامنه‌ای، برادر بزرگتر علی خامنه‌ای در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش: اساساً دانشگاه در ایران تاسیس شد تا حرکت حوزه رامتوقف کند و فروغی این کار را کرد.
محمدعلی فروغی دردشتی نخستین نخست وزیر رضاشاه و پایه گذار فرهنگستان ایران بود. وی نقش مهمی در تأسیس دانشگاه تهران داشت. ?

?عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق خبر پرداخت پنج میلیارد دلاری بدهی عراق به ایران را تکذیب کرد.
اخیرا پایگاه خبری «العهد» مدعی شده بود که عراق تاکنون پنج میلیارد دلار از مجموع ۷.۲ میلیارد دلار بدهی‌های گازی و برقی خود به ایران را پرداخت کرده است. ?

?روال‌استریت جورنال گزارش داد امارات متحده عربی تهدید کرده است که قرارداد ۲۳ میلیارد دلاری خرید جنگنده‌های آمریکایی اف-۳۵، پهپادها و دیگر ادوات نظامی پیشرفته را لغو خواهد کرد.
گزارش وال‌استریت جورنال به نقل از مقامات آمریکایی می‌گوید امارات که متحد واشینگتن محسوب می‌شود از فرایندهای امنیتی ایالات متحده برای خرید ادوات نظامی گلایه کرده و آن را بسیار دشوار خوانده است. ?

?عربستان سعودی در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس بر لزوم رسیدگی «جدی و موثر» به برنامه موشکی و هسته‌ای ایران در جریان مذاکرات وین تاکید کرد و دبیرکل این شورا هم گفته است: «حمله و تهدید علیه هر عضو شورای همکاری خلیج فارس، حمله و تهدید همه اعضا است». ?

?بانک مرکزی انگلستان گفته است با اینکه همه خانواده‌های بریتانیایی سرمایه خود را روانه بازار رمزارزهایی نظیر بیت‌کوین نکرده‌اند، اما این روند رو به افزایش است.
جان کانلیف، معاون بانک مرکزی این کشور با هشدار درباره روانه کردن سرمایه به بازار رمزارزها، گفته این سازمان باید آماده مهار خطرات احتمالی این بازار باشد. ?

?مطالعات جدید نشان می‌دهد که واکسن تولیدی شرکت فایزر- بیون‌تک تنها ۳۳ درصد از ابتلا به سویه جدید کرونا، اومیکرون، جلوگیری می‌کند.
این رقم در سویه‌های قبلی کرونا ۸۰ درصد بود.
خبرگزاری رویترز گزارش داد مطالعات جدید همچنین نشان می‌دهد بین نیمه نوامبر تا هفتم دسامبر، ۷۰ درصد کسانی که دو دُز واکسن فایزر دریافت کرده‌ بودند، با ابتلا به اومیکرون نیازی به بستری شدن نداشتند، در حالی که این رقم برای سویه‌های قبلی کرونا ۹۳ درصد بود.با این‌حال هنوز هم تاثیر واکسن فایزر بر ابتلای شدید و مرگ ناشی از کرونا چشمگیر است. ?

?معاون شهردار کاپ هائیتین، دومین شهر بزرگ هائیتی، خبر داد که شب گذشته بر اثر انفجار یک تانکر سوخت در خیابان‌های این شهر حداقل ۶۰ نفر کشته شده‌اند. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=20279

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.