• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌?بر اساس لایحه بودجه سال آیند …

  • کد خبر : 20251
  • 29 آذر 1400 - 13:21
‌?بر اساس لایحه بودجه سال آیند …

    ‌?بر اساس لایحه بودجه سال آینده که روز یکشنبه تقدیم مجلس شد، سن بازنشستگی کارمندان دولت دو سال افزایش یافت. تاکنون سن بازنشستگی برای مردان ۶۰ سال و برای زنان ۵۵ سال بوده است. در لایحه بودجه سال آینده مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی نیز تغییر کرده و به زیان بازنشستگان است. دولت می‌خواهد […]

 

‌?بر اساس لایحه بودجه سال آیند … 224186001639993764

 

‌?بر اساس لایحه بودجه سال آینده که روز یکشنبه تقدیم مجلس شد، سن بازنشستگی کارمندان دولت دو سال افزایش یافت. تاکنون سن بازنشستگی برای مردان ۶۰ سال و برای زنان ۵۵ سال بوده است.
در لایحه بودجه سال آینده مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی نیز تغییر کرده و به زیان بازنشستگان است. دولت می‌خواهد حقوق بازنشستگان را بر اساس متوسط حقوق سه سال آخر زمان اشتغال محاسبه کند. قبلا مبنای محاسبه، متوسط حقوق دو سال آخر زمان اشتغال بود. ?

?موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفته است: «ممکن است امکان شناسایی موتور سواران ضارب [گوهر عشقی] وجود نداشته باشد، اما دستگاه های امنیتی و انتظامی باید اقدامات لازم را انجام دهند».
این نماینده مجلس که سابقه ریاست دادگاه انقلاب را نیز دارد، احتمال ورود مجلس به این پرونده را تأیید نکرده ولی گفته است: «اگر گزارش‌هایی به ما ارائه شود که نسبت به موضوعی کوتاهی شده، حتماً مسئله را پیگیری می‌کنیم.» ?

?سیدکاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه ممنوعیت ورود ابزارآلات موسیقی گفت: ورود آلات موسیقی به کشور به صلاح نیست چون کشور ما جمهوری اسلامی است. چرا باید با وجود این همه شهدا و علمایی که داریم آلات موسیقی به کشور وارد شود؟ موضوع آلات موسیقی و لوازمی از این قبیل آنقدر مهم نیستند که ما حتی برای آن وقت و ارزی خرج کنیم. … عینک افتابی و یا آلات موسیقی باشد یا نباشد هیچ تفاوتی در زندگی مردم ایجاد نمی‌کند.
او در پایان گفت: اگر افرادی که به دنبال آلات موسیقی یا امیال شخصی‌خودشان هستند، کشورهای دیگر هستند می‌توانند از ایران بروند. ?

?خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند ایران آماده یک آزمایش “فضایی” می‌شود.
بنا بر این گزارش، این آزمایش فضایی از “پایانه فضایی امام خمینی” در استان سمنان انجام می‌شود. ?

?مکس فرشتاپن راننده تیم رد بول در پایان یک فصل هیجان‌انگیز و پس از رقابتی حساس و نفس‌گیر با لوئیس همیلتون، راننده تیم مرسدس، برای نخستین بار قهرمان فرمول یک جهان شد.
لوئیس همیلتون در آخرین جایزه بزرگ فصل که در ابوظبی برگزار شد، تا اواخر مسابقه پیشتاز بود اما در پایان رقابت را به حریف واگذار کرد. این دو حریف قبل از این مسابقه امتیازی برابر داشتند.
این یکی از حساس‌ترین فصل‌های فرمول یک جهان بود. پیش از این تنها یک بار پس از را‌ه اندازی مسابقات فرمول یک در سال ۱۹۵۰، دو راننده با امتیازی برابر به آخرین مسابقه قدم گذاشته بودند.
همیلتون پیش از این هفت بار قهرمان این مسابقات شده است. راننده ۳۷ ساله بریتانیایی در صورت قهرمانی می‌توانست از رکورد مایکل شوماخر عبور کند و پرافتخارترین راننده تاریخ شود. ?
در دور پنجاه‌وسوم، برخورد غیرمنتظره خودرو نیکلاس لطیفی، راننده ایرانی‌تبار تیم ویلیامز، به موانع کنار پیست به ورشتاپن فرصت داد تا با استفاده از وقفه ایجاد شده برای سومین مرتبه لاستیک خودرو خود را عوض کند. به این ترتیب، او موفق شد در آخرین دور از خودرو همیلتن که لاستیک‌های صاف‌تری داشت، سبقت بگیرد و قهرمانی را از آن خود کند. ?

?مرسدس-بنز می‌گوید اولین خودروسازی است که توانسته برای سیستم خودران در سطح ۳ مجوز بگیرد. با این سیستم راننده می‌تواند در مسیرهایی مشخص دستش را از روی فرمان برداشته و حواسش را به کارهای دیگر بدهد.
میزان خودران بودن ماشین‌ها در پنج سطح تعریف شده که در بالاترین سطح، ماشین در همه جاده‌ها بدون نیاز به راننده حرکت خواهد کرد. در حال حاضر بیشتر ماشین‌های لوکس در سطح ۲ خودران هستند که در آن راننده باید همچنان دستش روی فرمان و حواسش به جاده باشد.
مجوز بنز برای استفاده در بیش از ۱۳ هزار کیلومتر اتوبان‌ در آلمان صادر شده است. بنز می‌گوید برای استفاده از این سیستم از دولت‌های آمریکا و چین هم تقاضای مجوز کرده است. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=20251

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.