• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌‌?مجمع عمومی سازمان ملل متحد …

  • کد خبر : 20316
  • 29 آذر 1400 - 13:22
‌‌?مجمع عمومی سازمان ملل متحد  …

    ‌‌?مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه ای را در مورد وضعیت حقوق بشر ایران تصویب کرده است که در آن خواستار آزاد شدن بازداشتی های اعتراضات عمومی در این کشور می شود و نسبت به آمار بالای احکام اعدام از جمله براساس اعترافات اجباری، به شدت ابراز نگرانی می کند. این قطعنامه که […]

 

‌‌?مجمع عمومی سازمان ملل متحد  … 443742001639993775

 

‌‌?مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه ای را در مورد وضعیت حقوق بشر ایران تصویب کرده است که در آن خواستار آزاد شدن بازداشتی های اعتراضات عمومی در این کشور می شود و نسبت به آمار بالای احکام اعدام از جمله براساس اعترافات اجباری، به شدت ابراز نگرانی می کند.
این قطعنامه که کانادا آن را معرفی و ۴۷ کشور دیگر از آن حمایت کرده بودند در ۷۶ امین جلسه مجمع عمومی تصویب شد. ۷۸ کشور به آن رای مثبت، ۳۱ کشور رای مخالف و ۶۹ کشور رای ممتنع دادند. ?
این قطعنامه به تعداد بسیار نگران‌کننده احکام اعدام، دستگیری‌های گسترده و سیستماتیک و بازداشت‌های خودسرانه، محرومیت عمدی زندانیان از دسترسی به درمان و خدمات پزشکی، بدرفتاری با زندانیان در زندان اوین، آزار و اذیت و ارعاب مخالفان و مدافعان حقوق بشر، استفاده از شکنجه برای گرفتن اعتراف و مرگ‌های مشکوک زندانیان اشاره کرده است.
این قطعنامه سازمان ملل بر لزوم تحقیقات معتبر، مستقل و بی‌طرفانه در پاسخ به همه موارد شدید نقض حقوق بشر در ایران از جمله ناپدید شدن اجباری، اعدام‌های غیرقانونی و حذف شواهد این‌گونه جرایم تاکید کرده و خواستار پایان دادن به مصونیت از مجازات برای چنین جنایاتی در جمهوری اسلامی شده است. ?

?سه دیپلمات به خبرگزاری رویترز گفتند که کشورهای حاضر در توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام قصد دارند در نشستی در خصوص به تعویق انداختن مذاکرات احیای این توافق در وین دیدار کنند.
یکی از این دیپلمات‌ها به رویترز گفته است یکی از تاریخ‌های مد نظر برای از سرگیری دور هفتم مذاکرات احیای توافق برجام روز ۲۷ دسامبر است.
یک دیپلمات دیگر هم به رویترز گفته است که احتمالا ادامه مذاکرات احیای برجام بین کریسمس تا سال نو میلادی برگزار خواهد داشت.
لورنس نورمن، خبرنگار وال استریت جورنال هم در این زمینه در رشته توییتی نوشته است که مذاکرات بین هیئت‌های حاضر در وین ، پایتخت اتریش در مورد متن یک پیش نویس احتمالی ادامه دارد.
در همین حال، یک منبع آگاه عصر پنجشنبه در هشتمین روز از مذاکرات وین به ایرنا گفت که ادامه و یا پایان دور جاری گفت‌وگوها، به محتوای مذاکرات طرف‌ها بستگی دارد.
این منبع آگاه اضافه کرده است، روند مذاکرات، پنجشنبه و یا حتی فردا هم ممکن است ادامه داشته باشد.
این در حالی است که میخائیل اولیانوف، سفیر و نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و نماینده این کشور در کمیسیون مشترک برجام، گفته است که کشورهای فرانسه، روسیه، چین، بریتانیا و آلمان یعنی گروه ۱+۴ روز پنجشنبه نشستی غیر رسمی بدون حضور ایران برگزار کردند.
میخائیل اولیانوف در توییتی نوشته است که هدف این نشست غیر رسمی گفت‌وگو درباره برخی از موضوعات که دیدگاه‌ها و ارزیابی‌های طرفین درباره آن‌ها لزوماً با هم مطابقت ندارند، بود. ?

?باب منندز، نماینده دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنا، و جیم ریچ، نماینده جمهوری‌خواه و نفر دوم این کمیته، طرحی را با حمایت هر دو حزب برای جلوگیری از فعالیت‌های پهپادی مرگبار ایران و دیگر گروه‌‌های شبه‌نظامی تروریستی همسو با جمهوری اسلامی معرفی کردند. ?

?وزارت دفاع بریتانیا می گوید یک جنگنده تایفون نیروی هوایی این کشور یک “پهپاد کوچک متخاصم” را در آسمان سوریه منهدم کرده است.
این اولین بار از زمان جنگ فالکلند – نزدیک به ۴۰ سال پیش – است که ارتش بریتانیا یک هواپیمای متخاصم را سرنگون می کند.
اینکه هواپیما به چه گروهی تعلق داشته اعلام نشد. ?

? @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=20316

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.