• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌?یک مقام ارشد وزارت خارجه آمر …

  • کد خبر : 20245
  • 29 آذر 1400 - 13:21
‌?یک مقام ارشد وزارت خارجه آمر …

    ‌?یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۷ گفت مقام‌های اروپایی اتفاق نظر دارند که هنوز امکان انقعاد توافق با ایران وجود دارد، اما زمان رو به اتمام است. وزیر خارجه آلمان پیشتر در همین روز پس از جلسات فشرده رایزنی با دیگر همتایان خود در گروه ۷ […]

 

‌?یک مقام ارشد وزارت خارجه آمر … 457039001639993763

 

‌?یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۷ گفت مقام‌های اروپایی اتفاق نظر دارند که هنوز امکان انقعاد توافق با ایران وجود دارد، اما زمان رو به اتمام است.
وزیر خارجه آلمان پیشتر در همین روز پس از جلسات فشرده رایزنی با دیگر همتایان خود در گروه ۷ گفته بود هیچ چشم‌انداز پیشرفتی در مذاکرات برای احیای توافق موسوم به برجام در وین، پایتخت اتریش، نمی‌بیند.
آنالنا بربوک اظهار داشت به دلیل این‌که ایران با پیشنهادات (تازه) خود در وین مذاکرات را شش ماه به عقب برگردانده، هیچ پیشرفتی در چند روز گذشته در این مذاکرات حاصل نشده است.
خانم بربوک تاکید کرد، «زمان در حال از دست رفتن است». ?

?علی باقری کنی مذاکره‌کننده ارشد ایران به پرس تی وی تلویزیون انگلیسی زبان حکومتی ایران گفته است “تهران چیزی کمتر از توافق هسته‌ای که در سال ۱۳۹۴ با قدرت‌های جهانی امضا کرد را نخواهد پذیرفت” و تاکید کرد که “این موضوع خط قرمز تهران در مذاکرات جاری در وین باقی خواهد ماند”. ?

?یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل گفت که بنی گانتز، وزیر دفاع این کشور، در دیدارهای روز ۱۸ آذر با مقامات ارشد آمریکا در واشینگتن، دولت جو بایدن را از «جدول زمانی» ارتش اسرائیل برای حمله به ایران آگاه کرد.
این مقام افزوده است که آمریکا قصد اسرائیل برای حمله نظامی به ایران را «وتو نکرد».?
وزیر دفاع اسرائیل، اعلام کرد به ارتش این کشور دستور داده است برای احتمال حمله به ایران آماده شود.
به گزارش رسانه‌های اسرائیل، بنی گانتز گفت مذاکرات وین «بدون پیشرفت» بوده‌ و قدرت‌های جهان دریافته‌اند که جمهوری اسلامی در مذاکرات جدی نیست. ?

?نزدیکان رسول بداقی، فعال مدنی و عضو کانون صنفی معلمان، از اقدام ماموران امنیتی ایران در بازداشت «توام با ضرب و شتم» او خبر دادند.
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای گزارش‌ها پیرامون بازداشت آقای بداقی را تایید کرد و مسئولیت این رخداد را بر عهده پلیس امنیت دانست.
این نهاد در اطلاعیه خود عنوان کرده که بازداشت رسول بداقی «به‌صورت خشونت‌آمیز و همراه با هتک حرمت» بوده است.?

?مهتاب قلی‌زاده، روزنامه‌نگار در شعبه دو دادسرای اوین تفهیم اتهام و با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شد. اتهام‌های انتسابی به او تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت و همچنین تشویق به فساد از طریق تلاش برای ورود زنان به ورزشگاه در بازی تیم ملی ایران و سوریه است‌. ?

?در پی ممنوع شدن واردات رسمی برندهای کره‌ای لوازم خانگی از سوی رهبر ایران در ماه‌های گذشته، وزارت صنعت، واردات این کالاها از سوی مرزنشینان را نیز ممنوع اعلام کرد.
وزارت صنعت در نامه‌ای که اوایل آذر به مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارسال کرده، علاوه بر ممنوعیت واردات رسمی ۱۶ برند محصولات خانگی کره‌ای، واردات این کالاها از سوی ملوانان، کولبران و بازارچه های غیر رسمی موقت مرزی را نیز ممنوع اعلام کرده است. ?

?جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، به خبرنگاران گفت در تماس تصویری خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به وی هشدار داده است چنانچه به اوکراین حمله کند روسیه «هزینه وحشتناکی» خواهد پرداخت و با عواقب اقتصادی ویرانگری روبرو خواهد شد.
به گزارش رویترز، پرزیدنت بایدن در ارتباط با احتمال فرستادن سربازان آمریکایی به اوکراین در صورت حمله روسیه گفت این گزینه «هرگز روی میز نبوده» اما ایالات متحده و دیگر اعضای ناتو مجبور خواهند شد سربازان بیشتری را به کشورهای عضو ناتو در اروپای شرقی اعزام کنند. ?

?گزارش‌های حاکی است که گردبادهای شدید شامگاه جمعه ۱۹ آذرماه چند ایالت آمریکا را درنوردید. فرماندار ایالت کنتاکی می‌گوید، در یکی از بدترین گردبادها در تاریخ این ایالت بیش از ۷۰ نفر کشته شدند.
اندی بشیر، فرماندار ایالت کنتاکی شمار احتمالی تلفات را بین ۷۰ تا ۱۰۰ کشته برآورد کرده است. ?

? @VahidOnline

?جلال پیشوائیان، بازیگر پیشکسوت سینما ایران در ۹۱ سالگی در آلمان درگذشت.
این بازیگر سینمای ایران به علت شکستگی از ناحیه لگن در بیمارستان بستری بود.
جلال در آثاری چون «ضربت» و «خداحافظ تهران» ساموئل خاچیکیان، «بیگانه بیا» ، «قیصر»، «رضا موتوری»، «داش آکل»، «بلوچ» ، «خاک» (مسعود کیمیایی)، «خداحافظ رفیق» (امیر نادری)، «ستارخان» (علی حاتمی)،« صبح روز چهارم» کامران شیردل، «صادق کرده» (ناصر تقوایی) و فیلم‌های دیگر بازی کرده بود.
بازی در نقش «منصور آب منگل» در فیلم «قیصر» از کارهای شاخص پیش از انقلاب او بود. ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=20245

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.