نماد سایت خبرکده

‌?رسانه‌های اسرائیل گزارش داد …

‌?رسانه‌های اسرائیل  گزارش داد … 646685001639993767

 

 

‌?رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که آمریکا درخواست اسرائیل برای دریافت زودهنگام هواپیماهای سوخت‌رسان را که برای طرح‌های این کشور در صورت حمله احتمالی به ایران اهمیت اساسی دارند، «رد کرده است».
بر اساس این گزارش‌ها، مقامات اسرائیلی به تازگی از آمریکا درخواست کرده بودند که بوئینگ‌های کی‌سی-۴۶ را که ویژه سوخت‌گیری در هوا برای جنگنده‌ها است، زودتر از موعد در اختیار این کشور بگذارد.
اما به گزارش وای.نت، پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، درخواست را رد کرده است.
طبق برنامه اولیه، آمریکا قرار است دو فروند نخست از این بوئینگ‌های سوخت‌رسان را دست‌کم چهار سال دیگر به ارتش اسرائیل تحویل دهد. ?

?در پی افزایش چشمگیر قیمت گاز برای شرکت‌های صنعتی در لایحه بودجه ۱۴۰۱، ارزش سهام این شرکت‌ها در بورس تهران به شدت سقوط کرد.
دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ رقم دقیقی برای قیمت گاز مصرفی صنایع کشور مشخص نکرده، اما رسانه‌های داخلی از احتمال ۳ تا ۷ برابر شدن قیمت گاز این واحدها خبر داده است که با آمارهای مصرف گاز آن‌ها و برآورد انتظارات رشد بیش از دو برابری درآمدهای دولت از فروش داخلی گاز مطابقت دارد. ?

?در حالی که گونه امیکرون به کشورهای همسایه ایران از جمله پاکستان و ترکیه نیز رسیده است، دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا در ایران بار دیگر تأکید کرد که این گونه در ایران مشاهده نشده است. ?

?صداوسیما در گزارشی از بازار آجیل در آستانه شب یلدا، اشاره کرده در برخی مغازه‌ها پسته با قیمت کیلویی ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود
پیشتر رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفته بود: «برخی اقلام چون پسته نرخ جهانی دارد و‌ نمی‌شود آن را در بازار ایران خارج از محدوده قیمت جهانی فروخت» ?

?فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی، نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد.
فرهادی با این فیلم در آخرین دوره جشنواره فیلم کن برنده «جایزه بزرگ» این جشنواره شد. ?

?رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، گفته است که “دیدارهایی با مقامات کشور‌های امارات و عربستان داشته‌ایم و تا حدودی سوءتفاهم‌ها نیز برطرف شده است”.
سرلشکر محمد باقری در دیدار با معاون ستاد کل نیروهای مسلح عمان که به تهران سفر کرده این موضوع را اعلام کرده و گفته “با کشور بحرین هنوز ارتباط چندانی برقرار نشده است که کشور عمان قطعا در این زمینه هم می‌تواند نقش‌آفرینی کند”.
بحرین پس از آنکه عربستان سعودی روابط سیاسی و اقصادی خود را با ایران قطع کرد، به عمل مشابهی دست زد و هم اکنون روابط دیپلماتیک با ایران ندارد. ?

?نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، در سفر تاریخی خود به امارات با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی دیدار کرد. سفر بنت به ابوظبی اولین سفر یک نخست وزیر اسرائیل به امارات است که یک سال پس از عادی‌سازی روابط دو کشور انجام می‌شود. او در پی این دیدار گفت «بسیار خوش‌بین» به کشورش برمی‌گردد. ?

?با ادامه افت ارزش پول ملی ترکیه، هر دلار آمریکا به بالای ۱۴ لیره رسید و رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. ?

?اینگر استوجبرگ، وزیر سابق مهاجرت دانمارک طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ میلادی، در جریان دادگاهی که به منظور استیضاح او برگزار شده بود، در جدا کردن “غیرقانونی” یک زوج پناهجو مقصر شناخته شد و به ۶۰ روز زندان محکوم شد.
خانم استوجبرگ صدور این حکم را “تعجب برانگیز” خوانده و گفته تصور می‌کرده سیاستهای دولت این کشور مبارزه با کودک همسری بوده.
در زمان وزارت او سختگیری‌هایی درباره سیاستهای مهاجرتی اعمال شد؛ از جمله فرمانی که در فوریه ۲۰۱۶ صادر شد و بر اساس آن پناهجویان زیر ۱۸ سال از همسر خود جدا اسکان داده می‌شدند. ?

?مجله تایم ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و ثروتمندترین مرد جهان، ‌را به عنوان چهره سال ۲۰۲۱ خود معرفی کرد
سردبیر این مجله در زمینه دلیل انتخاب ماسک به نقش او در «ایجاد راه‌حل‌هایی برای یک بحران وجودی» و «تجسم احتمالات و خطرات عصر غول‌های فناوری» اشاره کرد ?

? @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل