نماد سایت خبرکده

‌?با وجود تهدید اسرائیل مبنی ب …

‌?با وجود تهدید اسرائیل مبنی ب … 865853001639993781

 

 

‌?با وجود تهدید اسرائیل مبنی بر آمادگی برای حمله احتمالی به تاسیسات اتمی ایران، چندین مقام نظامی ارشد فعلی و سابق این کشور و کارشناس به نیویورک‌تایمز گفتند اسرائیل توان حمله‌ای که برنامه اتمی ایران را نابود کند یا حتی به شکل جدی به تعویق بیندازد، دستکم در آینده نزدیک ندارد.
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد فعلی اسرائیل نوشت آماده کردن حمله‌ای که به شکل جدی به برنامه اتمی ایران ضربه بزند دستکم دو سال طول می‌کشد.
مقام‌های اسرائیل معتقدند انجام حمله‌ای محدودتر که به بخش‌هایی از برنامه اتمی ایران ضربه بزند اما کل آن را پایان ندهد در زمانی نزدیک‌تر محتمل‌تر است.
با این حال طبق این گزارش، حمله‌ای که مقام‌های اسرائیل ایران را به انجام آن تهدید می‌کنند و به دنبال نابودی چندین سایت اتمی ایران است فراتر از توانایی و منابع نظامی فعلی اسرائیل است. ?

?یک عضو شورای عالی مسکن می‌گوید ایران در مذاکره با شرکت‌های ساختمان‌سازی خارجی شرط گذاشته است که هیچ پول نقدی پرداخته نشود و به جای آن نفت یا کالاهای معدنی تحویل داده شود.
احمد دنیامالی گفت مذاکرات در این مورد با شرکت‌های چینی، ترکیه و یک کشور اروپایی آغاز شده است و قیمت خود را پیشنهاد داده‌اند.
در شرایطی که آمریکا خرید نفت و فلزات ایران را تحریم کرده است، چین تنها کشوری است که به صورت غیررسمی از ایران نفت وارد می‌کند. از این رو مشخص نیست آیا شرکت‌های ترکیه‌ای یا اروپایی و حتی شرکت‌های ساختمان‌سازی چینی توان تحویل نفت از ایران، انتقال و فروش آن به پالایشگاه‌های خارجی را دارند و راهکار آنها چیست. ?

?کانون صنفی معلمان ایران در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از بی‌خبری از وضعیت رسول بداقی، بازداشت این معلم و فعال صنفی به‌دست نیروهای امنیتی را محکوم کرد و خواهان آزادی فوری او شد.
در بیانیه کانون آمده است که «اقلیتی با اصرار بر ادامه سیاست‌گذاری‌های نادرست، مدیریت‌های ناکارآمد و فساد و رانت‌خواری گسترده، به بحران‌های متعدد اقتصادی و اجتماعی دامن زده‌اند».
نویسندگان بیانیه تاکید کرده‌اند که استفاده از شیوه نخ‌نمای بازداشت کنشگران مدنی و فعالان صنفی همچون رسول بداقی و تعطیلی همه نهادهای صنفی و مدنی و یا نسبت دادن این اعتراض‌ها به «جریان‌های مشکوک و افراد مغرض»، به حل مشکلات کنونی کشور کمک نخواهد کرد. ?

?لیلا حسین‌زاده، فعال دانشجویی در تماس تلفنی به خانواده‌اش گفت در بند ۲۰۹ اوین است و هم در بازداشتگاه وزارت اطلاعات شیراز و هم در اوین ضرب و شتم شده و از ارائه دارو و تزریق آمپول‌های درمانی‌اش ممانعت می‌شود. او به بیماری صعب‌العلاج مبتلاست. ?

?خبرگزاری ایرنا با اشاره به وقوع ۱۱ آتش‌سوزی طی یک هفته در جنگل‌های مازندران، گزارش داد که رکورد حریق‌های فصل پاییز در این جنگل‌ها شکسته شد؛ همزمان مقام‌های استان گلستان از ادامه آتش‌سوزی در پارک ملی این استان خبر می‌دهند. ?

?کشورهای اروپایی بار دیگر محدودیت‌های سختگیرانه‌ را برای مهار کردن موج جدید بیماری کووید-۱۹ که این بار ناشی از گونه بسیار مسری «امیکرون» است، به اجرا در می‌آورند. این رویکرد موجب اعتراض گسترده شهروندان اروپایی از پاریس تا بارسلونا شده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، با افزایش تعداد موارد کووید-۱۹، مقامات نگران کشورهای فرانسه و اتریش، محدودیت‌های مسافرتی را تشدید کرده‌اند. همچنین، پاریس آتش‌بازی شب سال نو را لغو کرده است. دانمارک تئاترها، سالن‌های کنسرت، پارک‌های تفریحی، و موزه‌ها را تعطیل کرده است. ایرلند به بارها و رستوران ها از ساعت ۸ شب به بعد دستور خاموشی داده و تعداد افراد در گردهمایی‌های داخل و خارج از ساختمان را محدود کرده ‌است. ?
مارک روته، نخست‌وزیر هلند محدودیت آمد و شد برای کریسمس اعلام کرده که از روز یک‌شنبه آغاز می‌شود. همه مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و میخانه‌ها و دیگر اماکان عمومی بسته خواهند شد و مدارس دست‌کم تا نیمه ژانویه تعطیل خواهند بود.
در بریتانیا، صادق خان، شهردار لندن، کمبود کارکنان کادر درمانی را موضوعی جدی خوانده است. از شش مسابقه لیگ برتر، پنج مسابقه لغو شد. در این کشور بیش از ده هزار ابتلای جدید به سویه اومیکرون تایید شده است. در روز شنبه در پی چند روز افزایش موارد ابتلا، ۹۰ هزار و ۴۱۸ مورد دیگر ابتلا به کووید اعلام شد. ?

?مصطفی نیلی، وکیل دادگستری که به‌دلیل تلاش برای طرح شکایت از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه سوءمدیریت کرونا بازداشت شده بود، پس از چهار ماه و چهار روز حبس به‌طور موقت آزاد شد.
گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که آقای نیلی با قرار وثیقه‌ای به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده است.
دو متهم دیگر پرونده موسوم به «دادخواهان سلامت» شامل آرش کیخسروی و مهدی محمودیان همچنان در زندان اوین به سر می‌برند. ?

? @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل